ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> هزینه ازدواج یک زوج جهادگر نذر لبخند نیازمندان شد عیدی پربار با اعزام ۲۸۴ گروه جهادی به مناطق محروم جنوب شرق | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
سفیرانِ خدمتِ بی منت؛

هزینه ازدواج یک زوج جهادگر نذر لبخند نیازمندان شد/ عیدی پربار با اعزام ۲۸۴ گروه جهادی به مناطق محروم جنوب شرق

وقتی هزینه ازدواج یک زوج جهادگر نذر لبخند نیازمندان شد
یک زوج جهادگر در اقدامی زیبا و جهادی، هزینه جشن عروسی‌شان را برای ازدواج پنج زوج کم برخوردار در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دادند و خود به برگزاری یک جشن ساده در بین مردم این منطقه بسنده کردند.
هزینه ازدواج یک زوج جهادگر نذر لبخند نیازمندان شد/ عیدی پربار با اعزام ۲۸۴ گروه جهادی به مناطق محروم جنوب شرق
به گزارش عصرهامون، اردوهای جهادی و تلاش‌های جوانان جهادگر یکی از ابتکارات انقلاب اسلامی است که چندماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین گروه‌های جهادی در قالب دانشجویان راه‌اندازی شد تا بتوانند در این قالب مشکلات مردم را برطرف کنند.

ایده کلی تشکیل گروه‌های جهادی مطابق اهداف انقلاب اسلامی بود؛ یعنی همان محرومیت‌زدایی از مناطق دورافتاده ایران و عمران روستایی برای افزایش سطح رفاه و رفع نیازهای مردم؛ اما طولی نکشید که گروه‌های دیگری از طلاب، دانش آموزی، فرهنگیان، ادارات، و غیره به صورت خودجوش در این مسیر گام نهادند و با هدف خدمت بی منت راهی مناطق محروم و دور افتاده شدند.

یکی از زمان‌های اوج برگزاری اردوهای جهادی در تعطیلات نوروز است که گروه‌های مختلف، داوطلبانه و بدون هیچ مزد و منتی، از تعطیلات نوروز خود می‌زنند و به مناطق محروم می‌روند تا از این فرصت استفاده کنند و گرهی از مشکلات مردم باز کنند.

در این بین هستند افرادی که حتی هزینه ازدواج خود را صرف مناطق محروم و نذر لبخند دیگران می کنند، جهادگران که تا دیروز در میدان تلاش برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای زندگی مردم قرار داشتند، این روزها با درک شرایط خاص جامعه به خصوص در مناطق محروم، وارد عرصه‌ای جدید از کمک به خانواده‌های مستمند شده‌اند که بتوانند جوانان دم بخت را راهی خانه و زندگی خویش کنند.

"خدمت بی منت" عیدی جهادگران بسیجی به مردم محروم

در همین راستا گفت وگویی با غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان انجام شد، وی گفت: برخی از بسیجیان در گروه های جهادی هزینه مراسم ازدواج خود را در مناطق محروم صرف می کنند؛ نمونه آن اقدام زیبای زوج تهرانی است که هزینه مراسم خود را صرف ازدواج پنج زوج در منطقه دلگان کرده و خود به برگزاری یک مراسم ساده در بین مردم این منطقه بسنده کردند.

وی با بیان اینکه خدمت بی منت زیربنای جهاد تبیین است، افزود: بزرگترین دستاورد اردوهای جهادی کادرسازی برای گام دوم انقلاب است که در این راستا بسیج با ماموریت ها و خدماتی که تاکنون انجام داده خوش درخشیده است؛ حضور در مناطق محروم با هدف خدمت بی منت در عرصه های آبرسانی، عمرانی و آموزشی، فرهنگی و غیره توسط گروه های جهادی خود گویای این بوده که جهادگران بسیجی جهاد تبیین را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده ودر تداوم آن گام بر می دارند.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به موضوع برگزاری اردوهای جهادی در ایام عید اشاره کرد و ادامه داد: اردوی های جهادی علاوه بر اینکه فرصتی مناسب برای خودسازی است، عاملی در رفع محرومیت بوده که این قدام توسط گروه های جهادی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای اردوهای جهادی پس از برگزاری دو جلسه در استانداری و جلسات مکرر در سپاه، برای نوروز امسال اقدام به راه اندازی قرارگاه جهادی نوروزی کردیم که وظیفه این قرارگاه‌ها، هماهنگی و پشتیبانی عملیات های مختلف در عرصه های فعالیت گروه های جهادی است.

به گفته ملایی؛ یک قرارگاه ملی در منطقه شمال سیستان وبلوچستان در شهرستان هامون به نام "ظفر" تشکیل شده که برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد، و با ظرفیت قرارگاه عملیاتی جهادی وظیفه  عملیات های مختلف در طرح‌های محرومیت زدایی، عمرانی، فرهنگی،اجتماعی، بهداشت و سلامت و اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۵ قرارگاه منطقه ای، و چهار قرارگاه پهنه ای در شهرستان های زابل(نیمروز، هیرمند، هامون و زهک)، زاهدان(سراوان، مهرستان، سوران، میرجاوه و خاش)، ایرانشهر(فنوج، سرباز و دلگان) و چابهار( چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند) تشکیل شده؛ چهار قرارگاه قشری که در برگیرنده پزشکی و سلامت، طلاب، دانش آموزی و دانشجویی است نیز ایجاد شده که همه اینها ذیل قرارگاه نوروزی قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اظهار کرد: تا کنون ۲۸۴ گروه جهادی در این قرارگاه های ساماندهی و سازماندهی شده و به مناطق مختلف برای انجام عملیات های گوناگون اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: این تعداد گروه جهادی در قالب ۴۲ گروه جهادی کشوری، ۴۲ گروه جهادی استانی اعم از شیعه و سنی و ۲۰۰ گروه جهادی محلی در نوروز ۱۴۰۱ و ایام ماه مبارک رمضان خدمت به مردم را انجام می‌دهند.
 
نوروز و تداوم کمک های مومنانه

وی در بخش دیگر به تداوم رزمایش کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: به قرارگاه های منطقه ای و پهنه ای تعدادی بسته معیشتی ارائه شده و تعدادی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، تا گروه های جهادی و نواحی سپاه های شهرستانی قبل از ماه مبارک رمضان و در ایام عید نوروز با شناسایی محرومان و نیازمندان که از قبل در دستور کار بوده، این میزان بسته را با حفظ شان و کرامت افراد توزیع کنند.

ملایی افزود: تعداد ۸۷ هزار بسته با همکاری و مساعدت بنیاد علوی و ۳۵ هزار بسته هم از سازمان بسیج تهیه شده است، همچنین تعدادی از گروه های جهادی به صورت خودجوش اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی شامل برنج، گوشت قربانی، آرد و غیره کرده اند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjymev8uqexhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها