کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر خبر داد

راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر

دلگان پرس , 25 مرداد 1396 ساعت 11:00

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی در شهرستان ایرانشهر با هدف پایش مداوم و ارتقای شاخصهای بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم راه اندازی شده است.


به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، طی مراسمی با حضور سرپرست دانشکده علوم پزشکی، فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان و معتمدین منطقه و در راستای اجرای طرح تحول سلامت،"کلینیک سیار دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر" راه اندازی شد.
محمد مهران امینی فرد سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در این رابطه اظهار کرد: این کلینیک با تجهیزات کامل دندانپزشکی در یک خودروی خاور و با اعتباری حدود 400 میلیون تومان طراحی و تجهیز شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این کلینیک سیار خدماتی از جمله معاینه، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، ترمیم، پر کردن، کشیدن و جرم گیری دندان به بیماران ارائه می شود.
محمد مهران امینی فرد با اشاره به این نکته که خدمات دندانپزشکی یکی از خدمات لوکس پزشکی بحساب می آید افزود:خدمات دندانپزشکی از گرانترین خدمات سلامت است در حالیکه تمام خدمات کلینیک دندانپزشکی سیار رایگان است.
وی اضافه کرد: هدف اصلی وزارت بهداشت از این خدمت علاوه بر ارایه خدمات رایگان، پایش مداوم و ارتقای شاخصهای بهداشت دهان و دندان در کشور با اولویت مناطق محروم و روستاییان است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه درحال حاضر 90 درصد جمعیت کشور به یکی از بیماریهای دهان و دندان مبتلا هستند، افزود: ارائه این پکیج خدمتی را گام مهمی نقش در کاهش هزینه درمانی مردم دانست.
محمد مهران امینی فرد خاطرنشان کرد: در این کلینیک ها خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی بصورت رایگان به گروههای هدف از جمله روستاییان محروم‌ و کم برخوردار و دانش آموزان ارایه می شود.
شهرستان ایرانشهر در 325 کیلومتری جنوب شهر زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است.
انتهای پیام/8306


کد مطلب: 97468

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/97468/راه-اندازی-کلینیک-سیار-دندانپزشکی-دانشکده-علوم-پزشکی-ایرانشهر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir