تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲
پشتوانه مردمیِ نظام در حالی مایه هراس دشمنان است که از مدت ها پیش تبلیغات گسترده دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی و به طبع آن مشارکت پایین مردم در پای صندوق های رای کلید خورده است.
دشمن از پشتوانه مردمی در حمایت از انقلاب و نظام، هراس دارد/ بی اثر بودن تهدیدات دشمن با حضور حداکثری در انتخابات
به گزارش عصرهامون، انتخابات در کشور فرصتی بزرگی است که نباید آن را از دست داد؛ سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آن هم در مرحله گام دوم انقلاب در حالی خواب دشمنان نظام و انقلاب را آشفته کرده است که از مدت ها پیش معاندین و بدخواهان این ملت، تبلیغات گسترده ای را علیه منافع مردم و کشور در دستور کار قرار داده تا با ایجاد یاس و ناامیدی از حضور گسترده در پای صندوق های رای بکاهد.

اما آنچه که مهم است اینکه، امسال همه احزاب و گروه ها با وحدت و همدلی خود مشتی محکم بر دهان یاوه گویی دشمنان خواهند زد و با انگشتان جوهری خود جهان را انگشت به دهان خواهند کرد و ثابت می کنند که همیشه پشت سر ولایت فقیه بوده و نظام جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند.

مشارکت در انتخابات ضامن امنبت و اقتدار ملی است

حسنعلی نوری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تایید صلاحیت ها فاز شرکت در انتخابات را وارد مرحله جدیدی کرد، آن چیزی که مد نظر رهبر معظم در فرایند انقلاب بوده صرف نظر از اینکه به چه کسی رای داده و یا کاندیدای مورد نظر چه کسی است این بوده که، مردم مشارکت حداکثری داشته و از میان کاندیداهای تعیین صلاحیت شده بتوان گزینه اصلح تر را انتخاب کرد و بر مبنای این انتخاب کارها را پیش برد.

وی گفت: انتخابات در همه دوره هایی که پشت سر گذاشته شده مظهر مشارکت حضور مردم در صحنه، امنیت، سلامت و مشارکت جامعه بوده و در انتخابات این مولفه ها تعیین کننده و مهم است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان ادامه داد: آنچه در این دوره، انتخابات ۱۴۰۰ را حساس‌تر کرده به عملکرد کارنامه ای دولت مستقر بر می گردد، متاسفانه می بینیم افزایش حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث شد تا حتی در انتخابات مجلس دوره قبل هم تا حدودی شاهد افت مشارکت باشیم، بنابراین انتخابات پیش رو از نظر افزایش مشارکت برای جامعه و انقلاب اهمیت بسزایی دارد.

وی اذعان کرد: رهبر انقلاب در خصوص انتخابات تعبیری مبنی بر این که "روز انتخابات مانند شب قدر است"، را به کار بردند در خصوص شب قدر می دانیم که برتر از هزاران شب بوده و البته روز انتخابات قطعاً تعیین کننده سرنوشت ملت است، همانگونه که در شب قدر سرنوشت یک ساله خود را رقم می زنیم در روز انتخابات سرنوشت چندین ساله انقلاب و نظام رقم زده می‌شود.

عقب افتادگی های دولت وقت به راحتی قابل جبران نیست

وی تصریح کرد: اگر در دولت مستقر بیاندیشیم به وضوح عقب افتادگی هایی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سایر موارد جامعه دیده می شود این ها به راحتی قابل جبران نیست، سرنوشت روز انتخابات مربوط به آینده انقلاب و نظام است.

نوری افزود: انتخابات زمان تعیین و تغییر وضع موجود است، اگر واقعا افرادی هستند که از این وضعیت دغدغه داشته و نگران هستند می توانند از فرصت انتخابات برای دفاع از حق خود استفاده و نسبت به تغییر وضع موجود مبتنی بر مدار قانون و حقوق که برای ما تعیین شده حرکت کنند، براین اساس همانطور که در قرآن آمده" سرنوشت هیچ قومی عوض نمی‌شود مگر اینکه خودشان بخواهند"، بنابراین با این توصیف انتخابات فرصتی است که ما اراده می‌کنیم سرنوشت را خودمان رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: باید برای مشارکت در پای صندوق‌های رای با حساسیت و حضور حداکثری حاضر شد و به فردی رای دهیم که در مورد آن تحقیق و تفحص کرده و برنامه داشته باشد، آگاهانه به فرد برتر رای دهیم فردی که ولایی، کارآمد، مدیریت و برنامه داشته باشد تا مشکلات مردم با سرعت بیشتری حل و فصل کند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: انتخابات آگاهانه یعنی فرد اصلح؛ افزایش مشارکت منافاتی با انتخاب اصلح ندارد و ویژگی کاندید اصلح در کلام رهبری در برگیرنده دو بعدی شخصیتی و مدیریتی است که ویژگی های شخصیتی شامل ایمان، ولایتمداری، امید به آینده و ایستادگی در برابر استکبار، علاقمندی به کار و اعتماد به نظام است.

این مقام مسئول تاکید کرد: ویژگی‌های مدیریتی یعنی داشتن برنامه برای مشارکت اقتصادی و استقلال اقتصادی، اینکه بحث اقتصاد مقاومتی را باور داشته و بتواند بر اساس این رویکرد با برنامه و طرح کار را پیش ببرد، همچنین به نیروهای جوان اعتماد داشته و جوان گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهد و از سوی دیگر نیز به عدالت اجتماعی، رفع نابرابری و به تعالی خانواده اهتمام داشته باشد.
 
رئیس‌جمهور باید با کفایت، عدالتخواه و ضد فساد باشد

وی خاطر نشان کرد: یک رئیس‌جمهور مطلوب باید با کفایت، عدالتخواه و ضد فساد باشد، امروز متاسفانه با اعصاب و روان مردم بازی می شود هر روز خبر یک اختلاس، حساب تبانی، خیانت یا جریان نفوذ منتشر می‌شود اینها امید مردم را متضرر و مایوس می‌کند، باید شخصی را انتخاب کرد که پرونده و سابقه روشنی داشته باشد.

وی تصریح کرد:  مسئولینی که بعضی از افراد خانواده و فرزندانشان در خارج از کشور مشغول زندگی و تحصیل هستند چگونه می توانند در مقابل دشمنان سینه سپر کند، بخشی از خانواده این ها گروگان دشمنان بوده اینگونه افراد طبیعتاً در موضع گیری و حرکت خود نمی‌تواند عنصر با صلابت و قدرتمندی می باشند و جهادی کار را پیش ببرند، یک رئیس‌جمهور توانمند باید معتقد به توانمندی های داخلی و معتقد به جوانان به عنوان موتور پیشران حرکت کشور باشد.
 
گفتمان رئیس جمهور باید مطلوب و در امتداد گفتمان ولایت باشد

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: گفتمان رئیس جمهور باید مطلوب و در امتداد گفتمان ولایت باشد نه مخالف آن موضع بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب اصلح باید به افراد صالح اعتماد کرد، افزود: شناخت سوابق و عملکرد کاندیداها را بررسی و بر اساس آن انتخاب کنیم، خانواده‌های کاندیداها را بررسی کرده، اینکه آیا سواستفاده یا پرونده رانت خواری دارند یا ساده زیست و پاکدامن بوده، اطرافیان کاندیداها را بهتر بشناسیم که چه کسانی آنها را تایید کرده طبیعتاً کاندیدایی که دشمن بر روی آن نظر دارد یا بی‌بی‌سی تبلیغش را می‌کند نمی‌تواند انقلابی باشدف اینها برای شناخت بهتر کمک می‌کند.

نوری خاطر نشان کرد: باید در مواضع کاندیداها دقت و مناظره‌های تلویزیونی را دید، تا بدانیم آیا برنامه ارائه می کنند یا بقیه را تخریب، کسی که حرفی برای گفتن یا طرحی برای ارائه ندارد سعی می‌کند با نفی دیگران خود را اثبات کند با تهمت و افترا و بزرگ کردن نقاط ضعف دیگران برای خود مقبولیت بگیرد، چنین فردی قطعاً نمی تواند اصلح باشد.

وی ادامه داد: باید در بحث مشارکت حداکثری مردم عوامل را سنجید که چه مانع وجود دارد، طبیعتا نارضایتی از وضع موجود یکی از دلایلی است که باعث می‌شود مردم پای صندوق‌های رای نیایند، این که مردم نسبت به اهمیت حضور در انتخابات آگاهی کافی ندارند یا به سازوکار انتخابات اعتماد داشته باشند چرا که دشمن تبلیغ می‌کند انتخابات سودی نداشته و برای شما تاثیری ندارد ما باید برای این سه چالش پاسخ های قانع کننده ای به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه قهر با صندوق های رای سودی ندارد، گفت: برای دولت مستقری که دوره آن تمام شده قهر کردن با صندوق ها اثری ندارد، آن چیزی که می‌تواند اثرگذار باشد و مشکلات را حل کند شرکت گسترده پای صندوق های رای برای تغییر وضع موجود است، وقتی برخی از بازیگران و سلبریتی ها مرجع و الگوی ما در انتخابات هستند طبیعی است که سرنوشت را خودمان اینگونه رقم می زنیم؛ بر این اساس بخشی از نارضایتی های کنونی به ما و انتخابمان بر می گردد.

ملت، نقطه قوت نظام و انقلاب هستند

این مقام مسئول تاکید کرد: اهمیت مردم نسبت به انتخابات نکته مهمی بوده و نقطه قوت دولت و نظام است؛ در سال ۸۸ دیدیم کسانی که ۹ ماه کشور را دچار آسیب کردند بعدها مدعی شدند در انتخابات ایران جای تقلب وجود ندارد چرا که در پای صندوق های رای نماینده‌ های کاندیداها، نیروهای اجرایی و نظارتی هستند و سلامت انتخابات تضمین و تایید است.

وی بیان کرد: جلب رضایت مردم، امیدوار سازی، تغییر وضع موجود اینها مهم بوده و مردم باید هوشیار باشند و این مسیر باقی‌مانده تا انتخابات را پیش ببرند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: این که می گویند دولت اختیار ندارد یا حضور مردم در پای صندوق‌های رای منفعتی ندارد، گزافه است چرا که اگر دولت‌ها اختیار ندارند پس علت اشتیاق گروه‌های مختلف سیاست‌گذاران و احزاب برای ثبت نام در انتخابات چیست برای چه هزینه تراشی کرده و در مناظره‌ها وعده می‌دهند، پس معلوم است که دولت اختیار دارد، بودجه کشور را دولت و رئیس‌جمهور تعیین، توضیح و خرج می‌کند.

وی ادامه داد: پرکاری و تحرک دولتمردان اثر مستقیم در زندگی مردم دارد، دولتی که دائما در سفرهای استانی باشد از نزدیک مشکلات مردم را ببیند در جمع آنها باشد اینها مهم است، نه اینکه در اتاق کار مجلل اینگونه رفتار اثری ندارد.

وی تصریح کرد: رای ندادن و عدم مشارکت پای صندوق‌های رای روش تنبیهی درستی نیست، زیرا مسئولی که دوره آن تمام شده برایش فرقی ندارد، رای دادن خود یک انتخاب است که تصمیم می گیریم و نمی گذاریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند؛ تک تک آرای ما برای سرنوشت کشور مهم است بر این اساس همه باید از آن صیانت کنیم تا بهره خوبی ببریم.

نوری در پایان خاطر نشان کرد: در تمامی ادوار توطئه و شیطنت دشمنان هویدا است، دشمن توان دیدن حضور حداکثری مردم برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور در پای صندوق های رای را ندارد؛ باید آگاه و هوشیار باشیم و در دام توجه و شیطنت های دشمن قرار نگیریم.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcftcdy1w6dm0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما