ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> خانه‌دار شدن؛ رویایی که به امید مبدل شد طرح نهضت ملی مسکن؛ روزنه امید جوانان جنوب شرق کشور | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۲
خانه دار شدن که به دلیل افزایش سرسام آور قیمت مسکن و بی مهری دولت قبل به رویای بسیاری از مردم به ویژه قشر جوانان تبدیل شده بود، با آغاز طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم به امید مبدل شده است.
خانه‌دار شدن؛ رویایی که به امید مبدل شد/ طرح نهضت ملی مسکن؛ روزنه امید جوانان جنوب شرق کشور
به گزارش عصرهامون؛ اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اقدام های بزرگ دولت سیزدهم که ثبت نام آن همچنان در حال انجام است، به بارقه امید بسیاری از جوانان به ویژه در سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

بدون تردید مسکن موضوعی پر اهمیت است که سالیان سال دغدغه جدی بسیاری از جوانان و حتی دیگر اقشار جامعه بوده، خانواده هایی که همچنان از مسکن بی بهره هستند و سختی ها و دردسرهای اجاره نشینی را به جان می خرند.

مردمی که در دولت قبل به دلیل عدم تحقق طرح های شعاری روحانی نتوانستند صاحب خانه شوند، اکنون باید هزینه های گزافی را برای اجاره نشینی پرداخت کنند، این روزها با امیدواری به عزم جزم دولت مردمی، نسبت به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند تا یک عمر آسودگی مهمان خانه هایشان شود.

شهروندانی که وقتی پای حرف های برخی از آن ها می نشینی اظهار می کنند که سال هاست ازدواج کرده اند، با وجود کار بی وقفه هنوز موفق به خرید خانه نشده اند و در واقع این مهم به آرزوی دست نیافتنی برایشان تبدیل شده، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و استارت این طرح در روزهای آغاز به کار دولت، رویای خانه دار شدن را به امید مبدل کرد.

طرح نهضت ملی مسکن؛ مهمترین پروژه دولت سیزدهم

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان طرح نهضت ملی مسکن را از مهمترین پروژه های دولت سیزدهم اعلام و اظهار کرد: در همین راستا زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری تامین شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در ساخت طرح نهضت ملی مسکن پیشتاز بوده و تا ۲ سال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن وجود ندارد.
 

شمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن از مرز ۶۶ هزار نفر فراتر رفت

عطاءاله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: افزون بر ۶۶ هزار و ۳۸۴ نفر از شهروندان استان از ۲۸ مهرماه تاکنون در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره اقدام به نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند.

به گفته وی، شهروندان استان در شهرهای میرجاوه، دوست‌محمد، زهک، گشت، هیدوچ، زابل، بنجار، ادیمی، سوران، نوک‌آباد، زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان، جالق و شهر علی اکبر تا ۱۵ دیماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت در این طرح ثبت نام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اداره کل به منظور تسریع در احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به تامین هزار و ۱۰۸ هکتار زمین کرده است.

وی عدم استفاده از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب تاکنون، نداشتن مالکیت شخصی، متأهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را از جمله شرایط واگذاری مسکن در طرح نهضت ملی مسکن عنوان و اظهار کرد: برای بانوان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون شرایط تاهل، امکان ثبت‌نام وجود دارد.

 اکبری اجرای هر چه سریعتر تمامی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت های دولت در سیستان و بلوچستان دانست و اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح همزمان با ثبت نام، فرآیند بررسی و پالایش متقاضیان نیز در حال انجام‌ است به طوری که افراد تایید شده پس از دریافت پیامک می توانند با مراجعه به ادارات پست شهر محل تقاضا اقدام به تکمیل مدارک خود کنند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcc00qsp2bq0m8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما