تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷
عبداله شیرازی، مدیر سازمان بسیج فرهنگیان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: جامعه فرهنگیان با حاج قاسم سلیمانی عهد و پیمان بسته و راه او را در تربیت نسل جدید ادامه خواهند داد.
هزاران سردار سلیمانی در مدارس تربیت می کنیم/ حاج قاسم؛ ریسمانی برای نسل ‏جدید
به گزارش عصرهامون، با شروع جنگ در شهریور 59  خیلی از اساتید و معلمان همچون دیگر مردم راهی میدان نبرد با دشمن شدند.

اسلحه دست گرفته و در خط مقدم حضور یافتند و برخی امدادگر و پزشک شدند و رزمندگان را مداوا می کردند؛ علمی که تا قبل آن روی تخته کلاس ها می آمد حالا بر روی نقشه های نظامی پیاده می شد و به معلمان و اساتید این فرصت را می داد تا با کمک دانش آموزان و دانشجویان بتوانند مدیریت علمی جنگ را انجام دهند.

آموزش و پرورش در طول ۸ سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۵ هزار شهید فرهنگی، ۴ هزار و ۳۹۶ آزاده فرهنگی، ۲۵ هزار جانباز فرهنگی و ۵۲ هزارو ۳۰۰ رزمنده فرهنگی در دفاع مقدس داشته است که نقش سیستان وبلوچستان از شهدای فرهنگی 79 شهید والامقام همچون معلم شهید تیمور مرادقلی، غلامحسن میرحسینی، خالد بخش ملا زهی، محمد علی عرب موذن و ... است که به جای مدرسه به جبهه رفتند و دیگر به کلاس های درس بر نگشتند.

در تمام این سالها که در جنگ تحمیلی به سر می بردیم، معلمان اینبار پشت نیمکت ها و کنار دانش آموزان و دانشجویان خود نشستند تا با هم از امتحان سختی که به وسعت یک کشور بود سربلند بیرون آیند و موفق هم شدند.

دفاع همچنان ادامه دارد

عبداله شیرازی، مدیر سازمان بسیج فرهنگیان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه جامعه فرهنگیان با حاج قاسم عهد و پیمان بسته و راه او را در تربیت نسل جدید ادامه خواهند داد، گفت: اگر چه شهید سلیمانی این اسوه صبر، استقامت، شجاعت، ولایت مداری و ولایت پذیری که دارای روحیه انقلابی و تفکر بسیجی بود به شهادت رسید اما دفاع همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در مکتب انقلاب شهادت پایان کار نیست، ادامه داد: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب ولایت بود و در شرایط سخت توسل خاصی به شهدا داشتند، بعد از شهادت سردار دلها، وظیفه معلمان و فرهنگیان جامعه است تا "سلیمانی ها" را در این مسیر پرورش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی مهم در امر توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف انقلاب دارد زیرا دو قشر معلم و دانش آموز به عنوان عناصر اثرگذار در آن جای دارد؛ گواه این مطلب حضور بی بدیل معلمان در جبهه های جنگ است، فرهنگیانی که در هر زمان نقش بصیرت افزایی داشته برای پرورش نسلی با تقوا هر آنچه در توان دارند بکارگیری می کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و در اندیشه جوانان و نوجوانان حفظ شود.

بیعت جوانان نسل چهارم انقلاب با ولایت

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: به مناسبت اولین سالگرد حاج قاسم و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد ۳۳ کانون بسیج فرهنگیان در سطح استان در بستر فضای مجازی و پیام رسان های داخلی و بستر شاد برنامه هایی را در این خصوص اجرا می کنند.

شیرازی بیعت جوانان نسل چهارم انقلاب با ولایت را یکی از اقدامات دانست و ادامه داد: در روز بصیرت و تجدید با ولایت، دانش آموزان و فرهنگیان استان دلنوشته هایی کوتاه در این خصوص از طریق پیام رسان های ایتا، سروش و واتساپ ارسال کردند که قرار است به بهترین دلنوشته جوایزی اهدا شود.

وی پویش فرزندان ولایت با محورهای پادکست، شعر، عکاسی، کاریکاتور و نقاشی از دیگر برنامه ها در هفته تببین دفاع مقدس استان برشمرد و گفت: در راستای پاسداشت مجاهدت معلمان در عرصه تعلیم و تربیت در دوران کرونا پویش لبخند رضایت سه با محورهای شناسایی، عکس، مصاحبه، نقاشی، کارت پستال، گزارش تصویری، فیلم کوتاه برگزار خواهد شد.

مدیر سازمان بسیج فرهنگیان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه ها به مناسبت سالگرد حاج قاسم، مسابقه کتابخوانی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان متوسطه اول و دوم از کتاب های رفیق خوشبخت ما، مکتب حاج قاسم و وصیت نامه تصویری حاج قاسم است که همزمان با اولین سالگرد ایشان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین جشنواره فرهنگی و هنری سرداران شهید میرحسینی که از شهدای شاخص شهرستان زهک هستند در محورهای نقاشی، شعر، دلنوشته، پادکست، اینفوگرافی، طراحی چهره، خوشنویسی، بیان خاطره، مقاله، داستان و نامه به شهدا انجام خواهد شد که آثار پنج بهمن ماه جمع آوری  و درهفته نقش فرهنگیان استان در دفاع مقدس که هفته بسیج فرهنگیان ششم تا دوازدهم اسفند است در شهرستان زهک برگزار  می شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcizpazyt1apq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما