تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
پس از برگزاری حضوری امتحانات اینبار اعلام خبر حضوری شدن مدارس منجر به دغدغه و نگرانی‌ دانش آموزان خصوصا خانواده های آنان شد؛ چرا که اومیکرون مهمان جدیدی است که کرونا را به نحوه دیگری منتقل می کند.
والدین نگران گسترش اومیکرون در مدارس هستند/یک مسئول: دانش‌آموزان دارای علائم کرونا را به مدرسه اعزام نکنید
به گزارش عصرهامون، با شیوع ویروس منحوس کرونا تقابل بین آموزش حضوری در مدارس و سلامت دانش آموزان شروع شد؛ اگر چه در استان پهناوری همچون سیستان وبلوچستان به علت ضعف های زیرساختی بهره مندی از کلاس های آموزش آنلاین و دسترسی به شبکه شاد برای همگان میسر نبود و دانش آموزان این خطه از کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند اما باز هم والدین نگران سلامت فرزندان خود شده و تصمیم نهایی را بر غیرحضوری بودن کلاس ها گرفته بودند.

در این بین اما متولیان امر در حوزه آموزش و پرورش بر حسب جلسات و اعلام نظر ستاد مدیریت بحران برخی مواقع شرایط را برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس مهیا می کردند که این مهم در نهایت به صورت روزهای زوج و فرد با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

اکنون با گذشت 2سال از شیوع این بیماری منحوس آنچه مهم است اینکه با شیوع سویه جدید کرونا به نام اومیکرون تصمیماتی اتخاذ شد که بر مبنای آن دانش آموزان و دانشجویان طبق روال عادی اما با رعایت پروتکل ها برای حضوری شدن روند آموزشی و برگزاری امتحانات باید در مدارس و دانشگاه ها حضور یابند که این اقدام منجر به بالا رفتن تب و تاب نگرانی والدین شد.
 
تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس اندیشیده شده، جای نگرانی نیست

در همین راستا طی تماسی که خبرنگار ما با داوود گلی، سخنگوی آموزش و پرورش استان داشت، وی بیان کرد: جای نگرانی وجود ندارد تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس اندیشیده شده و هم اکنون واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی راهکار جلوگیری از بیماری است، افزود: والدین دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که چنانچه فرزندان آنان دچار علائمی همچون سرما خوردگی و یا آنفولانزا بودند از حضور در کلاس‌های درس خودداری کنند.

به گفته این مسئول، تلاش آموزش و پرورش برای اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس به کار گرفته شده و مدارس آمادگی کامل برای پذیرش دانش‌آموزان را دارا هستند.

از حضور دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی و بیماری کرونا خودداری شود

وی گفت: درخواست ما این است که مربیان مدرسه و اولیای دانش آموزان در زمینه رعایت پروتکل ها از سوی دانش آموزان بیشتر دقت کرده و آموزش های لازم را مکررا تاکید کنند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مدیران مدارس حتما با هماهنگی و تعامل با اولیا از حضور دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی و بیماری کرونا خودداری کنند.

گلی ادامه داد: اگر در مواردی آمار دانش آموزان مبتلا به بیماری در برخی از مدارس بالا باشد با تدبیر ستادهای شهرستانی نسبت به غیرحضوری شدن آموزش ها تصمیم گیری خواهد شد تا از حضور دانش آموزان مبتلا شده، جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchkmnzw23nkqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها