تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
محمد قورزایی با بیان اینکه اخلاص، ولایت‌مداری و روحیه جهادی حاج قاسم را محبوب کرد، گفت: تفکر انقلابی و روحیه جهادیِ دوران دفاع مقدس امروز می تواند ما را ازجنگ اقتصادی سربلند بیرون آورد.
"سلیمانی ها" پرورش یافته مکتب ولایت هستند/ روحیه انقلابی و تفکر جهادی، شرط گذر از جنگ اقتصادی
به گزارش عصرهامون، شاید اگر جنگ نمی شد حاج عبدالحسین هنوز مشغول بنایی در خانه ها بود و هیچکس از مقام معنوی و قدرت فرماندهی این کارگر ساده خبردار نمی شد.

جنگ شده بود و کارگر ها باید به جای بیل و کلنگ، اسلحه و تفنگ دست می گرفتند، در جنگ کارگرها هم در جبهه ها مقابل دشمنان بعثی می جنگیدند و هم در زمینه های اقتصادی کشور را حمایت می کردند و بعد از جنگ نیز بخش مهمی از سازندگی بر روی دوش آنها واگذار شده بود.

کارگرها که تا قبل از میدان جنگ نیروهای ساده یَدی بودند در جنگ در تمامی رده ها دیده می شدند، آنها در تمام سال های جنگ ثابت کردند که به هر روشی هم که شده ایستاده و از کیان مرز و بوم کشور تا پای جان دفاع خواهند کرد.

این گاهی تغییر کاربری دادن کارخانه ای بود که در آن کار می کردند گاهی به میدان جنگ رفتن بود و گاهی ساختن پل یا بازسازی خانه های آسیب دیده؛ در روزهایی که کار خیلی از کارخانه ها خوابیده بود و ساخت و ساز های ساختمان ها نیز تعطیل شده بود افرادی بودند که هنوز مشغول کار بودند و برایشان فرقی نمی کرد که کار در جبهه یا جنگ باشد.

شهید عبدالحسین برونسی فقط یکی از 14 هزار شهید کارگری کشور است که در دفاع مقدس حضور داشت که د این میان سهم سیستان و بلوچستان 36 شهید کارگری است که هم در جبهه‌ها حضور داشتند و هم در تولید پایدار نقش آفرین بودند.

اخلاص، ولایت‌مداری و روحیه جهادی حاج قاسم را محبوب کرد

در همین راستا محمد قورزایی، مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اخلاص، ولایت‌مداری و روحیه جهادی حاج قاسم او را محبوب و سردار دلها کرد، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس رزمندگان با روحیه جهادی و شهادت طلبانه در خط مقدم حضور نداشته و دفاع نمی کردند امروز با اقتدار و پیروز در عرصه نبودیم، از این حضور جهادی و تفکر انقلابی می توان نتیجه گرفت که در مقابله با تحریم های دشمن نیز باید به سیره شهدا عمل و در مسیر آنها قدم بگذاریم.

وی بیان کرد: تفکر انقلابی و روحیه جهادیِ دوران دفاع مقدس امروز می تواند ما را ازجنگ اقتصادی سربلند بیرون آورد، با شهادت حاج قاسم، صدها سلیمانی دیگر به برکت نظام و انقلاب در کشور حضور داشته و تربیت یافته مکتب ولایت هستند و این نشان می دهد راه شهدا پایان ناپذیر و پیروزی در تمامی عرصه ها از آن ما است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی پیچیده تر از جنگ 8 ساله تحمیلی است، افزود: مسئولان ما باید به عرصه اقتصادی توجه ویژه داشته باشند، امروز ارگان‌هایی همچون نظام بانکی، واحد های تولیدی، بازرگانی و شبکه تجار واصناف کشور بیشتر از سایر نهادها درگیر جنگ اقتصادی هستند که هماهنگی بین این ارگان‌ها از ضروریات مقابله با این جنگ است.
 
وی تصریح کرد: امروز بسیج منابع و امکانات در دوران دفاع مقدس جای خود را به حمایت از کالای داخلی داده و این حمایت از تولید داخلی با کمک‌های مردمی به جبهه در دفاع مقدس قابل قیاس است.
 
قورزایی ادامه داد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس کسی فکر نمی‌کرد که سه دهه بعد ایران بتواند با تکیه بر دانش بومی، به موشک‌های بالستیک و ماهواره ‌بر دست یابد، شاید امروز هم کسی تصور نکند که اقتصاد ایران در آینده به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شود، بر این اساس تجربه دفاع مقدس نشان داد که این امر شدنی است اما با تلاش و همتی از جنس دفاع مقدس محقق می شود.
 
کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند
 
وی اذعان کرد: کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند و هم اکنون نیزکارگران در جنگ اقتصادی به عنوان  موثرترین قشر در گردش چرخه تولید ملی و تحقق شعار سال (جهش تولید) با تمام توان در خط مقدم حاضرهستند.

مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان استان گفت: به مناسبت هفته تبیین نقش استان در دفاع مقدس برنامه های متنوعی در رده های بسیج کارگری استان برگزار می‌شود، برپایی ایستگاه سلامت، اجرای رزمایش کمک مومنانه در راستای فرامین رهبر انقلاب و برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا، تولید و انتشار عکس نوشته‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، برگزاری شیفت ایثار در واحد‌های تولیدی، اهدا خون توسط کارگران، تجلیل از خانواده شهدای  کارگر در استان، عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا را از مهمترین برنامه‌های اجرایی در هفته تبیین نقش استان در دفاع مقدس می باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم در جنگ اقتصادی و در شرایط تحریم هستیم، کارگران و تولیدکنندگان در خط مقدم این جنگ بوده که با تلاش در عرصه تولید دشمنان را نابود کرده، اما وظیفه داریم در تحقق این هدف یاری رسان بوده وبا حمایت از کالای ایرانی به کمک تولیدکنندگان بشتابیم تا چرخ اقتصاد کشور در شرایط تحریم تعطیل نشود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcco1qs02bq1p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما