کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب در رسیدگی به مشکلات سیستان:

وقتی توجه به جریانات سیاسی در استان جایگزین خدمت به مردم می شود/غفلت دولت از دار الولایه سیستان

خبرنیمروز , 7 شهريور 1394 ساعت 11:04

در دیدار رئیس جمهور و اعظای هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان مجددا توجه دولت به خطه سیستان را تاکید فرمودند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از خبرنیمروز، دیار تفتیده سیستان سالهاست با خشکسالی حاصل از دریاچه هامون و کم شدن شدید آبریز هیرمند دست و پنجه نرم می کند.
وابستگی و تاثیر مستقیم زندگی و معاش مردم از طریق کشاورزی، دامداری، صیادی و حصیر بافی که همه متاثر از وجود آب است باعث افت شدید چرخه زندگی مردم شده است.
نبود کارخانجات و صنعتی که مردم بتوانند از آن طریق جبران بی آبی را کنند نیز بر این مشکلات افزوده و بار زندگی روزانه مردم را مضاعف کرده است.
مبادرت مردم به انتقال سوخت پس از خشکسالی (قاچاق) از طریق مبادی مرزی و کسب درآمد نیز با ساخت دیوار حائل بین ایران و افغانستان در مرز نیز از بین رفت و این کسب و کار پر سود نصیب سایر هموطنانمان در جنوب استان گشت؟!
اگر کمبود آب دریاچه ارومیه باعث از بین رفتن اکوسیستم جانوران دریایی از جمله ارتمیا می شود و بعلت نفوذ هموطنان آن منطقه از کشور در مرکز و دولت جنجال و هیاهوی بسیاری در کشور به راه می افتد اما اینجا سیستان، مردم در حال جان کندن و از بین رفتن هستند و دولت باید بین آرتمیا و جان انسانها تفاوت قائل شود؟!
عدم دیپلماسی فعال دولتمردان مشغول مذاکرات وین، اولویت بعدیشان افغانستان و تامین حق آبه سیستان قرار گیرد ولی گویی سیستان جز کشورشان نیست و پیشنهاد می گردد سیستان به افغانستان الحاق گردد! شاید دولت کریمه افغانستان حق آبه سیستان را تامین و دوباره شاهد آبادانی سیستان باشیم.
سیستان در حال نابودی است بخواهیم ونخواهیم عدم توجه دولت به این دیار نتایج امنیتی و اجتماعی شدیدی به دنبال دارد؛شایسته است مسئولین در استان سیستان و بلوچستان از جناح و حزب بازی دست بردارند و به انتقال آب از چاه نیمه به اراضی سیستان سرعت دهند تا التیامی باشد به رنج سالیان مردم سیستان.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 73430

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/note/73430/وقتی-توجه-جریانات-سیاسی-استان-جایگزین-خدمت-مردم-می-شود-غفلت-دولت-دار-الولایه-سیستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir