تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴
در حالی سالانه شاهد وقوع تصادفات بیشماری در محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان هستیم که تکمیل پروژه بزرگراه زابل- زاهدان به دلیل کمبود اعتبارات به آرزویی تحقق نیافتنی برای مردم تبدیل شده است.
بزرگراه زابل- زاهدان در پیچ و خم کمبود اعتبارات ‏
به گزارش عصرهامون، محور زاهدان – زابل یکی از پر رفت و آمدترین محورهای مواصلاتی در سیستان وبلوچستان است که در سال 85 عملیات احداث آن به طول 230 کیلومتر آغاز شد.

بزرگراهی که کلنگ احداث آن با هدف کاهش تصادفات و همچنین سهولت در امر تردد به زمین زده شد اما با گذشت چندین سال؛ همچنان ناتمام مانده که این مهم زمینه بروز تصادفات زیادی را در این محور به وجود آورده به گونه ای که روز گذشته نیز جمعی از مردم شهرستان زابل به دلیل عدم تکمیل این بزرگراه، اقدام به برگزاری تجمعی در کنار پل نهر آب منطقه سیستان کردند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواهان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در طی مسیر شدند.
 

 
با این وجود در حالی سالانه به دلیل عرض کم جاده اصلی شاهد وقوع تصادفات و از دست دادن جان هموطنانمان هستیم که از سوی مسئولان امر بارها علت عدم تکمیل این پروژه به کمبود اعتبارات ختم شده است.

در همین راستا چند روز گذشته نیز بر اثر وقوع تصادفی در محور زابل- زاهدان 13 نفر کشته و زخمی شدند که وقوع چنین حوادث ناگواری خاطرات تلخی در اذهان عمومی به ویژه مردمان ساکن در این خطه از کشور به وجود آورده که می طلبد مسئولان امر همت خود را برای اتمام هر چه زودتر این پروژه حیاتی به کار گیرند.

نرگس نوری یکی از تجمع کنندگان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قصه تکمیل شدن بزرگراه زابل به زاهدان همانند قصه هزار و یک شب است، افزود: کمتر خانواده ای در سیستان وجود دارد که از دست جاده مرگ در امان مانده باشد، بیش از 12 سال است که مردم سیستان چشم انتظار تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان هستند.
 

مهدی پارسی مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گویی بیان کرده است که از ۲۳۰ کیلومتر طول مسیر بزرگراه زاهدان – زابل – دوست محمد تاکنون ۹۱ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۶۴ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است که تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت این بزرگراه هزینه شده است.

به گفته وی، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام کامل این طرح مورد نیاز است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgqu9qwak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما