تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان، بیش از یک میلیون و 217 هزار نفر از مردم در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان غربالگری شدند.
یاران سلیمانی افسار کرونا را کشیدند/ غربالگری بیش از یک میلیون سیستانی و بلوچستانی در طرح شهید سلیمانی
به گزارش عصرهامون، از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، بسیج و سپاه در زمره اولین نهادهایی بودند که پا در میدان مقابله با بیماری گذاشته و برای یاری رساندن به مردم و کاهش بار از دوش مدافعان سلامت تاکنون در عرصه خدمت بی منت با تمام توان و قوا ایستاده اند.

اجرای طرح شهید سلیمانی و رزمایش کمک های مومنانه از جمله اقدامات موثر و چشمگیری بود که با شیوع این بیماری؛ در دستور کار سبزپوشان همیشه در صحنه قرار گرفت و بار دیگر سربازان انقلاب با روحیه جهادی که برگرفته از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود به مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور پرداختند.

طرح شهید سلیمانی راهکاری برای ریشه کنی ویروس کرونا

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا، بیان کرد: تا کنون یک میلیون و 217 هزار و 838 نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.
 

 
وی با بیان اینکه حضور بسیجیان و مردم در طرح شهید سلیمانی کمک شایانی به وزارت بهداشت کرد، افزود: در اجرای هر چه بهتر و با کیفیت تر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی 116 پزشک، 220 نیروی پرستار، 289 بهورز و 2 هزار و 241 نفر نیروی بسیجی داوطلب در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان سازماندهی و در این امر مشارکت داشتند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تاکنون 2 میلیون و 775 هزار و 500 نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند، گفت: 2 هزار و 79 تیم در قالب 478 تیم نظارتی، 912 تیم حمایتی و 689 تیم مراقبتی در این طرح حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی دستاوردهای زیادی به دنبال داشت، تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا و کاهش مدت زمان انتظار برای تزریق واکسن، سپاه در راستای کمک به وزارت بهداشت و یاری رساندن به مردم اقدام به راه اندازی 27 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این خطه از کشور کرد تا شهروندان در اقصی نقاط مختلف بدون معطلی و یا تجمیع در مکان خاصی اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

به گفته کمیلی، شناسایی بیماران در محلات و حضور پزشکان و تیم های مراقبتی با روحیه جهادی و بسیجی در منازل، ارائه مشاوره و بسته‌های حمایتی و ویزیت رایگان این خانواده‌ها، انجام تست های رپید و سایر موارد از دیگر اقدامات در راستای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا به شمار می رود.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون 17 هزار و 509 بسته بهداشتی در بین بیماران و افراد نیازمند شناسایی شده به صورت رایگان توزیع شده است، همچنین 21 هزار و 700 لیتر محلول ضدعفونی نیز تهیه و بکار گیری شده تا شاهد ریشه کنی هر چه سریعتر این ویروس منحوس باشیم.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان با اشاره به توزیع 643 بسته معیشتی در تداوم رزمایش کمک های مومنانه بین نیازمندان، اظهار کرد: در این طرح هزار و 417 پایگاه سلامت و 594 پایگاه بسیج مشارکت چشمگیری داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا  شکل داده است، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها را می‌توان طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.
 خبرنگار : نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfvmdy1w6djta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها