کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی پیگیری عصرهامون عنوان شد؛

گلایه ورزشکاران هاکی و سپک تاکرا از بی مهری ها/مدیرکل ورزش و جوانان: معترضان اهداف سیاسی دارند

9 آبان 1400 ساعت 8:40

تعدادی ورزشکاران هیئت هاکی و انجمن سپک تاکرای سیستان و بلوچستان از بی مهری مسئولان ورزشی استان گلایه هایی را مطرح کرده اند که مدیرکل ورزش و جوانان اظهار می کند آن ها اهداف سیاسی دارند.


به گزارش عصرهامون؛ مدت هاست تعدادی از ورزشکاران و مربیان هیئت هاکی و انجمن سپک تاکرا با ارسال پیام یا تماس با این پایگاه خبری از بی مهری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نسبت به این رشته های ورزشی گلایه و اظهار می کنند که ورزش استان در انحصار یک رشته ورزشی است، بنابراین از این رسانه خواستار پیگیری مشکلات خود شدند.
 
افسانه اردیش، نایب رئیس و مربی هیئت هاکی در این باره به خبرنگار ما گفت: ورزش هاکی که یکی از قدیمی ترین رشته های توپی استان است، در سال ۱۳۶۰ در استان راه اندازی شد و در بخش آقایان با تلاش وافر مربیان و ورزشکاران این رشته به موفقیت های خوبی دست یافت، به گونه ای که در رده های مختلف سنی بازیکن به اردوی تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و امیدها معرفی کرد.
 
تعطیلی هیئت هاکی از دو سال قبل
 
وی افزود: با وجود ظرفیت ها و استعدادهای این رشته در سیستان و بلوچستان، دو سال است که به خاطر لجبازی مسئولین ورزش استان و دخالت در انتخاب رئیس هیئت و حذف و تبعید تنها مربی فعال استان که کارمند اداره ورزش و جوانان است به نیمروز و درگیری مدیرکل با پیشکسوتان و مربیان تخصصی، این رشته توسط اداره کل ورزش و جوانان تعطیل شده است.
 
اردیش اذعان کرد: ابتدا به خاطر خصومت شخصی شخص مدیرکل با لیدر و مربی آقایان این رشته در بخش آقایان تعطیل و بعد از آن بخش بانوان نیز تعطیل شد.
 
گلایه ورزشکاران سپک تاکرا از بی مهری ها
 
ورزشکاران سپک تاکرا نیز از طریق تماس با این پایگاه خبری گلایه های مشابهی از را عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان از این انجمن مطرح و در همین راستا با ارسال کلیپی اعلام کردند که ابوالفضل پور امامی، ملی پوش سپک تاکرای سیستان و بلوچستان و رکورد دار بغل پای جهان به دلیل بی مهری مسئولان ورزش و جوانان و عدم اختصاص وقت سالن به این ورزشکار پر افتخار و نام آور، در معابر دهکده ورزشی زاهدان جهت آماده سازی برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت های انفرادی رشته سپک تاکرا تمریناتش را سپری می کند.
 
 
تعطیلی مجموعه های ورزشی به دستور ستاد مقابله با کرونا
 
با توجه به این مهم، به منظور پیگیری مشکلات این ورزشکاران با ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت و گویی انجام شد که در پاسخ به خبرنگار ما در ارتباط با این دو رشته بیان کرد: دو سال است که مجموعه های ورزشی به دستور ستاد مقابله با کرونای کشور تعطیل شده است و حق برگزاری هیچ مسابقه یا تمرینی را در مکان های سرپوشیده نداشتیم، از حدود یک ماه قبل که شرایط بهتر شده تمرینات نیز استارت خورده و طی این مدت بیش از ۴۰۰ مسابقه برگزار شد.
 
وی افزود: ورزشکاران گلایه مند هاکی و سپک تاکرا اهداف سیاسی دارند، مجتبی کیخا یکی از مربیان سپک تاکرا به دلیل این که در مجمع انتخاباتی رای نیاورد، اکنون گلایه مند است و اظهار می کند به آن ها پول نمی دهیم، دو کاندیدای دیگر نیز در انتخابات هیئت انجمن های ورزشی شرکت داشتند و میر با ۱۶ رای سکاندار این هیئت شد، اما کیخا موفق به کسب رای مثبت نشد.
 
هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی برای میزبانی سپک تاکرا
 
این مقام مسئول اظهار کرد: برای سپک تاکرا سه میزبانی گرفتیم و پیگیری هایی از طریق فدراسیون انجام دادیم که در نهایت سبب معرفی مجتبی کیخا به اردوی تیم ملی شد، همیشه این ورزش در کشور دوم یا سوم بود، هیچ گاه ورزشکاران استان موفق به کسب مقام اول نشده بودند، بنابراین بیش از ۱۸۰ میلیون تومان هزینه و تیم های دیگر استان های کشور را به سیستان و بلوچستان دعوت کردیم تا این که سپک تاکرای استان قهرمان ایران شد.
 
وی افزود: "سرابندی" یکی از ورزشکاران این رشته قرار بود به مسابقات جهانی اعزام شود، اما فدراسیون به وی پول نمی داد، بنابراین این اداره کل  هزینه اعزامش را پرداخت کرد، در حالی که این اقدام خلاف قانون است.
 
کرد گفت: ورزشکاران گلایه دارند که چرا برای هیئت ها رئیس از جمع جامعه ورزشی انتخاب نمی شود، این در حالی است که انتخابات به صورت رسمی برگزار و خود ورزشکاران نسبت به انتخاب رئیس هیئت اقدام می کنند، در فدراسیون ها نیز افراد غیر ورزشی سکاندار هستند و این موضوع ایرادی ندارد، اما مجتبی کیخا از این موضوع گلایه مند بوده اظهار می کند که دیگر فعالیت نمی کند.
 
 
ابوالفضل پور امامی جای برای مکان به ورزش و جوانان مراجعه نکرد

 
وی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص یکی از ورزشکاران این رشته گفت: در این کلیپ اعلام شده بود که ابوالفضل پور امامی جای تمرین ندارد، در حالی که این ورزشکار اصلا به ما مراجعه نکرده بود، فقط ورزشکاری به نام سرابندی مراجعه کرد که دو ساعت از وقت سالن والیبال را در اختیار سپک تاکرا قرار دادیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت هیئت هاکی نیز بیان کرد: یکی از کارکنان ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان هیئت هاکی را موروثی می داند، برای این هیئت انتخابات برگزار و با رای ورزشکاران رئیس جدید انتخاب شد اما به قدری به وی فشار وارد کردند که استعفا داد.
 
پرداخت ۱۱ میلیون تومان برای مکان تمرین هاکی بازان

 
وی افزود: از فدراسیون خواهش کردیم که هاکی بازان بانو را به اردوی تیم ملی دعوت کنند تا انگیزه ای برای تقویت این ورزش شود، بنابراین با حمایت مالی این اداره کل به مسابقات اعزام شدند، زمان برگشت هم در سالن شهید فهمیده به آن ها وقت دادیم و در قبال آن ۱۱ میلیون تومان برای تمرین آن ها به بخش خصوصی پرداخت کردیم.
 
کرد افزود: این اقدام ها در حالی صورت گرفته که مجموع ورزشکاران هاکی در کل سیستان و بلوچستان ۱۲ نفر هستند، رشته المپیکی نیست و ورزشکاران آن در کشور مقامی کسب نکرده اند، اما همیشه شلوغ کاری می کنند.
 
وی گفت: هر رئیس هیئتی که حمایت نشده، حاضریم بیاید و گواهی بدهد که تاکنون پشت در اداره کل ورزش و جوانان برای پول مانده است، با وجود شرایط اقتصادی بسیار بد با درآمدی که از واگذاری سالن ها داشتیم که مبلغ آن ۳۰۰ میلیون است، از هیئت های ورزشی حمایت کردیم.  


هزینه ۹۰ میلیون تومان برای اعزام کبدی کاران به لیگ برتر
 
کرد ادامه داد: تیم های کبدی را همیشه دانشگاه آزاد حمایت و به مسابقات اعزام می کرد، اما امسال حدود ۹۰ میلیون تومان از طریق اداره کل برای کبدی کاران آقا و بانو هزینه شد تا بتوانند در لیگ برتر شرکت کنند که حضورشان موفق بود.
 
به گفته وی، تنها هیئتی که برای اعزام حمایت نشد اتومبیلرانی است که ورزشکارانشان خودشان هزینه ها را تامین کردند، از سویی هیئتی در استان نیست که مکانی برای تمرین نداشته باشد، به همه هیئت ها تایم مشخص دادیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان درباره ورزش بوکس نیز بیان کرد: این که گفته می شود فقط از هیئت بوکس حمایت می شود، صحت ندارد، با این وجود که این رشته با کسب ۴۶ مدال بالاترین رقم مدال آوری در رده های مختلف سنی را دارد و تنها رشته ای که بازیکن در مسابقات جهانی بزرگسالان داریم، بوکس است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 143181

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/143181/گلایه-ورزشکاران-هاکی-سپک-تاکرا-بی-مهری-مدیرکل-ورزش-جوانان-معترضان-اهداف-سیاسی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir