تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
تنی چند از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در مورد توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شعار سال نباید به نصب بنر و درج در سربرگ دستگاه‌ها ختم شود، گفتند: اگر تولید توام با آخرین یافته های علمی و با کیفیت باشد و در عرصه رقابت دوام بیاورد، حلال مشکلات است.
تولیدِ دانش بنیان و اشتغال آفرین راه حل مشکلات کشور است/کاهش تورم و ایجاد اشتغال مهمترین آثار اقتصادی تولید ‏
به گزارش عصرهامون، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های همدل، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و گفتند: معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی است.

در همین زمینه شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان راهنمای خوب و موثری در تحقق شعار سال هستند، گفتند: اگر تولید توام با آخرین یافته های علمی باشد، با کیفیت و در عرصه رقابت دوام بیاورد، حلال مشکلات است.

تولید و اشتغال همواره دغدغه مقام معظم رهبری است

مولوی نقشبندی، یکی از علمای اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن تبریک سال جدید و نامگذاری صحیح و به موقع مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال، بیان کرد: شعار سال جدید که به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده است دغدغه اصلی رهبر انقلاب را می رساند.

وی افزود: اشتغال و تولید برای جامعه ضروری است و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند حقیقت و نیاز جامعه است.

مولوی اهل سنت تصریح کرد: وظیفه همه مسئولین در قبال این شعار تلاش مستمر است، هم تولید هم اشتغالزایی را افزایش دهند و شغل ایجاد کنند.

وی افزود: مسئولین نباید بگذارند ملت دچار مشکل معیشتی باشند و با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم از زیر بار فشار اقتصادی در می آیند.

وی ادامه داد: مسلماً وقتی تولید بیشتر باشد اجناس ارزان تر می شود و مردم کمتر دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند، همه میدانیم زمانی که تولید نباشد قیمت جنس افزایش پیدا می کند و مردم با کمبود مواجه می شوند.

مولوی نقشبندی گفت: تولید باید باکیفیت باشد ما باید اجناس با کیفیت تولید کنیم تا در بازار رقابت با اجناس خارجی برابر باشیم و بتوانیم جامعه را از مشکلات اقتصادی نجات دهیم.

سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان منجر به کاهش آمار بیکاری می شود

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار شستون ضمن تبریک عیدنوروز، بیان کرد: بیکاری یکی از بحران های مهم اقتصادی و اجتماعی کشور بوده و حل آن از دغدغه‌های مسئولان است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد دانش بنیان یکی از راهکارهای مهم برای کاهش بیکاری و اشتغال زایی است. بر این اساس حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند تا مسئولان توجهی ویژه به آن داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت سراوان  ادامه داد: در اقتصاد دانش‌بنیان کاربرد دانش و اطلاعات اهمیت اساسی دارد در واقع تولید و توزیع و کاربرد دانش منجر به تولید ارزش افزوده در بخش اقتصاد می‌شود.

مولوی ساداتی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان در عین اشتغال‌زایی برای جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی منجر به توسعه اقتصادی پایدار خواهد شد لذا سرمایه‌گذاری در این بخش باید جزو اولویت های دولت باشد.

تحولی امید آفرین و انقلابِ جدیدی از  تولیدِ اقتصادی در راه است

مولوی ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با آغاز سال نو، گفت: همه ساله مقام معظم رهبری با آغاز سال کلید واژه هایی را برای  مسئولین و مردم  بیان می کنند که هدف از  بیان آن،  هدایت جامعه به سمت موفقیت است. 

وی افزود: شعار امسال با سال های گذشته تفاوت های بسیاری داشت و در کلام رهبری واژه های امید آفرین و نوید بخش مشاهده ‌شد، از آنجایی که مقام معظم رهبری بر همه امور  داخلی و خارجی اشراف کامل دارند، ما از واژه های امید آفرین ایشان استنباط اتفاقات خوب به همراه پیشرفت های علمی و اقتصادی را خواهیم داشت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان به پیشرفت های علمی در زمینه هوا فضا، پرتاپ ماهواره،کنترل بیماری کرونا و حضور با شکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری اشاره داشتند، که نشان دهنده اهمیت این موضوعات می باشد.

وی خاطر نشان کرد:  سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید،دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده است و هر یک از این کلید واژه ها معنای خاص خودشان را دارند. چندین سال پیاپی رهبر انقلاب به کلید واژه تولید اشاره کردند که نشان دهنده اهمیت تولید در کشور است.

به گفته وی، با تولید، اقتصاد کشور به سمت خود کفایی رفته و تحریم های ظالمانه بی تاثیر خواهد شد، از این رو مقام معظم رهبری در سالهای اخیر به جایگاه تولید داخلی در کشور همواره تاکید داشته اند.

مولوی ریگیان پور با اشاره به این مطلب که دو کلیدواژه دیگر رهبری به دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن تولید،  تاکید دارد، گفت: تولیدی که بدون دانش و فناوری اصولی باشد  نمی‌تواند راهگشا باشد بلکه تولید باید با پایه و اساس دانش باشد.

وی ادامه داد: اگردر مسیر تولید داخلی دولتمردان و مردم بتواند با همیاری و همفکری گام بردارند مجموعه این فعالیت ها به تولید اشتغال آفرین می انجامد، اشتغالی که پایدار و رونق دهنده اقتصاد کشور خواهد بود؛ بنابراین مردم و مسئولین با تمام وجود در سال جدید پای کار بیایند و از بیانات ارزشمند و گوهر بار رهبری  الگو برداری کنند و علاوه تببین بیانات رهبری برای آحاد جامعه، اهداف رهبر انقلاب را تفهیم هم کنند .

وی گفت: ما از مسئولین انتظار داریم  همانند مقام معظم رهبری که به آینده کشور و دولت امیدوار هستند امید و خوش بینی را در جامعه اشاعه دهند و مردم را هم در جهت پیشرفت کشور همگام سازند.

وی دولت آیت الله رئیسی را دولتی مردمی خواند و  افزود: همانطور که رهبر انقلاب  در بیاناتشان دولت سیزدهم را مردمی تر از دولت های گذشته دانستند، پیش بینی می شود که آینده کشور بسیار نوید بخش و امید آفرین خواهد  بود، چرا که بستر مهیا است و  کشور ما  معادن و منابع طبیعی اولیه را دارا می باشد و از  سوی دیگر نیروی کار زیادی در کشور  داریم، بنابراین برآیند این ظرفیت ها کشور را به سمت موفقیت سوق خواهد داد.
 
تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مشکل گشای مشکلات اقتصادی

مولوی عبد الصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱، تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌ های اقتصادی است.

وی افزود:  شعار سال جدید را مقام معظم رهبری با محوریت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به خوبی و به جا تفسیر کردند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: اقتصاد هر کشوری بستگی به تولید آن کشور دارد و هر چه تولید با رونق تر باشد اقتصاد نیز مرفه می شود.

وی اضافه کرد: در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور مقام معظم رهبری چندین سال متوالی شعار سال ها را به واژه و پسوند تولید مزین و ای مسئله را مطرح کردند و از همگان خواستند به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ هم مقام معظم رهبری موضوع تولید را بیان کردند و از سخنان ایشان برداشت می شود که تولید پررونق سبب رفاه و پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران می شود.

مولوی دامنی خاطرنشان کرد: در راستای شعار امسال باید هم دولت و نیز قوه قضائیه، مجریه و دیگر مسئولین نهادها و عموم مردم با توکل بر خداوند متعال به این سمت و سو حرکت کنند و در این راه کوشا باشند تا کشور به رفاه اقتصادی بالا برسد.
 
تولید توام با آخرین یافته های علمی حلال مشکلات است

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه راه کار حل مشکلات و گره های اقتصادی، تولید است، بیان کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، مشکل بیکاری حل  و صادرات افزایش می یابد که این مهم به اقتصاد کشور کمک می کند.

وی افزود: اگر تولید توام با آخرین یافته های علمی باشد، با کیفیت و در عرصه رقابت دوام بیاورد، حلال مشکلات است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان راهنمای خوب و موثری در تحقق شعار سال هستند، اضافه کرد: توسعه زیر ساخت ها، ایجاد رفاه و آسایش، رفع تنگی معیشت، افزایش درآمد سرانه از آثار اقتصادی تولید است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: تولید علاوه بر اینکه باید بر حسب آخرین یافته های علمی باشد، باید اشتغال آفرین هم باشد و بتواند مشکل بیکاری و اشتغال مردم به ویژه جوانان را حل کند، که در این زمینه بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود سیر تحقق را تسریع بخشیده، به ویژه در استان پهناوری مانند سیستان وبلوچستان که نعمات خدادادی زیادی داشته و می توان با بهره گیری از دریا، مرز، معادن و غیره به نحو احسنت استفاده کرد.

 رسولی زاده در بخش دیگر سخنان خود در مورد توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شعار سال نباید به نصب بنر و درج در سربرگ دستگاه‌ها ختم شود، گفت: مسئولان باید با تفکر بسیجی و روحیه جهادی هر جا مانعی بر سر راه تولید و اشتغال است برطرف کنند، و در تحقق این مسیر فرامین رهبر انقلاب را سرلوحه کار قرار دهند چرا که آنچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند رمز حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfcvdyyw6djca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما