تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
محسن غفاری مقدم با بیان اینکه دعای خیر والدین و پشتکار دلیل موفقیتم است، گفت: دوران دانشجویی و تدریس به ترتیب سخت ترین و شیرین ترین دوران زندگی ام بوده اند.
جایگاه ورزش در سیستان و بلوچستان مناسب نیست/ مسئولین جدی تر به مسئله ورزش ورود کنند
به گزارش خبرنگار ورزشی عصرهامون، روز جوان بهانه ای است تا به سراغ یکی از موفق ترین جوانان استان برویم و الگویی قرار دهیم برای آنانی که به دنبال موفقیت هستند.
محسن غفاری مقدم جوان ترین استاد فیزیولوژی کشور که از سن 18 سالگی شروع به تدریس کرده، جهت بازدید و دلیل موفقیت های خود در دفتر عصرهامون حضور یافت.
 
وی که اکنون دانشجوی دکترا تخصصی فیزیولوژی گرایش عصبی و عضلانی دانشگاه آزاد تهران است، به خبرنگار عصرهامون در خصوص سوابق خود گفت:از سال 90 کار تدریس را آغاز کردم که تا کنون در انجمن پرستاری ایران.دروس .آناتومی .فیزیولوژی .کمک های اولیه، در دانشگاه سما واحد زاهدان دروس . آناتومی .فیزیولوژی ورزش.مبانی بیوشیمی .ورزش تخصصی انفرادی، در دانشگاه آزاد واحد زاهدان تربیت بدنی 1.تربیت بدنی 2 ورزش تخصصی و در جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان اناتومی و فیزیولوژی ناراحتی های قلبی تنفسی را تدریس کرده ام.
 
وی با بیان اینکه از سنین نوجوانی علاقه زیادی به ورزش داشتم، ادامه داد : تا کنون در مسابقات بین المللی کونگ فو (عضو تیم ملی کونگ فو کمپو) مقام اول، در مسابقات بین المللی بوکس جام صلح و دوستي مقام دوم، در مسابقات کشوری کونگ فو مقام اول ، چند مقام قهرمانی استان در رشته کونگ فو  و در مسابقات کشتی آزاد مرحله استانی مقام اول را کسب کرده ام.
این مدرس جوان با بیان اینکه در حال حاضر مدیر گروه رشته فیزیولوژی در دانشگاه استانداری است، افزود: برای اولین بار در سطح استان موفق شدیم در گرایش های تغذیه ورزشی و آسیب شناسی ورزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی را وارد کنیم .
 
وی با بیان اینکه جوان ترین مدرس شرق و جنوب شرق کشور و جوانترين دانشجو دكترا  تخصصي در رشته فزيولوژي ورزشي گرايش عصبي و عضلاني در كشور است، افزود: در حال حاضر نیز به عنوان جوان ترین مدرس این رشته مشغول به تدریس هستم.
 
غفاری مقدم تصریح کرد: زمانی که در رشته دکترا مشغول به تحصیل در دانشگاه بودم پروفسور مهدی نمازی زاده پدر علم تربیت بدنی ایران با توجه به شناختی که از بنده داشتند جهت کار در دانشگاه آزاد تهران دعوت کردند که بنده به دلیل اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشتر نیاز دارد این کار را رد کردم اما ایشان اصرار کردند و در نهایت قول گرفتند که دو واحد را در دانشگاه آزاد تهران تدریس کنم.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئول امور فرهنگي مركز آموزش علمي كاربردي استانداري سيستان وبلوچستان، عضو انجمن تربيت بدني ايران و  دبیر سبک کونگ فو کمپو استان سیستان و بلوچستان هستم.
 
وی در ادامه اولین دلیل موفقیت خود را دعای خیر والدین دانست و افزود: تلاش و پشتکار بعلاوه علاقمندی سبب شد تا در این رشته موفق شوم.
این مدرس اضافه کرد: به دنبال ارتقاء و کیفی بخشی سطح آموزش در سیستان وبلوچستان هستم تا شرایط بهتری را برای جوانان استان فراهم کنم.
وی ادامه داد: شاید از نظر دانشجویان رشته فیزیولوژی یک رشته سخت باشد اما شیرین ترین رشته است چون درباره تمام اندام بدن انسان بررسی می کند.
 
غفاری مقدم بهترین شیوه تدریس را تشریح مسائل دانست و افزود: این روش تدریس با کمک دانشجویان انجام می شود و با کمک یکدیگر یادگیری انجام می شود.
این مدرس جوان کشوری دوران دانشجویی را سخت ترین دوران دانست و گفت: دوری از خانواده و عدم تغذیه به موقع و مشکلات خوابگاه از مشکلات این دوره از زندگی است که شاید دلیل این که سبب شد زودتر درسم را تمام کنم این مسائل بوده است.
 
وی ادامه داد: شیرین ترین بخش ادامه تحصیل این است که خیلی از همکلاسی های بنده که دوران دبیرستان و دانشگاه با بنده بودند اکنون دانشجویم هستند و این تغییر جایگاه ها شیرین است.
 
وی وظیفه دانشجو را تلاش و کسب و تحقیق علم و دانش عنوان کردو به دانشجویان توصیه کرد اگر به دنبال موفقیت هستند رشته ای را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند چرا که علاقمندی می تواند به موفقیت آن ها در رشته مربوطه کمک کند.
 
غفاری مقدم ضمن قدردانی از زحمات اساتید اضافه کرد: برخی اساتید رابطه شان را با دانشجویان زیاد جدی نمی گیرند لذا انتظار می رود تا بیشتر به فکر دانشجویان باشند و آن ها را مشاوره دهند تا بتوانند در راستای اهداف خود قدم بردارند.
وی گفت: وظیفه اصلی این رشته پیشگیری از بیماری ها است و به شکلی، کمکی برای پزشکان می باشد .
جوان ترین مدرس جنوب شرق کشور در ادامه با انتقاد از جایگاه ورزش در استان خاطر نشان کرد: بحث های فرهنگی شاید یکی از دلایل جا نیفتادن ورزش در استان است با این حال جایگاه ورزش در استان مناسب سیستان و بلوچستان نیست و پیشنهاد می کنم که مسئولین جدی تر با این مسئله برخورد کنند و برنامه هایی برای استعداد یابی داشته باشند و در پیشرفت ورزش قدم بردارند.
 
غفاری مقدم در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمام جوانان از پدر و مادر و اساتید خود قدردانی کرد.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdca06no.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رحماني
جناب اقاي دكتر غفاري حضرت عالي باعث افتخار استان هستين انشاالله هميشه موفق و سر بلند باشيد تشكر ميكنم از پايگاه خبري مردمي عصر هامون
دكتر عرفاني
استاد غفاري همكار عزيز موفق باشي بسيار عالي
رضايي
با سلام خدمت دكتر غفاري سپاسگزام كه به فكر استان هستين و ميدانيد اين استان نياز به افرادي نخبه مثل شما دارد خواهشا به تهران نرويد
میرزایی مقدم
سلام تبریک عرض میکنم استاد غفاری بخدا بهتر استاد ما هستین واقعا روش تدریستونو دوس دارم آرزو موفقیت های بیشتر