کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جای خالی مدیریت در دفع زباله ها؛

وضعیت بهداشتی قابل تامل در برخی شهرهای جنوب شرق/ انباشت زباله در مسیرهای منتهی به مناطق تاریخی

14 فروردين 1396 ساعت 10:57

در حالی سیستان و بلوچستان در سال 96 مقصد گردشگری بود که بسیاری از شهرهای استان در وضعیت بهداشتی قابل تاملی به سر می بردند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، سال 96 سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور لقب گرفت و بارقه امیدی در دل مردم استان به وجود آورد.
در روز های اخیر بسیاری از شهروندان با ارسال تصاویری مبنی بر وضعیت نامناسب بهداشتی در برخی شهرها ابراز نارضایتی کرده و عنوان کردند: با وجود اینکه امسال سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شده است اما همچنان شاهد انباشت زباله در سطح شهر هستیم.

روستای میلک شهرستان زابل
یکی از شهروندان با ارسال تصاویری از روستای میلک که یکی از راه های ارتباطی مسافران با چاه نیمه است، افزود: علی رغم پیگیری هایی که شهروندان کرده اند اما اقدامی برای رفع این موضوع انجام نشده است.
شهروند دیگری از چابهار با ابراز گلایه از وضعیت نا مناسب بهداشتی در این شهر گفت: مدیریت زباله در چابهار وضعیت مطلوبی ندارد و این امر سبب ایجاد چهره زشت در شهر و انباشت و پراکندگی زباله ها شده است.

روستای میلک شهرستان زابل
وی ادامه داد: این وضعیت موجب نگرانی شهروندان شده و مشکلات زیست محیطی و تهدید کننده برای سلامت عموم است.
شهروندان زابل نیز با ابراز گلایه از این وضعیت خواستار پیگیری مسئولین امر شدند.

شهرستان زابل
 
شهروند سراوانی نیز با ارسال تصاویری از جوی های آب گفته بود که با وجود اینکه امسال خیابان ها به موقع تمیز می شد اما جوی های آب همچنان پر از زباله بود و باید تدابیری برای رفع این موضوع انجام شود.
یکی از شهروندان زاهدان نیز با ارسال تصاویری از خیابان رزمجو مقدم عنوان کرده بود که علی رغم اینکه چند متر پایین از این خیابان جشن نوروزی برگزار شده بود اما شاهد انباشت زباله در این خیابان بودیم.

شهرستان زابل

شهرستان زابل
نارضایتی شهروندان از این وضعیت در حالی بود که در گفت و گوهایی که پایگاه خبری عصرهامون با برخی گردشگران و مسافران استان داشت نیز ضمن گله از وضعیت نامناسب بهداشتی خواستار پیگیری این موضوع از مسئولین شده بودند.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایرنا ضمن انتقاد از این موضوع عنوان کرده بود که نه به ریختن زباله را باید توصیه کرد.
وی گفته بود که پویش نه به ریختن زباله به عنوان یک حرکت جریان ساز در راستای افزایش بهداشت عمومی و ارتقای آگاهی و توجه مردم به محیط زیست بسیار ارزشمند است.


شهرستان زاهدان
 
علی ای حال یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر یا یک منطقه برای حفظ سلامت آن موردتوجه ویژه و خاص قرار می‌گیرد مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری و روستایی است که بی‌توجهی، کم‌کاری و سهل‌انگاری در این مورد می‌تواند سلامت افراد جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

شهرستان سراوان
در تماسی که پایگاه خبری عصرهامون با طباطبایی مدیر خدمات شهری زاهدان داشت، وی با بیان اینکه این خیابان(رزمجو مقدم) در حوزه شهرداری منطقه 4 است، عنوان کرد: باید موضوع را پیگیری کنم لذا یک ساعت دیگر با بنده تماس بگیرید .
در تماسی که این پایگاه خبری با مدیر خدمات شهری زاهدان داشت، وی گفت: در یک مقطع زمانی ماشین حمل زباله خیابان رزمجو مقدم خراب شده است که امروز زباله ها پاک سازی می شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 93017

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/93017/وضعیت-بهداشتی-قابل-تامل-برخی-شهرهای-جنوب-شرق-انباشت-زباله-مسیرهای-منتهی-مناطق-تاریخی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir