تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
نوروز است و فصل سفرها داغ شده، خیلی ها می خواهند به نقطه ای سفر کنند تا با زیبایی های جدیدی آشنا شوند، در این میان روستای تنگ که در واقع تلاقی حیرت انگیزی از کویر و دریاست و از آن با عنوان سرزمین گل فشان های سیستان و بلوچستان یاد می شود، می تواند بهترین و جذاب ترین مقصد باشد.
سرزمین گِل‌ فشان‌‌های سیستان و بلوچستان مسافران نوروزی را فرا می‌خواند
به گزارش عصرهامون؛ به جنوب سیستان و بلوچستان که سفر کنی، بعد از سه راهی چابهار- کنارک- زرآباد به سمت زرآباد و عبور از روستای کهیر به نقطه ای می رسی که از آن به عنوان سه راهی کهیر- زرآباد- بندر تنگ یاد می شود، قصد داریم به سمت بندر تنگ برویم، روستایی که در ابتدای آن کوه گل فشان رخ نمایی می کند و سپس خود روستا را می بینیم.
 
آری پرتاب گل و لای از دل زمینش و خروج حباب های بزرگ به رنگ خاکستری با صدایی همچون هیجان انگیز، در آن پدیده ای نادر به نام گل فشان را به وجود آورده است. چراکه به جای خروج آب از دل زمین این روستا، گِل با خواص دارویی خارج می شود، این شاید مهم ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه گردشگری "تنگ" باشد.
 
اما وقتی پا به این مکان زیبا اما ناشناخته می گذاری، غرق تماشای جاذبه های طبیعی مختلف ایران عزیزمان در مجموعه ای دور از ذهن و کنار هم می شوی، ورود به این روستای شگفت انگیز، انسان را به دنیای رویایی كارت پستال ها با تصاویر دور از ذهن و هیجان انگیز آن می برد.
 
اینجا می توانی تلاقی کویر، دریا و جنگل را به عنوان جاذبه های شگفت انگیز و منحصر به فرد این روستا به نظاره بنشینی و خاطره انگیزترین سفرت را رقم بزنی، جلوه ای بی نظیر که در کمتر جایی می توان آن را دید.
 
 مکانی ایده آل که وقتی پا روی ماسه های بدون سنگ و پاک آن می گذاری، ماسه هایی که همچون شن های جادویی با لطافت بی نظیرش به آرامی در دست می غلتند، با آرامشی وصف نشدنی می توانی به تماشای تصاویری بکر اما طبیعی در یک نقطه بنشینی و بسیاری از نعمت های خداوند متعال را یک جا تماشا کنی.

گویا اینجا آسمان به زمین دوخته شده
 

گویا اینجا آسمان به زمین دوخته شده، این روستا آنقدر آرام و زیباست که مدام دلت می خواهد نقطه نقطه اش را به آغوش بکشی و با تمام وجودت آن را حس کنی.
 
و اما مجموعه ای از درختان به همراه تپه های رمل سفید جلوه ای دیگر به این روستا بخشیده و جنگل انجیر معابد به عنوان یکی دیگر از زیبایی های خاص و بی نظیر این روستای ساحلی چشم هر بیننده ای را غرق تماشای خود می کند.
 
در پنج مکان متصل به هم در این روستا جنگلی انبوه از انجیر ایجاد شده، مکانی بی نظیر با ساحلی آرام و دلنشین، سرشار از توانمندی ها و قابلیت های بالقوه گردشگری و اقتصادی که ایرانیان را به تماشای خود فرا می خواند.
 
وجود خور بزرگ با ٧ کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض که به دهانه ای ٣٠ متری به دریا متصل می شود و یک تنگه را ایجاد کرده، تنگه ای که از دیگر زیبایی ها و جاذبه های بکر این روستا و دلیل نام گذاری آن است، وجود جزیره ای کنار این روستا به آن زیبایی خاصی بخشیده و ساختمان قدیمی گمرک نیز از آثار تاریخی اس محسوب می شود.  
 

روستایی با مردمان خونگرم و مهمان نواز
 
روستایی با مردمان خونگرم و مهمان نواز که پیشینه شان ماهیگیری است، زمانی که به این روستا برسی، ماهیگیران محلی را خواهی دید که ساعت ها، بدون لحظه ای درنگ، با انگیزه ای وصف ناپذیر در جدال بر امواج سهمگین دریای مکران، در حال ماهیگیری هستند، به گونه ای که ساعت ها تماشایشان هم خسته ات نمی کند.
 
مردمانی که با جان و دل پذیرایت می شوند و آرامش یک روز سفر به "تنگ" را در دلت چندین برابر می کنند، به گونه ای که دیگر شاید پایت برای برگشت یاری ات نکند، چراکه وقتی به این روستا بروی دلت می خواهد لحظه لحظه زندگی ات را در قشنگی ها و کنار مردم مهربانش سپری کنی و ضمن تجربه نفس کشیدن در هوایی پاک، یک دنیا آرامش را به آغوش بکشی.
 
انتهای پیام/ حمیده ذوالفقاری
https://www.asrehamoon.ir/vdcgq39q7ak9ty4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما