تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
​چابهار نیازمند نگاه ویژه دولت است.
​چابهار نیازمند نگاه ویژه دولت است
به گزارش عصر هامون به نقل از چهاربهاران؛علیرضا جرجندی فعال رسانه ای واجتماعی طی یاد داشتی در خصوص وجود مشکلات و موانع درشهرستان چابهار،نوشت:شهرستان چابهار که منطقه وسیعی ازجنوب استانی سیستان وبلوچستان را دربر میگیرد،شهری استراتژیک و دارای مزیت های زیادی برای اقتصاد و حتی گردشگری است.
 
از لحاظ جغرافیایی این شهر درنقطه ای وجود دارد که ازلحاظ تجاری و حتی ژئوپلتیک دارای ارزش زیادی است و در اثبات این مسئله همین بس که کشور های بزرگ و پرقدرتی مانند هند و چین در صددسرمایه گذاری در این بندر استراتژیک هستند.
 
ازلحاظ گردشگری نیز وجود سواحل بکر اقیانوسی که درهیچ کجای کشور وجود ندارد این شهر را به هدف گردشگری تبدیل کرده است و در همین اعیاد نوروز این مسئله به خوبی قابل دید و لمس بوده است.
 
اما مشکلات از جایی شروع می شود که این شهر با این همه ظرفیت اقتصادی و گردشگری مشکلات فراوانی دارد که به علل های گوناگون نظیر ضعف مدیریتی و همچنین کمبود اعتبار این موانع دربیشتر موارد هنوز برطرف نشده است.
 
اگر بخواهید به سواحل صخره ای چسبید هبه مرکز شهر چابهاردسترسی داشته باشید باید یک مسیرخاکی را پیاده روی کنید تا از بین ریگزار و سنگ ها به دریا دسترسی پیدا کنید چرا که این قسمت از ساحل دارای جاده ساحلی نمی باشد و تنها چندمسیرمستقیم به گوشه ای محدودی از دریا متصل می باشد.
 
وضعیت سوخت و پمپ های بنزین در شهر چابهار دیگر شهره خاص و عام است،صف های چندین کیلو متری ک واقعا عذابآور است و باعث می شود چندساعتی از وقت خود را در صفها تلف کنید
 
البته ناگفته نماند چند صباحی که برخی ازنیروی های بسیجی با حضورشبانه روزی و بی منت خود بر روندسوخت دهی پمپ های بنزین نظارت داشتند تا حدودی مشل مردم در این زمینه رفع شد وباید دید که مسئولین برای رفع دائمی این معضل چه فعالیت های خواهند کرد.
 
قیمت سر سام آور اجاره بهای منازلr از مشکلات دیگر مردم چابهار است،قیمت ها عجیب و غریب که حتی در مرکز استان هم نیست وموجب شده تا شهروندان چابهاری بخش زیادی ازدرآمدماهانه خود صرف اجاره بها منازل کنند.
 
اینها تنهابخش از مشکلات شهرچابهار است که نیازبه مدیریت جهادی دارد،مدیریتی که نه تنهادر راس بلکه همه مدیران پایین دستی نیز باید جهت رفع این موانع به صورت جهادی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjtoevhuqexaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما