تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲
زنگ خطر اومیکرون در سایه عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با شناسایی 96 مورد مثبت در سیستان وبلوچستان نواخته شد.
زنگ خطر اومیکرون با افزایش آمار مبتلایان/ 96 مورد مثبت در سیستان وبلوچستان شناسایی شد
به گزارش عصرهامون، سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در حالی این روزها موجب افزایش آمار شیوع، بستری و مرگ و میر افراد در دنیا شده که هنوز در کشورمان آنطور که باید از سوی جامعه جدی گرفته نشده و این عادی انگاری احتمال بازگشت به وضعیت قرمز را به وجود آورده است.

در این بین اما عادی انگاری؛ مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند ما را به خطر اندازد.

تاکید بر تکمیل واکسیناسیون برای مقابله با امیکرون

مهدی طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابیان این مطلب که هم اینک بیش از2 هزار مورد ابتلاء به امیکرون در کشور شناسایی شده  و پیش بینی می شود امیکرون به سرعت جایگزین سویه دلتا شود، گفت: در حال حاضر 50 درصد موارد مثبت، سویه امیکرون  هستند.

وی بیان کرد: تاکنون در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 96 مورد ابتلاء به امیکرون شناسایی شده  که می تواند شیوع انفجاری بیماری را به دنبال داشته باشد.

این مسئول افزود:  با توجه به افزایش موارد امیکرون در کشور و گزارش موارد فوت ناشی از امیکرون، نیاز است شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

از ماسک پارچه‌ای استفاده نکنید
 
به گفته وی،  در ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال مصوب شد و پس از ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز  می شود.

طباطبایی راهکار اساسی مقابله با کرونا را افزایش پوشش واکسیناسیون کووید-19 و رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پوشش تزریق یک نوبت واکسن کرونا در جمعیت بالای 15سال  78 درصد است و بیش از 60 درصد نوبت دوم را تزریق کردند و پوشش واکسیناسیون در دوز سوم به 11 درصد رسیده است.

 وی با تاکید بر رعایت دستوالعمل های بهداشتی گفت: با استفاده از ماسک پارچه ای خطر انتقال امیکرون وجود دارد، لذا افراد حتما از ماسک سه لایه جراحی استفاده و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb8sb8zrhba0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما