کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئولیت اجرای قانون منع عرضه مواد دخانی برعهده وزارت بهداشت است/ پلمپ چند دکه 6 متری مطبوعات معضل را حل نمی‌کند

22 خرداد 1396 ساعت 15:00

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: چند دکه 6 متری مطبوعات که تحت نظارت شهرداری تهران است، معضل دخانیات داشتند، به همین دلیل پلمپ شدند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران، کامران زنگیشه مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با بیان این که طبق قانون، اجرای مصوبه منع عرضه مواد دخانی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار داشت: در این راستا به دفعات جلساتی با تمام سازمان ها و ارگان هایی که به نوعی متصدی این امر هستند، برگزار شد که شهرداری تهران یکی از ارگان‌های شرکت کننده در این جلسه بود. 

 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر ادامه داد: از آن جایی که به موجب قانون، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر متصدی نظارت بر امور کیوسک داران است، این شرکت با تسلیم اخطار کتبی به صاحبان کیوسک ها و پلمپ تعداد زیادی از کیوسک های متخطی به صورت مقطعی سعی در اجرای قانون داشت؛ اما این یک پروسه ادامه دار بوده و لازم است قانون در مورد همه واحدهایی که منع فروش دخانیات دارند، اجرا شود. 
 
 وی افزود: از آن جایی که فروش دخانیات قسمت زیادی از درآمد کیوسک داران را تامین می‌کند و متصدیان این واحدها علاوه برخرید و فروش سیگار، نیازهای مطبوعاتی شهر را نیز تامین می‌کنند، همچنین بسیاری از ادارات و شرکت ها خرید روزانه جراید خود را به صورت عمده از طریق این دکه ها انجام می‌دهند و مهر و موم تعداد زیادی از آن کیوسک ها یا طولانی بودن مدت تعطیلی موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان و اصحاب جراید را به دنبال خواهد داشت.
 
 زنگیشه تصریح کرد: این شرکت در جلسات مشترک پیشنهاد تشکیل گروهی شامل شهرداری تهران، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرده بود تا این تیم به صورت متمرکز اقدامات اجرایی را به عمل آورد. 
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، در پایان گفت: مردم باید بپذیرند که سیگار برای سلامتی مضر است و بهترین شیوه، فرهنگ سازی مناسب در جهت عدم مصرف دخانیات توسط شهروندان است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 95490

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/95490/مسئولیت-اجرای-قانون-منع-عرضه-مواد-دخانی-برعهده-وزارت-بهداشت-پلمپ-چند-دکه-6-متری-مطبوعات-معضل-حل-نمی-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir