تاریخ انتشار :شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۳
همزمان با آغاز هفته دولت 915 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان در سیستان وبلوچستان به بهره برداری می رسد.
915 پروژه عمرانی در سیستان وبلوچستان به بهره برداری می رسد
915 پروژه عمرانی در سیستان وبلوچستان به بهره برداری می رسد
به گزارش عصرهامون، همه ساله هفته اول شهریور ماه را در تقویم زرین کشورمان به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نامیده اند تا در این ایام شاهد رونمایی از طرح ها، خدمات و دستاوردهای دولت در طول یک سال گذشته و نیز ادوار و همچنین کلنگ زنی پروژه های جدید در هر منطقه باشیم.
هفته ای که علی رغم رونمایی از طرح ها و خدمات مبنی بر آشنایی مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این مهم را به دولتمردان و مسئولان کشور یادآوری می کند که سیره و رفتار شهیدان رجایی و باهنر؛ ساده زیستی و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
با این تفاسیر اما امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد افتتاح های زیادی در اقصی نقاط کشور هستیم به گونه ای که در استان پهناور سیستان وبلوچستان هم 915 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
در همین راستا محمدهادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار در نشست با خبرنگاران بیان کرد: پروژه های عمرانی که در سطح استان بهره برداری خواهد شد در حوزه توسعه شهری و روستایی تعداد ۴۱۲ پروژه است که مهمترین آن ۱۳۴ پروژه مربوط به شهرداری ها و ۲۴۳ پروژه مربوط به دهیاری ها خواهد بود.

بهره برداری از 48 پروژه در حوزه راه و حمل و نقل
وی با بیان اینکه در حوزه راه و حمل و نقل ۴۸ پروژه به بهره برداری خواهد رسید، گفت: مهمترین آن، بخشي از قطعه یک بزرگراه زابل - زاهدان به طول ۴.۷ کیلومتر و پل سیستان حدفاصل محمدآباد و زهک  و همچنین بهسازی قطعاتی از محور زاهدان – سه راهی دشتک است.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه نیرو نیز تعداد ۲۷ پروژه افتتاح خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۸ کیلومتر از پروژه مجتمع ریگ ملک و عملیات اجرایی خط انتقال آب و مخزن ۲ هزار مترمکعبی سرکهوران،  ۲۱ پروژه برقرسانی روستایی و ۲۳ پروژه توسعه روستایی از مهمترین این پروژه ها است.

افتتاح 111 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی
مرعشی با بیان اینکه ۴۹ پروژه مربوط به حوزه بهداشت و درمان است، ادامه داد: از این تعداد ۷ خانه بهداشت و کلنیک درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء از مهمترین آن در این حوزه است.
وی در ادامه به 15 پروژه در حوزه صنعت و تولید اشاره کرد و گفت:  کشتارگاه صنعتی در زاهدان، کارخانه آسفالت در ایرانشهر و کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما در سراوان از پرژه های شاخص در این بخش است، همچنین در حوزه جهاد کشاورزی ۱۱۱ پروژه افتتاح خواهد شد که از شاخص ترین آن به  ۱۷ پروژه مرمت و بازسازی قنوات و ۸ پروژه احداث استخر آب می توان اشاره کرد.

کلنگ زنی ۱۲۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان 
این مسئول با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز تعداد ۵۸ پروژه به بهره برداری خواهد رسید، افزود:ه بهره برداری از ۱۲۰ کلاس درس با زیربنای ۵۸۸۰ متر مربع از مهمترین پروژه های این بخش است.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار در ادامه به ۱۵ پروژه آماده بهره برداری در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز چندین پروژه شاخص شامل احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی زاهدان، کارخانه تولید فراورده های لبنی شیر شتر، پرورش صنعتی ۳ هزار نفری شتر در دلگان براي کلنگ زنی به بهره برداری می رسد.
به گفته این مسئول در هفته دولت امسال تعداد ۱۲۵ پروژه نیز با اعتبار یک هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcftjdytw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما