تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
بیست و پنجم بهمن ماه سال 1385 بود که بار دیگر دست استکبار جهانی از آستین تروریست های جیش الظلم بیرون زد و با انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران دربلوار ثارالله زاهدان 13 نفر به شهادت رسیدند.
روایتی از شهید فهمیده سیستان وبلوچستان که تروریست ها را به دام انداخت
به گزارش عصرهامون، 15 سال از حادثه انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران دربلوار ثارالله زاهدان می گذرد.

25 بهمن ماه 1385 چنین روزی در ساعات اولیه صبح مردم شهر زاهدان با صدای انفجار مهیبی از خانه ها بیرون زده و با این خبر مواجه شدند؛ حادثه ای دلخراش که از سوی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی دست نشانده آمریکا در منطقه به وقوع پیوست و در پی آن 13 تن از فرزندان غیور این خطه پهناور به شهادت رسیده و 24 نفر مجروح شدند.

دقایقی پس از این بمب‌گذاری، با هشیاری ماموران و فداکاری شهید مسلم کیخا، یکی از عوامل بمب‌گذاری دستگیر شد؛ مسلم کیخا با مشاهده این تروریست که در حال فیلمبرداری از صحنه عملیات تروریستی بود، به سمت وی حمله کرده و او را دستگیر می کند اما در این حین توسط عامل تروریست دوم مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد.

حال با گذشت پانزده سال از این ماجرا اما همچنان قلب‌ها در فراق این کبوترهای خونین بی‌قرار و بی‌تاب است و یادشان لحظه‌ای از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.

هدف دشمنان اما از انجام چنین اقدامات ددمنشانه؛ خدشه به وحدت، امنیت و آرامش موجود در کشور است که علیرغم فعالیت استکبار جهانی همچنان این عوامل رمز پیروزی و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در ایران اسلامی به ویژه خطه پهناور سیستان وبلوچستان است.

 نجمه رمضانی، همسر شهید مسلم کیخا که از او به عنوان شهید فهمیده استان سیستان و بلوچستان یاد می کنند در خصوص این واقعه می گوید: ساعت 6 0 30 دقیقه صبح روز چهارشنبه که در تدارک رفتن به محل کار بودیم ناگهان صدای مهیبی بلند شد و تمام شیشه های منزل‌مان شکست.

به گفته وی، در آن هنگام گمان کردیم زلزله رخ داده و همسرم با بالا بردن دستش ما را دعوت به آرامش کرد و گفت "این صدای انفجار بمب است؛ فقط صلوات بفرستید!"؛ وقتی صداها خوابید مسلم به محل حادثه در خیابان ثارالله رفت.

وی می افزاید: از آنجایی که منزل ما در کوچه باریکی در خیابان ثارالله منهتی به یک کوه بود و تروریست ها این مسیر را برای فرار انتخاب کرده بودند این مسئله با بیرون رفتن همسرم از خانه همزمان شد که مسلم به محض مشاهده تروریست ها با یکی از آنها که روی موتور بود، درگیر و تروریست دیگر که برای آزادی دوستش برمی گردد با شلیک گلوله های پی در پی تلاش می کند او را آزاد کند؛ اما همسرم با اینکه 8 گلوله به بدنش اصابت کرده بود با ذکر "یاحسین" تروریست را محکم گرفته بود و اجازه فرار به وی را نداد تا اینکه اهالی محل و مأموران امنیتی در محل حاضر و هر دو تروریست را دستگیر کردند.
 
نمونه‌ای از جنایت‌های عبدالمالک ریگی

عبدالمالک ریگی، جنایت‌ها و عملیات‌های متعدد تروریستی را انجام داده است که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.

- 12دی 84: در حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان 9 نفر از نیرو‌های انتظامی گروگان گرفته شدند، مسئولیت این اقدام را گروهک جند‌الشیطان در تماس با شبکه ماهواره‌ای العربیه برعهده گرفت.

- 25دی 84: گروهک جندالشیطان سه کایت‌سوار ترکیه‌ای را در سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت در برابر آزادی آن‌ها شد.

- 25اسفند 84: اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان با بستن جاده زابل-زاهدان در منطقه تاسوکی به 6 خودروی عبوری حمله کردند، در این عملیات تروریستی 22 نفر شهید و تعداد دیگری به گروگان گرفته شدند. در میان شهدای این حادثه برخی از مسئولان از جمله مسئول حراست فرمانداری، مسئول حراست امور آب زاهدان و یکی از روحانیون عضو دفتر نمایندگی ولایت فقیه در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهدای این حادثه بودند و همچنین فرماندار زاهدان و معاونش نیز در میان زخمیان این حادثه بودند.

- 25بهمن 85: انفجار در خودروی بمب‌گذاری‌شده در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بلوار ثارالله زاهدان، 13 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند. گروهک تروریستی جندالشیطان مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت.

- 23خرداد87: گروهک تروریستی جندالشیطان با حمله به یک پاسگاه در سراوان، 16 مأمور انتظامی را گروگان گرفتند و به پاکستان بردند.

- 25خرداد 87: پاکستان عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان و 15 عضو دیگر این گروه را به ایران تحویل داد.

- 21مرداد87: تلویزیون العربیه گزارش داد که گروهک تروریستی جندالشیطان دو سرباز تحت اسارت خود را شهید و سه مامور سپاه پاسداران را به گروگان گرفته است.

- 14آذر 87: معاون فرمانده نیروی انتظامی ایران تأیید کرد گروهک تروریستی جندالشیطان 15 نفر از 16 سربازی را که از پاسگاهی در سراوان به گروگان گرفته بود، شهید کرده است. پیشتر یکی از سرباز‌ها آزاد شده بود.

- 7خرداد 88: گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی، مسئولیت انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان را برعهده گرفت. در این حادثه 25 نفر شهید شدند و بیش از 120 نفر زخمی شدند. این حادثه توسط عامل انتحاری انجام شد.

-26مهر 88: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه و سران عشایر سنی بلوچ در بمب‌گذاری انتحاری در شهر سرباز به شهادت رسیدند. گروهک تروریستی ریگی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

عبدالمالک ریگی نیز سرانجام زمانی که قرار بود برای دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا از دبی به قرقیزستان و از آنجا به اروپا برود توسط نیروهای امنیتی و با همکاری نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران در دام اطلاعاتی پیچیده ای گرفتار و دستگیر شد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg339qqak9tq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما