تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
دفاع مقدس از شیرزنان این سرزمین مبارزانی ساخت که پا به پای رزمندگان ایستادگی کردند و در افتخار کشور سهیم شدند.
زنان، حماسه سازان دوران دفاع مقدس/ از پخش اعلامیه تا پشتیبانی از رزمندگان و خانواده های جنگ زده
زنان، حماسه سازان دوران دفاع مقدس/ از پخش اعلامیه تا پشتیبانی از رزمندگان و خانواده های جنگ زده
به گزارش عصرهامون، نقش زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن در سال های پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچکش پوشیده نیست.
در طول 8 سال دفاع مقدس قهرمانانه ملت ایران، زنان شجاع و فداکار هم دوشادوش مردان به دفاع پرداختند و دست به کارهایی زدند که هیچ کس انتظارش را نداشت و شجاعت هایی از خود نشان دادند که دوست و دشمن را متحیر کرد.
زنان هشت سال دفاع مقدس ابتدا به خود و سپس به دیگران ثابت کردند که زنان ایران زمین صاحب توانایی های بی شماری هستند که در صورت تجلی، معرف و اثبات کننده جایگاه زنان ایرانی در موفقیت های مختلف برای همیشه در تاریخ است.  
علی ای حال در طول سالیان سال شجاعت زن ایرانی هرگز با هجمه دشمنان کمرنگ نشده امروز هم همین مادران هستند که سربند یا زینب(س) را بر پیشانی فرزندانشان می بندد و راهی دفاع از حریم اهل بیت می کنند یعنی جایی فراتر از مرزهای جغرافیای ایران این یعنی زن ایرانی همچنان در صف اول دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است.
خیاطی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مکتب نرجس زاهدان و یکی از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس در برنامه "دفاع ادامه دارد" اظهار کرد: خدا را شاکرم در دورانی زندگی بر ما عنایت شد که انقلابی صورت گرفت و اسلام توسط مجاهدین به رهبری امام راحل احیا شد؛ بنده نیز در سال 57 قبل از انقلاب فعالیت های انقلابی خود را از سن 14 سالگی آغاز کردم.
وی بیان کرد: در آن زمان معلمانی داشتیم که در کنار پرداختن به موضوعات درسی اقدام به روشنگری دانش آموزان در زمینه معرفی طاغوت، استکبار ستیزی و حق طلبی و حق جویی می کردند.
 

این بانوی فعال انقلابی عمده فعالیت های خود در سال های 57 تا 59 را پخش اعلامیه و نامه عنوان کرد و افزود: وقتی نامه ها و اعلامیه ها را از مدرسه می گرفتیم آن را در بین محل و اهالی مسجد و همچنین بانوان فامیل پخش کرده و برای آنها می خواندیم؛ گاها سرنوشت انقلاب در برگه های بزرگی با زبان شعر نوشته می شد که استقبال بیشتری از آن می شد.
وی بیان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی خواهران حوزه علمیه نرجس (س) زاهدان که مرکز تجمع خواهران بود به عنوان ستاد پشتیبانی از رزمندگان و جنگ زده‌ها فعالیت داشت. بعد از مدتی که تعدادی از جنگ‌زدگان به زاهدان آمدند، تصمیم گرفتیم برای رزمندگان و جنگ‌زدگان لباس بدوزیم و در کنار آن مربا،کمپوت، آجیل درست و بسته‌بندی کنیم و به مناطق جنگی بفرستیم؛ در آن زمان گوش به زنگ فرمان رهبر بودیم و به سفارشات و فرامین ایشان عمل می کردیم.
خیاطی ادامه داد: در سال 59 جنگ آغاز شد، شنیدن حمله عراق خبر ناگواری بود که قلب ها را اندوهگین و روحیه انسان ها را جریحه دار کرد اما وقتی گوش به سخنان رهبر کبیر انقلاب فرا دادیم، متوجه شدیم امام(ره) اینکار را سبک جلوه دادند از طرفی نیروها هم سریعا اعزام و جلو دشمن گرفته شد و دلها قوت گرفت.
 
 
از شجاعت زنان ایران احساس غرور می کنم
مقام معظم رهبری در مورد نقش ارزشمند زنان در دفاع مقدس می فرمایند: یک مرحله ی دیگر هم در مبارزه زنان ما وجود دارد و آن مرحله ی بعد از پیروزی انقلاب است. همان طور که گفتیم چه در میدان های شور و احساس انقلابی و پاسخ گفتن و لبیک گفتن به خواست ها و دعوت های انقلابی و چه در تحریث و تحریک مردان و چه در اثبات مقاومت عمومی جامعه ی ما، یک نقش فوق العاده حساس و برجسته ای داشته اند، این مرحله، مرحله ی دیگری از حرکت های پرشور زنان انقلابی ماست.
امام خمینی(ره) در تجلیل از زنان و نقش مؤثر آنان در دفاع مقدس اشاره می فرمایند: اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملت ها گرفته شوند، ملت ها به شکست و انحطاط کشیده می شوند.
من از شجاعت های زنان ایران... احساس غرور می کنم. شما زنان دلیر در این پیروزی، پیش قدم بوده و هستید، شما مردان را تشجیع کردید. ما همگی مدیون شجاعت های شما، زنان شیردل هستیم.
به گزارش عصرهامون در حالی بانوان ایرانی در انقلاب و جنگ درخشان ترین صحنه ها را ایجاد کرده اند که از هفت هزار زن شهیده در کشور سهم استان سیستان وبلوچستان 14 شهیده می باشد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcammn6u49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما