کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار میرجاوه:

بیش از 19 هزار زائر پاکستانی وارد کشور شدند/ راه اندازی موکب استقبال از زوار پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه

پایگاه خبری لادیز , 30 مهر 1396 ساعت 15:16

فرماندار میرجاوه گفت: از ابتدای محرم تاکنون بیش از ۱۹ هزار زائر پاکستانی وارد کشور و راهی عتبات عالیات شده اند وپیش بینی می شود تا پایان اربعین حسینی تعداد ۳۵ هزار نفر از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شوند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون ، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛جلسه ستاد اربعین شهرستان میرجاوه با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار میرجاوه در این جلسه اظهار کرد:از ابتدای محرم تاکنون بیش از  ۱۹ هزار زائر پاکستانی وارد کشور و راهی عتبات عالیات شده اند وپیش بینی می شود تا پایان اربعین حسینی تعداد ۳۵ هزار نفر از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده و به شهر های زیارتی مشهد مقدس،قم و کربلای معلی سفر کنند.
محمد میهنی افزود: ۷ کمیته مختلف برای استقبال و پذیرایی از زائرین پاکستانی درمرزمیرجاوه پیش بینی شده است و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته میزبانان خوبی برای زوار پاکستانی باشیم.
وی  با تشریح وظایف ستاد اربعین شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال پایانه مرزی موظف شده تا وسایل نقلیه سواری جهت انتقال زوار را از مرز میرجاوه تامین کرده و نسبت به  نرخ گذاری و تهیه بنر نرخ کرایه در محل پایانه اقدام کند.
وی خدمات رسانی به زوار امام حسین را افتخاری بزرگ برای مردم میرجاوه عنوان و تاکید کرد: اعزام روحانیون و مبلغین به محل پایانه مرزی, فضاسازی مناسب و ایجاد محیطی فرهنگی و معنوی در محل ورود زوار پاکستانی، تهیه بنر هایی به سه زبان فارسی، اردو و انگلیسی در  سطح شهر توسط شهرداری، استقرار چند دستگاه آمبولانس و نظارت بر فضای بهداشتی موکب و اسکورت زوار از پایانه مرزی میرجاوه تا زاهدان از جمله وظایف کمیته ستاد اربعین در میرجاوه است.
جانشین سپاه شهرستانن میرجاوه نیز در این مراسم بیان کرد:نام حسین یکی از عالی‌ترین واژه‌هایی است که در جهان غوغایی برپا کرده و امام حسین (ع) با حماسه بزرگ و تاریخی خود، نامش در همه دل‌ها در قرون و اعصار جاویدان قرار گرفته است.
سرهنگ پاسدار حسین قمبری با اشاره به آمادگی بسیج وسپاه پاسداران برای استقبال از  زوار حسینی , افزود:  استقبال از زوار پاکستانی امام حسین علیه السلام توسط سپاه پاسداران انجام می شود و موکب استقبال از زوار پاکستانی دوم ابان در محل پایانه مرزی این شهرستان مستقر خواهد شد و به مدت ۲۰ روز به زائرین خدمات رسانی می کند.
وی خاطرنشان کرد: این موکب برای ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی، استراحت و اسکان موقت زائرین پاکستانی امام حسین(ع)در محل پایانه مرزی میرجاوه مستقر می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 99139

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/99139/بیش-19-هزار-زائر-پاکستانی-وارد-کشور-شدند-راه-اندازی-موکب-استقبال-زوار-پایانه-مرزی-میرجاوه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir