تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام است نه انتخاب، عنوان کردند: دستگاه دیپلماسی در برابر کشورهای غربی از خود ضعف و سستی نشان ندهد.
قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام است نه انتخاب/ دستگاه دیپلماسی در برابر کشورهای غربی از خود ضعف و سستی نشان ندهد
به گزارش خبرنگار عصرهامون، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در واکنش به سخنان اخیر روحانی مبنی بر اینکه"مشکل ما این است که می‎خواهیم قدرت منطقه باشیم" با بیان اینکهقدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام است نه انتخاب، عنوان کردند: دستگاه دیپلماسی در برابر کشورهای غربی از خود ضعف و سستی نشان ندهد.

ایران در سطح منطقه به دنبال قدرت طلبی نیست
امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم(ع) زاهدان گفت: کشور ایران با فعالیتهایی که در سطح منطقه انجام می دهد به دنبال قدرت طلبی نیست .
مولوی یوسف گرگیچ در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: ایران در راستای اجرای دستورات خداوند که در کتاب قرآن کریم آمده است، برای دفاع از مظلوم و مقابله با ستمکار در منطقه درحال فعالیت می باشد.
 
رئیس جمهور به فکر تحقق وعده ها باشد
وی ادامه داد: کمک به هم نوع و و هم دین و مظلوم از دستورات دین ما می باشد.
این کارشناس مذهبی اهل سنت در خصوص دیپلماسی کشور نیز گفت: دیپلماسی کشور را همه می دانند که در توافقات و ارتباطات همیشه کشور ایران پای کار بوده ولی طرف مقابل به دلیل زور کشور آمریکا و استکبار جهانی پایبند به ارتباط و توافقات با کشور ما نبوده اند.
 
ایران به دنبال دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم در منطقه است
امام جمعه اهل سنت گوهر گوه بخش نوک آباد شهرستان خاش گفت: ایران در سطح منطقه و بین الملل به دنبال دفاع از مظلوم و مقابله با ستمکار است که در این راه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.
مولوی خلیل الله ربانی در گفت و گو با عصرهامون، افزود: ایران با حضور در کشوری به مثل سوریه، دفاع سیاسی از کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان و یا حضور و کمک در دفاع از مردم مظلوم عراق در برابر داعش به دنبال داشتن قدرت اول منطقه نیست بلکه به دنبال اجرای فرامین خداوند در قرآن کریم است و باید به هم نوع و هم دینمان کمک کنیم و در برابر ظالم از مظلوم دفاع و از در مقابل ستمکاران ایستادگی  کنیم.
 
دیپلماسی کشور با برخی از کشورها مناسب نیست
وی در خصوص دیپلماسی کشور با سایر کشورها نیز گفت: متاسفانه دیپلماسی خوبی با کشورها در برخی مواقع نداریم که هم اکنون می توان به عربستان اشاره کرد که تنها در زمینه اعزام حج ارتباط داشته و در موارد سیاسی و اجتماعی و غیره ارتباطی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: باید اقدام مناسب برای رفع مشکلات و معضلات بخش دیپلماسی در کشور در دستور کار قرار بگیرد.
 
تحریم های جدید نتیجه ضعف دیپلماسی دولت بود
امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران و نادیده گرفتن برجام توسط غربی ها از نشانه های ضعف بزرگ دولت در عرصه دیپلماسی است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عملکرد ضعیف دولت در عرصه دیپلماسی، اظهار داشت: متاسفانه عملکرد ضعیف دولت در عرصه های بین المللی باعث شده تا مشکلات فراوانی برای مردم و کشور ایجاد شود و علاوه بر بازگشت مجدد تحریم ها، عملا اقتصاد کشور در دستان بیگانگان افتاده و حق قانونی ایران برای استفاده صلح آمیزی از انرژی هسته ای هم به فراموشی سپرده شود.
وی افزود: بسیاری از صاحب نظران در همان زمان مشکلات برجام را به دولت گوشزد کرده و مقام معظم رهبری نیز خطوط قرمز ایران را مشخص کردند اما متاسفانه میبینیم نه تنها در آن زمان دولت به سخنان دلسوزانه دیگران توجه نکرد حالا نیز با اینکه آمریکا عملا برجام را کاغذ پاره دانسته و تحریم های سنگینتری بر ضد ملت ایران وضع کرده است هیچ اقدامی در برابر این قانون شکنی آشکار انجام نمی دهد.
امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به قرارداد های اقتصادی با کشورهایی چون فرانسه، بیان کرد: اگر دستگاه دیپلماسی کشور درست عمل میکرد هیچ گاه با کشوری که میزبان تروریست هاست و در گذشته و حال دشمنی خود را با ما نشان داده است چنین قرارداد های مهم نفتی و اقتصادی منعقد نمی‌شد.
 
مسئولین کشور باید از حقوق ملت دفاع کنند
وی ادامه داد: دولت با اظهارات عجیب درباره برجام منطقه ای به دنبال فرار از پاسخ گویی نسبت به قرارداد گذشته بوده و در شرایطی که تروریست های تکفیری در تنگنا قرار گرفته و به نابودی کامل نزدیک شده اند میخواهد با قراردادی غیر الزامی برای غربی ها و تروریست ها تمامی مبارزات مردم سوری و عراق را بی نتیجه بگذارد.
رسولی زاده با تاکید بر اینکه دیپلماسی تنها به معنای بخشیدن اموال عمومی و حقوق به حق مردم ایران نیست، خاطرنشان کرد: افرادی که دم از دیپلماسی میزنند در برابر زیاده گویی های عربستان چه کار مثبتی انجام داده اند؟ اگر در این برجام منطقه ای آل سعود جزایر سه گانه ایران را طلب کند آن را هم همچون حق طبیعی ملت ایران در انرژی هسته ای خواهند بخشید؟
وی در پایان تصریح کرد: دولت باید در دیپلماسی بین المللی خود تجدید نظر کرده و از سخنان و نظرات افراد دلسوز انقلاب استفاده کند و در هر اقدامی با مقام معظم رهبری مشورت داشته باشد تا علاوه بر حقوق ملت، عزت نفس مردم ایران در جهان حفظ شود.
 
توان دفاعی کشور ضامن امنیت و تمامیت ارضی ماست
امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام است نه انتخاب، چراکه همین توان دفاعی و قدرت منطقه ای ماست که باعث شده هیچ کشوری جرات حمله به این مرز و بوم پاک را نداشته باشد.
ولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از صحبت های اخیر مسئولین درباره اینکه نباید قدرت اول منطقه باشم، اظهار داشت: اگر افردی که با قدرت برتر بودن ایران مخالف هستند سری به کتابهای تاریخی بزنند خواهند فهمید که این کشور همواره مورد تاخت و تاز بیگانگانی بوده است که از نظر نظامی برتر بوده و ضعف قدرت دفاعی ایران را بهترین عامل برای حمله به ما دانسته اند.
وی افزود: در شرایطی که ایران جزیره ثبات در خاورمیانه بوده و در دریای پراز آشوب خاورمیانه با تکیه بر توان دفاعی، امنیت خود و کشورهای دوست را تامین میکند صحبت از کنار گذاشتن قدرت نظامی به معنای غوطه ور شدن در دریای آتش خاورمیانه است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با طرح این سوال که به راستی چه چیز قدرت اول منطقه بودن بد است، بیان کرد: آنانی که صحبت از برجام منطقه ای می کنند بی شک به بیماری فراموشی گرفتار شده‌اند انگار فراموش کرده‌اند همین تروریست ها چه بر سر مردم ایران آوردند و اگر قدرت دفاعی سپاه و سربازان گم نام امام زمان(عج) نبود با آن همه مهمات وسلاح های کشف شده در قصرقند، چابهار، کردستان و دیگر نقاط کشور که از سوی آمریکا و عربستان به آنان اهدا شده بود چه حوادث تلخی در کشور رقم می خورد.
 
قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام است نه انتخاب
وی ادامه داد: قدرت اول منطقه و جهان بودم یک انتخاب نیست که به راحتی آن را کنار بگذاریم بلکه یک الزام است و باید به آن دست یافت تا از گزنده دشمنان دور بوده و خیال خام حمله به کشور را از سر مستکبرین جهانی دور کرد.
رسولی زاده با اشاره به خط و نشان کشیدن عربستان برای ایران و تهدیدات نظامی اسرائیل و آمریکا در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: اگر همین توان دفاعی و موشک های قاره پیما و نقطه زن سپاه پاسداران و ارتش توانمند ایران نبود اسرائیل، آمریکا و این کشورهای شیخ نشین عربی تاکنون بارها به خود اجازه تعرض به خاک کشور را داده بودند و اگر کمک نظامی این قدرت اول منطقه به کشورهای دوست نبود باید حالا با تروریست های داعش در خیابان های شهرهای ایران مبارزه میکردیم.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت در پایان با گلایه از هجمه اخیر برخی مسئولین نسبت به سپاه پاسداران، تصریح کرد: حمله به سپاه و صحبت از اشتباه بودن قدرت منطقه ای بودن قطعه هایی از پازل شوم نقشه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، پس لازم است تا مسئولین عزیز کشور با تفکر بیشتری سخن گفته و اجازه ندهند دشمنان از آنان و سخنانشان استفاده ابزاری کنند.
 
ایران حامی مظلومان و ضد استعمارگران است
امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام قطعی است و همین امر موجب شده که ایران جزیره ثبات در خاورمیانه باشد.
ولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به اظهارات اخیرا رئیس جمهور اظهار کرد: مشکل ما این است که میخواهیم قدرت منطقه باشیم، نباید دولتی های ما چنین افکار و صحبت هایی را بیان کنند زیرا هیچگاه ما مانند آمریکا ضالمانه رفتار نکرده ایم تا قدرت تمان را به رخ دنیا بکشیم بلکه همواره حامی مظلومان بوده ایم و از کشورهایی مانند فلسطین، یمن، سوریه و عراق که تحت استعمار قرار گرفته اند در همه زمینه ها دفاع کرده ایم، چنین بیاناتی بهانه دست دشمن میدهد و عملکردمان را زیر سؤال می برد.
وی افزود: قدرت اول منطقه‌ای شدن جزو اهداف روشن سند بالادستی چشم‌انداز کشور است که دولت‌ها بتوانند آن را دنبال کرده یا کنار بگذارند بلکه یک الزام کلی و قطعی است.
 
 قدرت دفاعی کشور باعث اقتدار و امنیت مان در خاورمیانه شده است
وی در خصوص روابط ایران با کشورهای عضو سازمان ملل گفت: ما باید با کشورهایی در ارتباط باشیم که صلاح کشور را مدّ نظر دارند بطوریکه در بسیاری از نشست ها بجای لغو تحریم های، فشارها بیشتر می شود و پشت خنده ها دشمنی بیشتری دیده می شود.
وی اذعان کرد: وزیر خارجه ایران در نشست با دیپلمات های فرانسه در هفته گذشته بعد از برگشت به ایران بجای پیدا شدن روزنهُ امید با تصویب تحریم از سوی فرانسه مواجه شد.
مولوی ترنجزر گفت: دیپلمات های ما باید بفکر خودکفایی باشند، امروز ما از هیچ کشوری در دنیا ترس نداریم که بخواهیم برای چاپلوسی و حمله کردن به ما با او مذاکره کنیم تنها مشکل ما در حیطه معیشت و نان و رفاه مردم است.
وی ادامه داد: نمایندگان دولت نباید در نشست با کسانی که در ظاهر دوست و در دل دشمنند خود را حقیر کنند.
در حالی که غربو  عربستان از تروریست‌های ضدایرانی آشکارا حمایت می‌کنند و از لزوم کشاندن ناامنی به داخل ایران می‌گویند و در چنین منطقه آشوب‌زده‌ای آنچه تاکنون امنیت ایران را تضمین کرده، صرفا مولفه‌های قدرت آن بوده است، تضعیف این مولفه‌ها مساوی با ناامنی است.
 
قدرت اول منطقه ای یعنی همین کاری که سپاه پاسدارن با داعش کرد
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان گفت:قدرت اول منطقه ای یعنی همین کاری که سپاه پاسدارن با داعش کرد و از راه دور به مواضع این گروه تروریستی حمله کرد.
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان در گفتگو با دلگان پرس با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان انقلاب و نظام اسلامی قوی باشیم، اظهار کرد: هر کجا که مسلمانان در مقابل دشمن از خود ضعف نشان دادند، دشمن سوء استفاده کرده است.
 
 تقویت مواضع دفاعی در مقابل دشمن یک اصل است
وی با بیان اینکه تقویت مواضع دفاعی در مقابل دشمن یک اصل است، تصریح کرد: رسول خدا (ص) در جنگ خندق از شیوه ایرانیان در شهر مدینه استفاده کرد و توانست بر دشمن استفاده کند.
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با اشاره به اینکه قدرت اول منطقه یعنی اینکه بتوانیم اسلام را به دنیا صادر کنیم، بیان کرد: اکثر حکام کشورهای مسلمان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم زیر سلطه آمریکا و غرب هستند.
 
 تخریب کنندگان سپاه همنوا با دشمن هستند
مولوی بلال مقدسیان با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر شاهد بودیم که سپاه پاسداران به مواضع دشمنان و تروریست ها در کشور دیگری حمله کرد، ادامه داد: قدرت اول منطقه ای یعنی اینکه دشمن را از راه دور و با توان دفاعی خود شکست دهیم و همین کاری که سپاه پاسداران با داعش کرد.
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران و نیروهای نظامی جلوی دشمن را گرفته اند، خاطرنشان کرد: کسانی که سپاه را تخریب می کنند، این را بدانند که با دشمن همنوا شده اند.
 
دوستی با اروپا هیچ منفعتی برای ایران ندارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: متاسفانه دوستی با اروپا و نزدیک شدن روز به روز این کشورها برای ایران تاکنون منفعتی نداشته است.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: سیاست های آمریکا هیچ فرقی با اروپا ندارد بنابراین دوستی و نزدیکی روز افزون با اروپا نه تنها تاکنون برای جمهوری اسلامی منفعتی نداشته بلکه سبب افزایش تحریم ها شده است به طوری که در سفر اخیر ظریف به فرانسه به طور کامل مشهود و قابل لمس بود.
وی افزود: با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی در جهان وداشتن رهبری با بصیرت و فهمیم و ملتی یکپارچه و متحد انتظار می رود دستگاه دیپلماسی مقتدر تر از همیشه باشد اما نه تنها دیپلماسی ایران قویتر نشده بلکه انفعال آن روز به روز افزایش می یابد.
 
 دیپلماسی منفعل ایران سبب افزایش تحریم ها شده است
مولوی حسن زهی تاکید کرد: ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری در همه امور است و در این راستا انتظار می رود دولت و وزارت خارجه بیش از پیش از فرامین رهبر انقلاب پیروی کرده و سخنان ایشان را فصل الخطاب در امور قرار دهند اما با این حال همیشه شاهد کوتاهی از سوی آنان بوده ایم.
امام جمعه اهل سنت هامون خاطرنشان کرد: نه آمریکا به عنوان کدخدا و نه اروپا هیچ کدام نمی تواند ملت ایران را به سر منزل مقصود برسانند چرا که هر کدام‌از این کشورها فقط و فقط به دنبال تسلیم کردن ایران اسلامی و تحت سلطه قرار دادن آن هستند.
وی بیان کرد: ملت ایران خواستار دیپلماسی قویتر و فعالتر از سوی وزارت خارجه هستند چرا که نمی توانند تحمل کنند که وقتی برای به ثمر رسیدن این انقلاب و استقلال فعلی آن هزاران شهید را تقدیم کرده اند اکنون وزارت خارجه به جای اقتدار از التماس استفاده کند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون تاکید کرد: به دلیل کوتاهی و نشان دادن ضعف از سوی دستگاه دیپلماسی هر روزه شاهد وضع تحریم جدید هستیم در حالی که اگر اقتدار بیشتری را از آن ها شاهد بودیم به طور حتم این تحریم ها به ملت ایران وارد نمی شد.
 
قدرت منطقه ای ایران را نمی توان انکار کرد
مدرس دینی اهل سنت هیرمند گفت:قدرت اول منطقه بودن ایران را نمی توان انکار کرد، چون امروز وظیفه از بین بردن داعش در سوریه و عراق با قدرت نظامی و تفکر انقلاب اسلامی میسر شده است.
مولوی محمود لبزن کارشناس و مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند در گفت و گو با ندای هیرمند؛ بیان داشت:  ایران امروزه یکی از قدرتمندترین کشورها نه تنها در سطح منطقه بلکه در کل جهان است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مطرح است و حرف این کشور در معادلات منطقه ای لازم و ضروری است.
مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: امروزه راه ادامه دادن کشورهایی همچون سوریه و عراق با ایران میسر می شود و تنها راه ادامه بقای آنها با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند تصریح کرد: علت اقتدار ایران نیز وحدت، همبستگی و یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: قدرت اول منطقه بودن ایران را نمی توان انکار کرد، چون امروز وظیفه از بین بردن داعش در سوریه و عراق با قدرت نظامی و تفکر انقلاب اسلامی میسر شده است.
مولوی لبزن همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز باید به دنبال حق مردم ایران باشند،مثلا در حوزه سیستان باید با رایزنی با کشور همسایه مسئله آب را حل کنند.
وی ادامه داد: مسئله دیگری که امروزه مطالبات مردم ایران است بحث پیگیری حق و حقوق حادثه دیدگان منا است.
مولوی لبزن تصریح کرد: با دیپلامسی ضعیف نمی توان یک کشور را اداره کرد لذا ، مطالبات به حق مردم در الویت کار دستگاه دیپلماسی قرار گیرد.
 
قدرت اول منطقه بودن امنیت و ثبات کشور را تضمین می کند
مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوه گفت: ضعف قدرت دفاعی کشور را در برابر دشمنان آسیب پذیر می کند و قدرت اول منطقه بودن امنیت و ثبات کشور را تضمین می کند چرا که قدرت دفاعی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته و اجازه زیاده گویی به آنها نخواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی هاشمی پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: قدرت برتر دفاعی جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا ابرقدرت هایی همچون اسرائیل و آمریکا احساس خطر کنند و عاملی بازدارنده در برابر سیاست های سلطه طلبانه این کشورها در امور داخلی کشور های مسلمان و کوچک منطقه باشد..
 
 قدرت دفاعی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته است
وی با اشاره به سیاست قدرت طلبی عربستان سعودی، افزود: در شرایطی که کشور های همسایه مانند عربستان به دنبال سلطه طلبی بر کشور های حاشیه خلیج فارس است و در سیاست داخلی کشورهایی همچون بحرین دخالت میکند نمی توان به این مساله بی تفاوت بود.
وی خاطرنشان کرد: ضعف قدرت دفاعی کشور را در برابر دشمنان آسیب پذیر می کند و قدرت اول منطقه بودن امنیت و ثبات کشور را تضمین می کند چرا که قدرت دفاعی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته و اجازه زیاده گویی به آنها نخواهد داد .
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پور تاکید کرد:در سایه قدرت برتر دفاعی کشور توانسته ایم پاسخ کوبنده ای به تروریست هایی مانند داعش و حامیان منطقه ای آنها بدهیم و اگر این قدرت  را ازدست بدهیم این مهم میسر نخواهد بود.
 
ایجاد روزنه امید برای دشمنان در سایه عملکرد دشمن
امام جمعه موقت اهل سنت جالق گفت: عملکرد دولت به گونه ای بوده است که برای منافقین و دشمنان روزنه امید ایجاد کرده است.
ولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت جالق در گفت و گو با شستون اذعان داشت: عملکرد دولت به گونه ای بوده است که روزنه امید را برای منافقین و دیگر دشمنان ایران ایجاد کرده است و آنها به خود جرعت داده اند که هر اقدامی که بخواهند علیه ایران انجام دهند.
وی ادامه داد: دولت در روابط با جهان می تواند با مذاکره و گفت و گو به نتایج خوبی دست پیدا کند اما نباید به دشمن و طرف مقابل ضعف نشان دهد.
امام جمعه موقت اهل سنت جالق گفت: دولت باید به جهانیان بفهماند که ایران به حقوق بشر و حقوق انسانی پایبند است چراکه ایران کشور اسلامی است و اجازه انجام  رفتارهای غیر انسانی که خلاف موازین اسلام و شریعت باشد را ندارد.
 
 دولتمردان مطابق بیانات مقام معظم رهبری گام بردارند
مولوی رئیسی با اشاره به نشست منافقین در پاریس، گفت: عملکرد دولت به گونه ای بوده است که جرعت چنین کارهایی را به کشورهای اروپایی، آمریکایی و منافقین داده است، دولت باید با اقتدار و قاطعانه از موضع کشور دفاع کند، نباید سازش کنیم و ضعف از خود نشان دهیم که دشمن از این فرصت استفاده خواهد کرد و این موضوع بسیار خطر ناک است.
وی با بیان اینکه اگر عملکرد دولت ضعیف باشد، دشمن حریص تر می شود، اضافه کرد: اگر دولتمردان  نحوه رفتار و برخورد با دیگر کشور ها را نمی دانند، بهتر است با تأسی از رهنمود های مقام معظم رهبری و‌ با مشورت گرفتن از رهبر فرزانه کشور، مطابق بیانات ایشان گام بردارند.
امام جمعه موقت اهل سنت جالق در پایان خاطر نشان کرد: دولت و وزارت امور خارجه باید پاسخ قاطعانه به منافقین و کشور های اروپایی دهند و آن روزنه امیدی که برای آنان ایجاد شده است را به یأس و نابودی تبدیل کنند.
 
ایران باید به قدرت اول جهان تبدیل شود
امام جمعه موقت اهل سنت جالق با بیان اینکه ایران باید به قدرت اول جهان تبدیل شود، گفت: قدرت ایران تهدیدی برای جهان، خاورمیانه و کشورهای مسلمان نبوده بلکه بازوی توانمند کشورهای مسلمان است.
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت جالق در گفت و گو با شستون اظهار داشت: ایران اسلامی هم اکنون قدرت اول منطقه شده است و هر چه از زمان بگذرد انوار تابان آن درخشان تر می شود.
وی با اشاره به اینکه نمی داند چرا رئیس جمهور چنین اظهاراتی را بیان می کند، ادامه داد: ما خواهان این هستیم که ایران نه تنها قدرت اول منطقه بلکه باید به قدرت اول جهان تبدیل شود.
 
 قدرت ایران بازوی توانمند کشورهای اسلامی است
امام جمعه موقت اهل سنت جالق خاطر نشان کرد: اعتقاد دارد کشور به آن اقتدار و صنعت و تکنولوژی رسیده است که در سال های آتی به دنیا ثابت کند که می تواند به قدرت اول جهان تبدیل شود.
مولوی رئیسی گفت: دنیای کفر و استکبار با تبلیغات سوء در تلاش هستند که چهره ایران اسلامی را در جهان متزلزل و ایران هراسی را ایجاد کنند که ایران تهدیدی برای کشورهای مسلمان است.
وی با بیان اینکه قدرتمند شدن ایران تهدیدی برای جهان، خاورمیانه و کشور های مسلمان نیست،گفت: ایران در هیچ برهه از زمان تهدیدی برای دیگر کشور ها نبوده و نخواهد بود، بلکه قدرت ایران بازوی توانمند ی برای کشور های اسلامی است.
 
قدرت اول منطقه ای با تکیه به توان داخلی محقق می شود
امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی شهرستان خاش گفت: قدرت اول منطقه ای با تکیه به توان داخلی محقق می شود و توان رزمی و دفاعی ایران اسلامی ضامن امنیت و تمامیت ارضی است.
مولوی عبدالرشید شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به سخنان مسئولین کشور مبنی بر اینکه باید قدرت اول منطقه باشیم، اظهار کرد: مسئله قدرت اول منطقه یک انتخاب نیست که به سهولت و آسانی بتوانیم کنار بگذاریم بلکه یک الزام و ضرورت است.
وی با بیان اینکه باید به قدرت اول منطقه دست پیدا کنیم تا از گزند دشمنان اسلام دور باشیمٰ تصیح کرد: باید برای اینکه قدرت اول منطقه شویم، دین مبین اسلام را به تمام دنیا صادر کنیم.
 
 دستگاه دیپلماسی در برابر کشورهای غربی از خود ضعف و سستی نشان ندهد
وی بیان کرد: نباید در این شرایط کنونی کشور قدرت نظامی را کنار بگذاریم باید با تککیه بر توان داخلی، دفاعی و امنیتی قدرت ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.
مولوی شهنوازی با بیان اینکه ملت غیور ایران اسلامی خواستار داشتن دیپلماسی قوی و فعال هستند، اذعان کرد:ک وزارت خارجه باید با اقتدار و با صلابت پیگیر مسائل مهم و حساس ایران باشد و نباید از خود ضعف و سستی نشان دهد.
وی اظهار کرد: به دلیل نشان دادن ضعف و کوتاهی دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه هر روز شاهد تحریم های جدید و بازی های کشورهای غربی بر علیه ایران هستیم.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcam6no.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما