کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت و گو با علمای اهل سنت مطرح شد؛

وحدت؛ بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی ایران/صدور پیام انقلاب به کشورهای دیگر لرزه بر اندام معاندان انداخت

1 بهمن 1400 ساعت 0:00

شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از وحدت به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران یاد کردند و گفتند: صدور پیام انقلاب به کشورهای دیگر لرزه بر اندام استکبار انداخته است.


مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت و گو با عصرهامون با گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می گیریم، انقلابی که با دستاورهای زیادی برای ملت ایران و کشورهای منطقه همراه بوده و ماحصل تلاش های علمای مشروطه تا احیاگر خط و مشی آن ها و علمای نجف اشرف و قم یعنی امام خمینی (ره) است.

وی با بیان این که از انقلاب اسلامی باید به عنوان یک جهاد یاد کرد، افزود: هر شخصیتی در دنیا اگر فکر جهانی داشته، فکر و تلاشش به ثمر نشسته است، حضرت امام خمینی (ره) با توجه به اخلاص بالایی که داشتند، انقلاب و تحولی را در کشور رقم زدند که در عصر معاصر در دنیا بی نظیر بود و انقلاب کنندگان دیگر حرکت های انقلابی عاجز بودند.

مولوی ریگیان پور تصریح کرد: هدف امام (ره)، دینی، خدایی و اسلامی با تاسی از ائمه اطهار (ع) بود، انقلاب اسلامی با قوه قهریه و زور شمشیر در کشور تحمیل نشد، بلکه با اراده الهی همراه بود، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا آنچنان دگرگونی در ایران ایجاد شد که دستاوردهای آن هر سال بیش از گذشته نمایان می شود و ملموس است.

وی اظهار کرد: این دستاوردها را می توان در خانه، بازار و هر نقطه ای از ایران عزیز مشاهده کرد، مجامع اسلامی نیز این برکات را می بینند، هر چند معاندان در شبکه های اجتماعی سعی دارند این دستاوردها را به گونه ای دیگر جلوه دهند و اهداف خودشان را محقق کنند، اما با هوشیاری مردم کشورمان هیچ گاه به این هدف دست نخواهند یافت.

علما دستاوردهای انقلاب اسلامی را از طریق تریبون ها تبیین کنند

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی در ایران بر خلاف دیگر کشورهای منطقه نه شیشه مشروبات الکی قابل مشاهده است و نه جرم و جنایت های خشنی که در غرب و آمریکا مشاهده می کنیم، دیده می شود. ائمه جمعه باید از طریق تریبون هایی که در دست دارند، این دستاوردهای بزرگ را برای مردم به ویژه نسل جدید تبیین و باید نقاط قوت را بررسی کنند و مطالبات مردمی را نیز به جای خود و در چارچوب قانون، بدون خشونت پیگیری شود.

وی اذعان کرد: قصه به پایان نرسیده و دستاوردهای انقلاب همچنان تداوم خواهد داشت، هر آنچه در زندگی از آن برخورداریم، آرامشی که اکنون در جامعه قابل لمس است، پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف حاصل شده، همه به برکت نظام جمهوری اسلامی برای ملت ایران اسلامی رقم خورده است.

وحدت؛ بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی

مولوی ریگیان پور از وحدت به عنوان بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی در ایران و کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: معتقدم که همه دستاوردهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته، نعمت است، اگر وضعیت ایران را با دیگر کشورهای همسایه مقایسه کنیم، این برکات را بهتر لمس می کنیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در زمان تبعید قبل از ورود به ایران، دست دوستی به همه اقوام، مذاهب، تجار، بازاری ها، دانشگاهی ها و ... دراز کردند و بر وحدت تاکید زیادی داشتند، این نشان از اندیشه والای ایشان است، وحدت و محور مقاومت به عنوان اهداف بزرگ امام (ره) نه تنها در ایران بلکه در منطقه خود را نشان داده است.

دشمنان همچنان در صدد آسیب زدن به ایران هستند

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اظهار کرد: دشمنان همچنان در فکر آسیب زدن به ایران اسلامی هستند که با آمدن سردار دلها و شهادت ایشان این وحدت بیش از پیش تقویت و پیام جبهه مقاومت به جهان اسلام صادر شد و به عنوان الگو قرار گرفت. امام خمینی (ره) با دید وسیع و عقلانیت، نهادهایی را در مناطق مختلف راه اندازی کردند و ضمن اهمیت دادن به همه اقوام و مذاهب و ادیان، برایشان نماینده در نظر گرفتند.

وی با بیان این که به برکت انقلاب بین طوایف و اقوام و دانشگاه ها بهترین وحدت را نظاره گر هستیم که به الگویی برای همگان تبدیل شده است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی به قدری زیاد است که اگر ساعت ها درباره آن صحبت کنیم، باز هم نمی توانیم بیانگر همه آن باشیم. کشور برای تحقق این دستاوردها هزینه های زیادی را متحمل شده است.

مولوی ریگیان پور با بیان این که خون مردم شیعه و سنی با هم آمیخته شده است، گفت: محوریت این وحدت با سپاه بوده و این نهاد، خدمات ارزنده ای را در این راستا ارائه داده است، دولت مردمی نیز توجه ویژه ای به وحدت دارد که با تکیه بر این اتحاد و برابری می توان توسعه را در سیستان و بلوچستان رقم زد و کشورمان را آبادتر کرد.

استقلال از برکات بزرگ انقلاب اسلامی
 
مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره گفت: انقلاب اسلامی استقرار حکومت خداست و جمهور اسلامی نعمت بسیار بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشت. این حکومت در راستای اجرای حکم الهی به وجود آمد و هرگز در برابر کفار و مستکبران سر تعظیم فرود نیاورد.

وی افزود: استقلال ایران، ملت و سیستم اداری از برکات این انقلاب بزرگ است، دستاوردی عظیم که در حکومت ستم شاهی از آن خبری نبود. این عزت و برومندی را در جمهوری اسلامی ایران احساس می کنیم، در حالی که در گذشته چنین وضعیتی نداشتیم.

امام جمعه اهل سنت هامون اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران، استقلال و آزادی ماست، بالاترین نعمتی که از آن بهره مند هستیم.

به گفته وی، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان است، در گذشته از اتحاد بین اقشار مذهبی جهان خبری نبود، اکنون قلب شیعه و سنی در راستای یک امر می تپد و آن محبت خداوند و تحقق آرمان های امام (ره) است. مسلمانان با وحدت و الفت در کنار هم در حال زندگی هستند، گرچه که افراد گمراهی هستند که می خواهند به این وحدت آسیب بزنند که با فلسفه نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارند.

مولوی حسن زهی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی که صدای وحدانیت خداست، به همه کشورها صادر شده و تمام ملت ها آگاه هستند که زیر باز ظلم نروند و حق خودشان را در راستای آزادی و استقلال کشورهای مسلمان فریاد بزنند.

وی گفت: همه ملت های مسلمان در حال قیام هستند و تمام مسلمانان انتظار آزادی و استقلال را می کشند که به طور قطع در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) که پیامبر (ص) بشارت داده اند این انتظارها برطرف خواهد شد و شاهد حکومت ایده آلی خواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت هامون اظهار کرد: باید با هوشیاری بسیار بالایی وحدت خودمان را حفظ کنیم، چراکه طبق گفته امام (ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده، باید سعی کنیم این اتحاد از بین نرود و به خصوص علما باید مراقب سخنان خود باشند که به این اتحاد ضربه ای نرسد، چراکه همگان ضرر خواهیم کرد.

وحدت؛ دستاورد بزرگ انقلاب و عامل اصلی شکست دشمنان

مولوی عنایت الله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در این باره بیان کرد: از وحدت و برادری می توان به عنوان یکی از بزرگترین ثمرات انقلاب و عوامل قوت نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد، موضوعی مهم که زیر سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حاصل شده و علت اصلی نقش برآب شدن نقشه شوم دشمنان بوده است.

وی ادامه داد: این اتحاد بین مسلمانان است که سبب شده آمریکا و دیگر دشمنان ایران اسلامی در رسیدن به اهداف شان شکست بخورند، وحدتی که به واسطه آن همیشه اقتدار ملی مان را به رخ جهانیان کشیده ایم.

مولوی رسولی زاده اظهار کرد: در دنیا شاهد به وقوع پیوستن انقلاب های بزرگی بودیم که با تغییرات اساسی در حکومت و ساختار اجتماعی یک کشور یا جامعه همراه بوده است، اما انقلاب اسلامی اهداف بسیار متفاوتی را دنبال کرد و دستاوردهای زیادی را نه تنها برای ملت ایران بلکه همه آزادی خواهان جهان به همراه داشت.

وی گفت: پیام انقلاب اسلامی که آشتی، صلح، دوستی، تساوی حقوق بشر و عدم پذیرش ظلم است، به کشورهای منطقه صادر شده و لرزه بر تن دشمنان نظام و اسلام انداخته است.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به این که وقتی انقلاب شکل گرفت همه اقشار شامل زن، مرد، پیر، جوان، روستایی، شهری، شیعه، سنی، مسلمان و حتی غیرمسلمان کنار هم جمع شدند، تاکید کرد: به واسطه اتحاد اقوام و مذاهب و به برکت انقلاب اسلامی بود که توطئه های وحدت شکن و فتنه های بی شرمانه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران همیشه خنثی شده است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 145552

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/145552/وحدت-بزرگترین-ثمره-دستاورد-انقلاب-اسلامی-ایران-صدور-پیام-کشورهای-دیگر-لرزه-اندام-معاندان-انداخت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir