کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمت بی منت ادامه داد؛

تداوم همدلی بسیج جامعه پزشکی با مدافعان سلامت/قطع زنجیره کرونا با اجرای طرح محله محور

5 خرداد 1400 ساعت 0:02

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: همدلی بسیج جامعه پزشکی با مدافعان سلامت همچنان تداوم داشته به گونه ای که اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا داشته است.


به گزارش عصرهامون، ویروس کرونا این معمای پیچیده قریب به دوسال است که بخشی از واقعیت زندگی جامعه بشری شده و همچنان خاموش و آرام درمی تازد و جان می ستاند.

در این بین بسیجیان دوشادوش مدافعان سلامت از ابتدای امر وارد میدان رزم با کرونا شدند و هرآنچه در توان داشتند بکارگرفتند ازغربالگری و ویزیت بیماران تا گندزدایی و آموزش راه های مقابله با بیماری یا تولید ماسک و مواد ضدعفونی و قرنطینه شهرها؛ اما از آنجایی که اغلب شهروندان  کرونا را دست کم گرفتند، کرونا همچنان جولان داده و آنچه مهم است اینکه، جهادگران و بسیجیان دست از کار بر نداشته و همچنان با قوت اقدام به ارائه خدمت بی منت می کنند.

تداوم خدمت به مردم با اجرای طرح شهید سلیمانی

فاطمه کمیلی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در تداوم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیجیان جامعه پزشکی در کانون شهرستان هامون اقدام به واکسیناسیون افراد ناتوان و در بستر بیماری کردند.

وی افزود: ضدعفونی منزل بیماران کرونایی و آموزش های لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و چگونگی استفاده از مواد ضدعفونی کننده توسط تیم سلامت در "هامون" از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیجیان جامعه پزشکی این شهرستان به شمار می رود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیماریابی، غربالگری و کنترل محله محور بیماری کووید۱۹ با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از اقدامات پزشکان جهادگر و بسیجی در این برهه از زمان است به نحوی که دستاورد آن با همکاری وزارت بهداشت، منجر به کاهش آمار مبتلایان به کرونا شده است.

وی به ‌پایش و غربالگری بیماران در شهرستان هامون و روستاهای حومه آن اشاره کرد و گفت: تب سنجی و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی از دیگر اقداماتی بوده که توسط تیم های سلامت مرکز و مشارکت دفاترکانون بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

 کمیلی اذعان کرد: در راستای برنامه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و بررسی برنامه فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مختلف از آرایشگاه ها، نانوایی ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی  آموزش های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی به متصدیان ارائه شده است.

تعداد موارد مثبت جدید روزانه به 268 نفر رسید

قاسم میری علی آباد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: در شبانه روز منتهی به روز گذشته تعداد چهار نفر به مجموع متوفیان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان اضافه شد، که آما کل متوفیان از این بیماری به هزار و ۳۱۸ نفر رسید.

 وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ابتلاء ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز توسط ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان شناسائی شده، و هم اکنون ۱۸۹ بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۴ نفر قطعا مبتلا به بیماری کووید-۱۹ می باشند.
 
گفتنی است در تداوم ارائه خدمات بی منت در قالب طرح شهید رهنمون طی 9 ماهه سال گذشته 18 تیم تخصصی به 2 هزار و 483 نفر در زاهدان خدمات درمانی ارائه کردند، همچنین با اعزام تیم ها پزشکی در سایر نقاط استان نیز 313 نفر در زابل، 412 نفر در زهک، 235 نفر در سراوان، 82 نفر در هامون، 169 نفر در هیرمند و 653 نفر در خاش از خدمات درمانی رایگان بهره مند شدند.

همچنین با اعزام تیم چشم پزشکی تخصصی در شهر زاهدان هزار و 536 نفر در نقاط حاشیه نشین به صورت رایگان معاینه شده و هزار و 68 نفر عینک دریافت کردند، همچنین 32 نفر از مراجعین برای انجام عمل جراحی به بیمارستان های تابعه معرفی شدند.

در این راستا به همت بسیج جامعه پزشکی استان 202 بسته معیشتی، هزار و 350 قوطی شیر پاستوریزه و هزار و 500 لیتر محلول ضدعفونی کننده توزیع شد، همچنین ضدعفونی 107 خانه بیمار، توزیع سه هزار و 500 عدد ماسک، تب سنجی 2 هزار و 500 بیمار، چاپ 500 متر بنر، اهدای 12 دست لباس ایزوله، اهدای داروی رایگان، اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم و دور افتاده و اهدای 802 عدد عینک از دیگر اقدمات به شمار می رود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 138094

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/138094/تداوم-همدلی-بسیج-جامعه-پزشکی-مدافعان-سلامت-قطع-زنجیره-کرونا-اجرای-طرح-محله-محور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir