تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
دبیر ستاد مردمی اربعین در سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مختلف رفاهی بهداشتی و فرهنگی به حدود 34 هزار زائر پاکستانی اربعین توسط مردم در این استان خبر داد.
خدمات رسانی مردم سیستان و بلوچستان به 34 هزار زائر پاکستانی اربعین/ دلدادگان پاکستانی اباعبدالله به قم و مشهد مقدس نیز مشرف می شوند
بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین به خبرنگار عصرهامون گفت:‌ به زوار پاکستانی اربعین که از مرزهای ایران عازم عراق شده اند پنج خدمت توسط مردم ارائه شده است که این پنج خدمت عبارت اند از:‌ اسکان، اطعام، حمل و نقل ، بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی.
وی افزود: در بحث اسکان یک اسکان موقت در خود پایانه مرزی میرجاوه و یک اسکان دائم هم در زاهدان در نظر گرفه شده است چون زائران بین یک تا یک و نیم شب در اینجا اسکان داشته اند.
بختیاری گفت: در حوزه اطعام برای 30 هزار نفر غذا پیش بینی شده بود اما حدودا 34 هزار نفر زائر داشتیم که در سه وعده صبحانه و نهار و شام  و دو میان وعده و یک چاشت هنگام ورود پذیرایی شدند و آستان قدس رضوی در این حوزه کمک بسزایی داشتند.
وی درخصوص بازگشت زائران به کشورشان گفت: این زوار پس از کربلا در مسیر بازگشت به قم مشرف می شوند و از آنجا هم به مشهد مقدس و در یک بازه 20 تا 25 روزه کم کم شروع به بازگشت می کنند.
وی افزود: این زوار که حدود 34 هزار نفر هستند ظرف 10 روز وارد ایران شده اند و در یک بازه یک ماهه تا یک و نیم ماه کم کم از خاک ایران به سمت پاکستان خارج می شوند.
در پایان دبیر ستاد مردمی اربعین از برنامه ریزی سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی برای خدمات رسانی به این زوار در مسیر بازگشت به پاکستان خبر داد. https://www.asrehamoon.ir/vdcc4pqo.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما