تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
در حالی کمتر از هفده روز تا آغاز سال نو فرصت باقی مانده که سیستان وبلوچستان با مردمان میهمان نوازی که دارد آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی می شود.
نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت شدت می گیرد/ داروخانه های هلال احمر در تعطیلات نوروزی فعال هستند
به گزارش عصرهامون، در حالی سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری در سال 1396 معرفی شده بود که این خطه از کشور دیار نام ها و یادها و سرزمین رستم دستان شاهنامه هاست، سرزمینی با چشم اندازهای زیبـا و موقعیت اقلیمی ویژه، با آثار تاریخی و گردشگری که مسافران و علاقمندان به تاریخ و گذشته باعظمت ایران زمین را به خود فرا می خواند.
این استان که لقب بهشت باستان شناسان را به خود اختصاص داده همواره یکی از دیدنی ترین استان های کشور، با آثار تاریخی، طبیعی و جذابیت های گردشگری فراوان است به گونه ای که از لحاظ تعداد نقاط دیدنی، شاید کمترین استانی در ایران قدرت رقابت با سیستان و بلوچستان را داشته باشد.
با این تفاسیر اگر چه کمتر از 17 روز تا آغاز سال نو فرصت باقی مانده اما استان سیستان وبلوچستان با مردمان میهمان نوازی که دارد آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.
 
در تعطیلات نوروز گشت های کنترل در جایگاه های سوخت حضور خواهند یافت
رئیس شرکت فراورده های نفتی در جلسه ستاد صیانت از امنیت و حقوق شهروندی در ایام نوروز با بیان اینکه در تعطیلات نوروز گشت های کنترل در جایگاه های سوخت حضور خواهند یافت، گفت: در ایام نوروز از همه جایگاه ها آزمایش های لازم انجام می شود تا کم فروشی نداشته باشند و مسافران میزان واقعی بنزین را سوخت گیری کنند.
 
به اندازه کافی سوخت در انبارهای سوختی استان موجود است
بالادست با بیان اینکه به اندازه کافی سوخت در انبارهای سوختی استان موجود است، اظهار کرد: به جایگاه های سوخت ابلاغ شده است سوخت خود را پیش خرید کنند تا با کمبود و مشکل نبود سوخت در ایام تعطیل نوروز مواجه نشوند.
 
جابجایی بیش از 19 هزار مسافر توسط ناوگان ریلی در سال گذشته
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور نیز اظهار کرد: در نوروز سال گذشته 19 هزار و503 نفر مسافر در ناوگان ریلی استان جابه جا شدند.
مجید ارجونی ادامه داد: با توجه به ایجاد خط اصفهان به زاهدان و بالعکس می توان احتمال داد این میزان 12 درصد افزایش داشته باشد و به بیش از 22 هزار نفر برسد.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی این روزها برنامه های فرهنگی مختلفی در راه آهن استان اجرا می شود که رقص محلی و ارائه سوغات محلی به همراه غذاهای بومی از جمله آن است.
 
داروخانه هلال احمر در ایام تعطیل فعال خواهد بود
 رسول راشکی رئیس جمعیت هلال احمر استان هم در ادامه با بیان اینکه پست های امدادی هلال احمر از 25 اسفندماه مستقر می شود، گفت: در این مدت 210 امدادگر در 57 پایگاه ثابت و موقت امدادی فعالیت خواهد کرد.
وی گفت: در 33 مکان چادر اسکان اضطراری و نمازخانه دایر می شود تا مسافران در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
این مسئول بیان کرد: در کنار این پایگاه ها چادرهای نمازخانه و فضای بازی کودکان ایجاد می شود، همچنین داروخانه هلال احمر هم در ایام تعطیل فعال خواهد بود.
رئیس جمعیت هلال احمر استان در ادامه خاطر نشان کرد: در این مدت برای افزایش سرعت امدادرسانی یک فروند بالگرد در استان مستقر می شود.
راشکی تصریح کرد: در حوزه جوانان هم 180 نیروی سازمان جوانان هلال احمر در 60 پایگاه مسافران را راهنمایی خواهند کرد.
 
1300 کلاس درس برای استقبال از مسافران نوروزی در نظرگرفته شده است
یارمحمد حسین بر معاون پشتیبانی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان هم در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: سال گذشته هزار و 169 کلاس درس برای استقبال از مسافران نوروزی در استان در نظر گرفته شد و در اختیار قشر فرهنگی جامعه قرار گرفت.
وی بیان کرد: امسال علاوه بر اینکه مراکز آموزش رفاهی آماده ارائه خدمات نوروزی به معلمان هستند آمار کلاس های درس نیز به هزار و 300 کلاس افزایش خواهد یافت.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان در پایان با بیان اینکه ستاد استقبال از مسافران نوروزی در مدارس از 28 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه 1397 برقرار خواهد بود، گفت: امید است بتوانیم امسال نسبت به سال گذشته خدمات بهتری را دراختیار همکارانمان قرار دهیم.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcd9f0fsyt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها