تاریخ انتشار :جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۱
شماری از نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهبود روابط با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است، گفتند:سفر آیت الله رئیسی به روسیه، پاسخی محکم به یاوه گویی غربی‌ها است.
سفر رئیسی به روسیه، پاسخی محکم به یاوه گویی غربی‌هاست/بهبود روابط با همسایگان اولویت دولت سیزدهم
به گزارش عصرهامون، سفر آیت الله رئیسی به روسیه با محوریت توسعه روابط اقتصادی با مسکو، نقطه عطفی در روابط دو کشور به شمار می‌رود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایران به‌دنبال برقراری و تقویت ارتباط‌ با همه همسایگان به‌ویژه کشور روسیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری بوده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقا و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد.
 
بهبود روابط با همسایگان اولویت دولت سیزدهم

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به کشور روسیه بیانگر اهمیت روابط با این کشور است، بیان کرد: این سفر یک روابط راهبردی بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران است، چرا که روسیه و ایران به عنوان دو کشوری هستند که بیشترین تنش را با آمریکا داشته و آمریکا این دو کشور را جزو دشمنان اصلی خود می داند.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه، گفت: روابط ایران و روسیه راهبردی بوده، خصوصا در این مقطع که آمریکا بیش از حد به روسیه فشار وارد کرده و ناتو را نزدیک مرزهای این کشور فرستاده، روسیه نیاز دارد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در منطقه استفاده کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قطعا این قراردادها و روابط سیاسی و اقتصادی با پیش بینی 20 ساله ای که مد نظر دو کشور است، می تواند در اقتصاد کشور اثر گذار باشد.

وی افزود: پذیرفته شدن ایران در شانگهای که روسیه یکی از کشورهای اصلی در آن بود، موضوعی کمک کننده در شکوفایی اقتصاد ایران است و نباید نگران تحریم ها بود.

دولت رئیسی وابسته به غرب نیست

شهریاری اظهار کرد: این ارتباطات به نفع هر دو کشور روسیه و ایران است، آن را به فال نیک گرفته و با توجه به قرارداد 25 ساله چین و برنامه های پیش بینی 20 ساله با روسیه می توان گفت آینده و چشم انداز روشنی در پیش خواهد بود.

وی با تاکید بر این مطلب که سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه پاسخ محکمی به آمریکا و هم پیمانانش است، گفت: دولت قبل چشم به بیگانگان و کدخدا داشت اما این اقدام دولت سیزدهم نشان داد قبل از اینکه به غرب وابسته باشیم باتوجه به اینکه در منطقه شرق بوده باید ارتباط مان با کشورهای این منطقه بیشتر باشد.

نماینده مردم زاهدان افزود: این نگاه باعث می شود دشمنان غربی اروپا و آمریکا احساس خلاء کرده و بدانند که با اقدامات بی منطق خود ایران و منطقه را از دست می دهند؛ همچنین درک خواهند کرد که دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران با دولت های قبلی متفاوت بوده و نیاز به غرب ندارد.

سفر رئیسی به روسیه، پاسخی محکم به غربی‌ها

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر رئیس جمهور به روسیه را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: باید روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و همسو تقویت شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی و مصالح کشور ارتباط با کشورهای خارجی را در دستور کار دارد و نباید تقویت ارتباط با کشورهای شرق به معنای پایان تعامل با غربی‌ها تلقی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه کشوری قدرتمند و هم‌پیمان ایران در موضوعات مختلف است، ادامه داد: در روابط بین ایران و روسیه هر کدام از کشورها منافع خودشان را دنبال خواهند کرد.

وی گفت: این سفر با توجه به تحولات منطقه و قفقاز، واکنشی بسیار مهم و جدی در مقابل غربی‌ها به ویژه آمریکا خواهد بود و بازتاب بین المللی زیادی خواهد داشت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سفر رئیسی به روسیه، پاسخی محکم به غربی‌ها است که با فشارهای اقتصادی خود به دنبال منزوی کردن ایران بودند؛ حال با این اقدام دریافتند که ایران روز به روز روابط خود را با کشورهای قدرتمند و همسو تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfttdycw6djta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما