> بازی سارقان با جان مردم خسارت ۱۳۸ میلیارد ریالی سرقت علائم ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان | عصر هامون
تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
در حالی سرقت علائم ایمنی، گاردریل، روشنایی و تابلو‌های هشداردهنده هزینه سنگینی را به سازمان راهداری وارد می کند که این اقدام بازی سارقان با جان مردم بوده و دود آن چشم همگان را می سوزاند.
بازی سارقان با جان مردم/ خسارت ۱۳۸ میلیارد ریالی سرقت علائم ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، علائم جاده ای سرقت شده در حالی بازی سارقان با جان مردم به شمار می رود که این ابزار با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالاهای مسروقه فروخته می‌شود.

این اقدام از یک سو هزینه های هنگفت بر سازمان راهداری ایجاد کرده که اعتبارات ناشی از جبران خسارت ها می تواند در زمینه بهسازی جاده‌ها صرف شود، از سوی دیگر منجر به وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی شده و کام شهروندان را تلخ کرده است.

جلال الدین قادری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در اینباره با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی و تابلو‌های هشداردهنده هزینه سنگینی را برای ایمن‌سازی مجدد به مجموعه تحمیل می‌کند، بیان کرد: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در راههای ارتباطی یکی از وظایف این اداره کل است که هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون گاردریل، علائم ایمنی، تابلو اطلاعاتی و جان پناه توسط افراد سودجو به سرقت می رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشداردهنده در جاده‌ها، رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان تاکید کرد: سرقت و تخریب علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی هزینه های سنگین را به این اداره کل تحمیل می کند این درحالی است که این علائم با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: سرقت تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۸ میلیارد ریال خسارت به این مجموعه وارد کرده است.

قادری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سرقت‌ها علائم ایمنی و هشدار دهنده گشت‌زنی نیروهای راهداری این اداره کل در راهها بیشتر شده است اما از کاربران جاده‌ای و شهروندان نیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcco0qse2bq0s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما