کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور ابتکار در سیستان و بلوچستان انجام شد؛

افتتاح نشست سراسری آموزشی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور

27 فروردين 1396 ساعت 6:45

نشست سراسری آموزشی مدیران کل حفاظت محیط زیست در طی مراسمی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار سیستان و بلوچستان و تنی چند از مسئولان استانی شروع به کار کرد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، ابتکار در این مراسم گفت: در طی برنامه بازدید از منطقه سرباز و پیشین با مردم منطقه، اقلیم، طبیعت و و جلوه های بکر و بدیع استان آشنا شدم و تنوع فرهنگی و همزیستی با طبیعت بسیار جالب و در خور تحسین بود. 
وی افزود: در این برنامه همچنین از اقدامات و برنامه های انجام شده در دولت یازدهم بازدید شد و با همه معضلات، استان و منطقه پیشرفت قابل توجهی داشته است و در دیدارهای چهره به چهره با مردم منطقه، بهبودی شرایط و وضعیت مطلوب منطقه در گفتار و برخورد مردم به خوبی دیده می شود. 
ابتکار ادامه داد: در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار موضوعات تخصصی محیط زیست مطرح و طرح های بسیاری در این جلسه مطرح و همچنین گزارشهای بسیار خوبی ارائه شد.
ابتکار خاطر نشان کرد: با توجه به نام گذاری سال ۹۶ بعنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین تدابیر بسیار مهم ریاست جمهور در خصوص اشتغال، سارمان حفاظت محیط زیست برنامه های بسیار خوبی در این خصوص با چارچوب های توسعه پایدار و تولید با رویکرد حفظ محیط زیست تدوین کرده است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم هدف گذاری های گسترده در حوزه محیط زیست، برنامه ریزی و تهیه کرده است که یکی از این اولویت ها مبحث آموزش  و مشارکت مردم در حوزه محیط زیستی است که این موضوع از همان ابتدا و در دیدار ریاست جمهور در مراسم هفته محیط زیست سال ۹۳ به صراحت اعلام شد و این برنامه ها از همان روزهای ابتدایی اجرا و دستورالعمل های آن ابلاغ شد و امروز با تهیه بازخوردهای مربوطه می توانیم ارزیابی مناسبی از آن داشته باشیم.
ابتکار بیان کرد: برنامه های آموزشی و مشارکت با توجه به توصیه های محیط زیست مقام معظم رهبری و همچنین همزمانی آن با برنامه دولت یازدهم و برنامه های جهانی از اولویت های این سازمان بوده و در طی این برنامه کارهای خوب و بزرگی از قبیل گسترش سمن های محیط زیستی، تشکیل شبکه های سمن ها، افتتاح مدارس طبیعت و هچنین برنامه های بسیار زیادی در حوزه آموزش و پرورش مانند درج مطالب محیط زیست در کتب درسی و ... انجام شده است.
معاون رئیس جمهور افزود: برنامه های آموزشی و مشارکتی در سطوح بین المللی و فرهنگی مانند جشنواره فیلم سبز، جشنواره موسیقی و ... نیز در کنار سایر برنامه ها آموزشی و مشارکتی،   پیگیری می شود.
در پایان این مراسم کتاب عملکرد مدیریت سبز دستگاهای اجرایی استان سیستان و بلوچستان توسط معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان رونمایی شد.
 


کد مطلب: 93409

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/93409/افتتاح-نشست-سراسری-آموزشی-مدیران-کل-حفاظت-محیط-زیست-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir