کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

دانشجویان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب دارند/ دانشجویان پرچم دار مبارزه با استکبار جهانی

17 آذر 1399 ساعت 14:22

تعدادی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: دانشجویان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب داشته و پرچم دار مبارزه علیه استکبار جهانی هستند.


به گزارش عصرهامون، حادثه 16 آذر 1332، به عنوان یک روز مقاومت تاریخى، در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد و از آن پس، همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌هاى سراسر کشور، مراسم و تظاهراتى به یاد شهیدان آن روز برپا مى‌کردند.

دانشجویان باید با تفکر بسیجی به مقابله با دشمن برآیند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه 16 آذر نماد مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب است، گفت: دانشجویان آگاه و بصیر در مراحل مختلف تاریخ ثابت کردند علاوه بر اینکه جوینده علم و دانش هستند خواهان استقلال، آزادای، دفاع از کیان این مرز و بوم نیز بوده اند.

وی بیان کرد: این افراد نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند و با لبیک به ندای امام راحل برابر سیستم فاسد پهلوی ایستادگی کرده و با روحیه بسیجی و استکبارستیزی خود تمام توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

ریگیان پور ادامه داد: دانشجویان باید با تفکر بسیجی به مقابله با دشمن برآیند و از شهدایی همچون مصطفی بزرگ نیا، احمدقندچی و آذرشریعت رضوی و فخری زاده و سایر شهدای بزرگ انقلاب الگوپذیری کنند.

وی تصریح کرد: 16 آذر در تقویم ایران یادآور شکل گیری جنبش اعتراضی دانشجویی است که فریاد استکبارستیزی در آن نواخته شد.
ریگیان پور با اشاره به این که محصول دانشگاه تراز انقلاب امثال فخری زاده‌، احمدی روشن، سلیمانی ها هستند که هم و غم آنها جریان ساز و پیش برنده بود، گفت: این افراد الگوی خوبی برای نخبگان به ویژه جامعه علمی کشور محسوب می‌شود که باید برای نسل امروز و فردا بازگو شوند.
 
روز دانشجو نماد مقاومت و ايستادگی در برابر استكبار جهانی است

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت مینان سرباز بیان کرد: نامگذاری روز دانشجو، نمایانگر نقش تأثیرگذار و حیاتی دانشجویان در عرصه‌های مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه روز دانشجو نماد مقاومت و ايستادگي در برابر استكبار جهاني است، افزود: ورود نیکسون در ۱۶ آذر سال ۳۲ بود و برقراری رابطه با انگلستان و مطرح‌شدن دوباره واگذاری نفت ایران به دول استعماری از جمله دلایل اعتراض دانشجویان بود.

رسولی زاده ادامه داد: دانشجویان ما با فهم و بصیرتی که دارند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده و این مهم منجر به آن شده تا استکبار جهانی از ترس پیشرفت ها و قدرت روز افزون ایران در تمامی عرصه ها، اقدام به ترور ناجوانمردانه دانشمندان و فرماندهان ایران اسلامی کنند.

 عدالت جویی امری ذاتی در دانشجویان

مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون نیز در این خصوص بیان کرد: دانشجویان نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کردند، در سال 32 دانشجویانی همچون مصطفی بزرگ نیا، احمدقندچی و آذرشریعت رضوی به مقابله با استکبارجهانی پرداخته و جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی گفت: در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و برای استقلال و آزادی کشور، دانشجویان تلاش های بسیاری کردند و امروز هم این راه را جوانان نسل کنونی ادامه می دهند به گونه ای که دشمن از پیشرفت آنها واهمه دارد.

حسن زهی ادامه داد: آزادی خواهی و عدالت جویی امری ذاتی در دانشجویان ایران است در همین راستا 16 آذر روز معیار روشنی برای ارزیابی میزان نفرت آحاد جامعه به ویژه دانشجویان از حکومت استبدادی و مخالفت جدی با نفوذ بیگانگان در کشور است.

وی گفت: کشور ما از سرسپردگی و نوکری به استکبارجهانی و آمریکا مستقل است، ما با تکیه بر توان داخلی و قدرتی که به دست آورده ایم، امروز خاری در چشم دشمنان هستیم و آنها تنها راه را در ترور ناجوانمردانه می دانند.

امام جمعه اهل سنت هامون خاطر نشان کرد:شهدا محصول دانشگاه های تراز انقلاب اسلامی هستند باید از آنها الگوگیری کرد، دانشجویان ما بیدار و آگاه هستند و با بهره گیری از فرهنگ اسلامی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مسیر درست گام بر می دارند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 132862

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/132862/دانشجویان-نقش-بسزایی-شکل-گیری-انقلاب-پرچم-دار-مبارزه-استکبار-جهانی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir