کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت نعمتی از جلسه غیر علنی امروز؛

شمخانی: همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی‌شناسیم

5 مهر 1396 ساعت 14:20

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست غیر علنی صبح امروز مجلس را با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی تشریح کرد.


به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (چهارشنبه، 5 مهر) در تشریح نشست غیر علنی صبح امروز گفت: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور تشریح تحولات منطقه و موضوع اقلیم کردستان در این جلسه حضور یافت.
وی ادامه داد: شمخانی درباره داعش، تکفیری‌ها و اقدامات انجام شده در آن مناطق گزارشی به نمایندگان ارائه کرد. 
نعمتی تصریح کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در مورد موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان و حواشی آن نیز مسائلی عنوان کرد و در ادامه تأکید کرد که تمامیت ارضی عراق مد نظر ما قرار دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: اقداماتی که در منطقه باید انجام شود مبتنی بر مسائل مذاکره‌ای  است چراکه  تمامیت ارضی عراق با توجه به قانون اساسی و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی مورد تأکید است و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر با گفتمان سیاسی حل شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه اظهار کرد: شمخانی در جلسه غیر علنی صبح تأکید کرد بحث همه پرسی در کردستان عراق را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا عراق کشوری یک پارچه است و همه باید تابع قانون آن کشور باشند.
نعمتی خاطر نشان کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه گفت نسبت به موضوع مرز هوایی اکنون با حساسیت برخورد شده و بحث صدور نفت از منطقه اقلیم کردستان عراق و تجارت آن‌ها نیز با مشکل مواجه شده است.
انتهای پیام /


کد مطلب: 98652

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/98652/شمخانی-همه-پرسی-اقلیم-کردستان-عراق-رسمیت-نمی-شناسیم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir