تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۳
شماری از علمای اهل سنت و سران طوایف سیستان وبلوچستان با بیان اینکه هدف بسیج خدمت به محرومان و دفاع از مظلومان است، گفتند: خدمات بی منت و خالصانه بسیجیان انگیزه امید در دل محرومان را دوچندان حک کرده است،
هدف بسیج خدمت به محرومان و دفاع از مظلومان است/ دشمنان از اقتدار و بصيرت بسيجيان در هراسند
به گزارش عصرهامون، 42 سال اقتدار، عزت و سربلندی را با گوش به فرمان ولی فقیه بودن و با حضور به موقع در تمامی عرصه ها و صحنه ها  وسختی ها به ارمغان آوردند؛ بسیجیانی که گرما و سرما، زمان و مکان برایشان فرقی ندارد و از بدو ورود عزم‌شان را جزم کرده با همتی سترگ با هدف محرومیت زدایی و خدمت بی منت بدون خستگی و چشم داشتی در عرصه های مختلف حضور دارند و قوت قلب برای کسانی هستند که با این خدمات‌شان لبخند رضایت بر لبان‎شان حک شده است.

نگاه به رنگ لباسشان که میکنی، حکایت از حفاظت امنیت است اما نگاه به خدمات و کارنامه درخشانشان که می‌کنی هر نوع خدمتی را در نقاط محروم و به ویژه جنوب شرق کشور در استان سیستان وبلوچستان  انجام می‌دهند خدماتی که کام مردم را شیرین، دلشان را قرص، سقف خانه‌شان را محکم و امیدشان را در نقاط مرزی صد برابر می‌کند.

در همین راستا شماری از علما و سران طوایف سیستان وبلوچستان با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی‌نشانی است، گفتند: بسیج متعلق به امروز و دیروز نیست بلکه متعلق به هر زمان و مکان و همیشگی است، بسیج در دفاع از مظلوم، محرومیت ‌زدایی، توسعه و آبادانی و در زمان بحران ها حضور پررنگ داشته و موثر عمل کرده است.

بسیج لشکر مخلص خدا و نماد اقتدار ملی است

حاج محمد مهدی گرگیچ یکی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه گرگیچ از شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج الگویی کارآمد و نماد اقتدار ملی است، بیان کرد: اگر حضور بسیج در دفاع مقدس نبود امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در دنیا نمی زد و اقتدار، عزت، پیشرفت روز افزون و وحدت و همدلی موجود در آن خاری در چشم دشمنان نبود.

وی تصریح کرد: امروز دشمن از اسم بسیج و حضور بسیجیان در عرصه های مختلف بیم دارد چرا که شکست های مفتضحانه و پی در پی خود را به واسطه حضور سبزپوشان و خاکی پوشان انقلاب در جای جای دنیا به خوبی احساس کرده است.

این سرطایفه با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی‌نشانی است، گفت: حضور گسترده و خستگی ناپذیر بسیجیان در نقاط محروم و دورافتاده و ارائه خدمات بی منت از جمله ساخت خانه، مدرسه، جاده سازی، اشتغالزایی و توسعه و آبادانی باعث شده تا امروز شاهد محرومیت زدایی در اقصی نقاط مختلف استان پهناور سیستان وبلوچستان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات بی منت و خالصانه بسیجیان انگیزه امید در دل محرومان را دوچندان و خنده بر لبان آنان حک کرده است، افزود: بسیج با برپیایی بیمارستان های صحرایی و اعزام تیم های پزشکی به مناطق مختلف به ویژه نقاطی که اهالی آن دسترسی آسانی به بیمارستان ها ندارند اقدام به ویزیت و درمان رایگان بیماران و نیازمندان به طور رایگان کرده، که این اقدامات دعای خیر مردم را بدرقه راه‌شان کرده است.

گرگیچ ادامه داد: از ابتدای شروع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور بی منت بسیجیان در عرصه مبارزه با کرونا و ارائه خدمت بی منت در قالب طرح رزمایش کمک های مومنانه و طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم که این اقدام در کاهش آلام مردم به خصوص در ایامی که تمامی مشاغل تحت تاثیر این بیماری ناشناخته بود، قرار گرفت و مرهمی بر دردهای بیماران و نیازمندان شد.

به گفته وی، حضور بسیجیان در میدان نبرد با کرونا در تهیه و توزیع مواد ضدعفونی، ماسک، بسته های حمایتی و بهداشتی و همچنین حضور پررنگ آنان در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت و تغسیل و تدفین اموات کرونایی قابل تقدیر و  تحسین است.

تفکر جهادی بسیج در شاهرگ کشور جریان دارد

محمدرضا سردار شهرکی، بزرگ طایفه شهرستان سیستان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است، گفت: امروز در عرصه های مختلف شاهد شکست های پی در پی دشمنان به واسطه حضور آگاهانه و بصیرانه بسیجیان هستیم که این مهم نشان از آن دارد تا زمانی که بسیج در عرصه باشد دشمن جرات و جسارت تعرض به این کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه حضور بسیج در میدان های مختلف قوت قلبی برای ملت است، گفت: بسیج  به نهادی با توانمندی‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده به گونه ای که با انجام خدمات بی منت جهادی در مناطق محروم در عرصه ساخت مسکن، ایجاد اشتغال، ساخت جاده و مدرسه، ویزیت های رایگان برای درمان بیماران، اقدام به محرومیت زدایی و روشن کردن روزنه امید در دل اقشار مختلف به ویژه محرومان و مستضعفان کرده است.

این سرطایفه حضور بسیج در میدان نبرد با کرونا را یکی از خدمات ارزنده این نهاد مردمی عنوان کرد و ادامه داد: تهیه و توزیع بسته های حمایتی، معیشتی و بهداشتی در دورانی که مردم از لحاظ اقتصادی و تامین معیشت با مشکل مواجه شدند باعث کاهش آلام آنان شد، و همچنان که مشهود است این اقدام با گذشت قریب به دوسال در دستور کار بسیج قرار داشته و آنها پیشقراول در این عرصه به شمار می روند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ثمره‌ حضور بسیج در دفاع از کشور و دفاع از مظلومان عالم و مسلمانان منطقه قابل مشاهده است، اذعان کرد: امروز بر همگان به وضوح مشاهده شده که حضور بسیج در عرصه های مختلف توانسته نقشه و توطئه های دشمن را برملا و خنثی کند.

به گفته شهرکی، بسیج با فراهم کردن امنیت، پیشرفت و آبادانی و مقابله در برابر جنگ نرم و آمادگی در مقابل تهدیدات دشمن توانسته خاری در چشم معاندین و دشمنان باشد؛ که این مهم نشان از اتحاد، بصیرت، آگاهی  و هوشیاری و ولایتمداری آنان دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که تفکر جهادی بسیج به برکت انقلاب اسلامی در شاهرگ کشور جریان دارد، اظهار کرد:  خدمت به خلق و محرومیت‌زدایی، ایجاد شورونشاط و اشتغال و ایجاد روحیه کار از مزیت‌های شکل‌گیری بسیج است که امروز گروه های جهادی با اتحاد و همدلی و حضور در مناطق مختلف با تفکر انقلابی و روحیه بسیجی خود که الگو گرفته از شهدا است، در این مسیر گام برداشته و امیدآفرینی می کنند.

این سرطایفه با بیان اینکه کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا برگ زرینی در کارنامه درخشان بسیج و سپاه است، خاطر نشان کرد: بسیج متعلق به امروز و دیروز نیست بلکه متعلق به هر زمان و مکان و همیشگی است، بسیج در دفاع از مظلوم، محرومیت ‌زدایی، توسعه و آبادانی و در زمان بحران ها حضور پررنگ داشته و موثر عمل کرده است.

بسیج در محرومیت زدایی، اشتغال و در زمان بحران ها موثر عمل کرده است

ولی محمد کرد، سردار طایفه کرد از شهرستان خاش نیز با بیان اینکه بسیج مستضعفین یکی از مهم‌ترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود، گفت: در طی سال‌های اخیر به خوبی دیدگاه مردم به خصوص مردم سیستان وبلوچستان به نیروهای جهادی و بسیجی تغییر یافته و همگان دریافته اند که این نهاد مردمی بدون هیچ چشم داشت و منتی در هر زمان و مکانی که نیاز بوده از سیل و زلزله گرفته تا تنش آبی و بیماری کرونا با حضور خیرانه و پرشور خود مرهمی بر دردهای مردم بوده و با روحیه انقلابی و تفکر بسیجی خود از بار مشکلاتی که بر دوش مردم است، کاسته اند.

 وی با اشاره به اقدامات اشتغالزایی بسیج، اظهار کرد: در راستای بیکاری جوانان بسیج با طرح های اشتغالزا و بهره مندی از صنایع خرد و زودبازده در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته و توانسته زمینه اشتغال را برای جوانا جویای کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند.

به گفته این سرطایفه، رفع محرومیت یکی از نیازهای مهم کشور است که بسیج در این زمینه گام های موثری را به ویژه در سیستان وبلوچستان برداشته، و توانسته با تفکر بسیجی که ریشه در نهضت عاشورا و حماسه های دفاع مقدس دارد امروز در طلیعه گام دوم انقلاب، روزنه های امید را در دل مردم روشن و آنان را به آینده امیدوار کند.

وی ادامه داد: بسیج علاوه بر محرومیت زدایی و اشتغالزایی یا توسعه و آبادانی در روستاها و مناطق محروم و دورافتاده توانسته گام های استوار و محکمی را برای رفاه مردم بردارد، همچنین از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب با برگزاری مداوم رزمایش‌ کمک های مومنانه و طرح شهید سلیمانی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار داده و مرهمی بر دردهای مردم به ویژه بیماران کرونایی شده است.

خدمت به محرومان و دفاع از مردم مظلوم یکی از اهداف بسیج مستضعفین

مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان کرد: جریان بسیج چیز جدیدی نیست بلکه از زمان شکل گیری اسلام با ولایت پیوند خورده است.

وی افزود: در طول تاریخ پر افتخار اسلام نیز افراد و گروه هایی با در دست داشتن پرچم بسیج نقش آفرین بوده اند تا زمان پیروزی انقلاب که به فرمان امام راحل این جریان و تشکل سازمان یافته شد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: بسیج به عنوان حامی ولایت، کشور و نظام در دفاع مقدس و صحنه های مختلف حماسه آفرین بوده و امروز نیز تحت امر مقام معظم رهبری همینطور است.

وی گفت: بسیجیان همواره و در زمانی که کشور و انقلاب به آنها نیاز داشته ، ثابت کرده اند که پیشرو و خدمت گذار واقعی مردم بوده اند، این را عملکرد پر از افتخار آنان می گوید.

امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان تصریح کرد: بسیج مستضعفین خدمات بسیار گسترده ای را در این منطقه محروم کشورمان داشته است که می توان به افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، ساخت خانه برای محرومان، ساخت مدرسه و کمک به مستضعفان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: می توان با قاطعیت گفت که امروز تفکر بسیجی بر سراسر جهان سایه افکنده و کشور اسلامی ما با این حرکت عظیمی که بنیان گذار انقلاب پایه نهاد، در قله های پیشرفت قرار دارد.

مولوی مقدسیان عنوان کرد: یکی از اهداف بسیج مستضعفین خدمت به محرومان و دفاع از مردم مظلوم است و تاکنون خیلی از کشورها و ملت ها از تفکر بسیج درس گرفته اند.
 
اراده استوار بسیجیان در خدمت رسانی و محرومیت زدایی ستودنی است

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه  اهل سنت سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: بسیج دارای نیروهای مخلص و فداکاری است که برگرفته از فرامین اسلامی است.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن آن توسط اقشار مردم و بسیج عمومی شکل گرفت که با تمام دارایی خود از انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند.
 
امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: تشکیل بسیج یک نیاز اساسی بود که از بطن مردم و با توکل و اراده استوار در عرصه های مختلف در همه زمینه ها از جمله سازندگی، مردم یاری و کمک رسانی به افراد و خانواده های مستضعف شکل گرفت.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: فداکاری بسیج و بسیجیان در دفاع از انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار مشهود بود.

وی اذعان کرد: امروز می توان از ظرفیت بسیج در همکاری و سازندگی برای پیشبرد و پیشرفت بیشتر در تمامی زمینه ها و ابعاد استفاده کرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: در اوایل انقلاب بسیاری از افراد تحصیل کرده در قالب نیروهای جهادی جهت خدمت رسانی در مناطق محروم در کنار مردم با لذت خاصی حضور داشتند امروز هم می توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
 
نیروهای بسیجی حافظ دستاوردهای نظام هستند

مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: پنجم آذرماه مصادف با سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) بوده و بسیجی که در زمان بدو تاسیس و در دوران دفاع مقدس تنها در عرصه نظامی فعالیت داشت، اما امروزه در تمام عرصه‌هایی  که کشور به آن ها نیاز دارد و سبب ترقی اش می شود حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: هفته بسيج يادآور فداكاري و از خودگذشتگي مردان و رزمندگان دلاوری است که با تكيه بر ايمان  در برابر دشمنان نظام اسلامی ايستادند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار ارزنده و انسانی بسیج و سپاه ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: بسیج و سپاه در دل مردم جای دارند و ستون فقرات نظام هستند و اگر نبودند معلوم نیست چه بر سر کشور می‌آمد و بر همین اساس بود که امام خمینی(ره) فرمودند اگر سپاه نبود، کشور هم نبود‌.

رسولی زاده خاطر نشان کرد: تنها راه نجات کشور بازگشت به فرهنگ و تفکر بسیجی در همه عرصه ها است، چرا که اگر این مسئله در کشور اتفاق بیفتد چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد شد.

وی عنوان کرد: در جنگ هشت ساله تحمیلی، سیل، زلزله، محرومیت زدایی ها  بسیجیان جان بر کف متعهدانه به میدان آمده و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خون و جان شان دفاع کردند.
 
تفکر و مدیریت بسیجی رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

مولوی عبدالواحد بزرگزاده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران، یقیناً از برکات خداوند بود واین نیروی مردمی در تمامی حوادث کشور پس از پیروزى انقلاب نقش آفرینی بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: نیروی انسانی بسیج مردمی که در تمامی شهرهای کشور حضور فعال داشتند، رمز پیروزی جمهوری اسلامی بود که این تفکر راهبردی را رهبر فرزانه انقلاب در زمان بعد انقلاب داشتند که همواره موجب سربلندی و عزت کشور شده است.

مولوی اهل سنت چابهار با اشاره به جایگاه بسیج در جامعه تصریح کرد: بسیج هشت سال در برابر ابرقدرت های دنیا از خاک کشور دفاع کرد و اکنون هم در حال مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگی دشمن برای دفاع از اسلام جسورانه ایستاده است و هیچکس نمی تواند در برابر این ارتش الهی مقابله کند.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی به ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در کشور، ادامه داد: برای تحقق این امر مهم باید تفکر و روحیه بسیجی بین نوجوانان و جوانان ترویج پیدا کند.

مولوی بزرگزاده گفت: سپاه در چهل سالی که از عمر بابرکت انقلاب می گذرد در جنوب سیستان و بلوچستان با مدرسه سازی، اشتغالزایی، ساخت خانه محروم، سالن ورزشی و کمک به آسیب دیدگان سوانح طبیعی نظیر سیل نشان داده که همواره یاور محرومان و مستضعفان است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های سازندگی و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت کشور و اقتصاد مقاومتی نقش‌ تأثیرگذار و انکارناپذیر بسیج و بسیجیان بوده است.
 
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb5fb8zrhbazp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما