کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیاتی از دانشگاه زابل در تیرماه به افغانستان سفر می کنند

24 خرداد 1396 ساعت 6:00

هیاتی از دانشگاه زابل در تیرماه به افغانستان سفر می کنند.


به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه زابل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بسترهای مناسبی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه زابل ایجاد شده است.

 
موسی بهلولی  با بیان اینکه ایجاد دانشگاه زابل مانع فرار نخبگان علمی از منطقه سیستان شده است افزود: با تدابیر صورت گرفته از سوی دولت یازدهم فرار نخبگان در سراسر کشور برعکس شده و بسیاری از نخبگان علمی به کشور بازگشته اند.
 
وی افزود: امروز دانشگاه زابل با تمهیداتی که انجام داده سبب شده تا بسیاری از نخبگان منطقه از جمله پرفسور شیخ نژاد، پرفسور کمال سرابندی و سایر نخبگان در این منطقه نقش خود را در قالب اجرای برنامه های مختلف ایفا کنند.
 
وی ایجاد دریاچه مصنوعی هامونک و استقبال 30 هزار نفر از مردم در ایام نوروز، تکمیل سالن 800 نفری همایش های بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی، کاشت درخت زیتون و کارگاه تولید روغن زیتون، پرداخت مطالبات پژوهشی اعضای هیات علمی، مرمت و بازسازی قلعه رستم، افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و فعال بودن تمام پروژهای عمرانی از جمله اقدامات دانشگاه زابل در 2 سال اخیر است.
 
رئیس دانشگاه زابل گفت: ایجاد رشته های کارآفرینی در سیستم آموزشی این دانشگاه برای حل مساله اشتغال دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.
 
بهلولی تصریح کرد: پایان نامه های دانشجویان برای رفع مشکلات منطقه و مردم ساماندهی شده است.
 
وی حضور ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت را با شکوه عنوان کرد و افزود: تلاش رسانه ها و افراد مختلف جامعه حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم زد.
 
حیدرعلی دهمرده معاون فرهنگی دانشگاه زابل نیز در این نشست گفت: این دانشگاه پارسال توانست رتبه نخست در جشنواره ملی رویش، رتبه برتر پنج انجمن علمی در جشنواره ملی حرکت و رتبه نخست 2 کرسی آزاد اندیشی در جشنواره ملی کرسی آزاد اندیشی دانشگاهیان را کسب کند.
 
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 96221

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/96221/هیاتی-دانشگاه-زابل-تیرماه-افغانستان-سفر-می-کنند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir