تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
آسفالت های چهل تکه و ناهمگون کلانشهر زاهدان، وصله ای نامیمون است که علاوه بر تحمیل هزینه های هنگفت مبنی بر تعمیر ماهانه جلوبندی و کمک فنرهای ماشین؛ به سلامت افراد به ویژه ستون فقرات هم آسیب زده؛ چرا که برای گذر از یک خیابان باید از هفت خوان رستم رد شد.
آسفالت معابر، مطالبه ای که حسرت شد/ عبور هفت خوان رستم رانندگان از روی آسفالت چهل تکه زاهدان
به گزارش عصرهامون، از یک چاله به چاله دیگر، ترمزهای ناگهانی، بوق ممتد و تغییر لاین فوری هنوز از اینها گذر نکرده ناگهان به جلو پرتاب می شوید چرا که از روی یک سرعت گیر غیراستاندارد و بدون علائم هشدار دهنده گذر کرده و حالا کاسه چه کنم در دست گرفته اید و باید به فکر هزینه برای تعمیر جلوبندی ماشین و یا کمک فنرها باشید.

عبور از آسفالت های چهل تکه و ناهمگون، چالش هر روز شهروندان در کلانشهر زاهدان است که علیرغم وعده و وعیدهای شورای شهر و شهرداری همچنان با آن دست و پنجه نرم کرده؛ اگر چه این روزها مسافران نوروزی هم در این تله ها به دام افتاده و گلایه های زیادی دارند چرا که حتی یک خیابان بدون چاله چوله و کنده کاری در شهر دیده نمی شود.

تنها کافی است خیابان امام خمینی یا مصطفی خمینی این شهر را در نظر بگیرید، چیزی که بیش از همه به چشم می آید ترمز مداوم اتومبیل هایی است که قرار است از چهل تیکه های این خیابان عبور کنند حال این را اضافه کنید به سرعت گیرهایی که یکی پس از دیگری جلوه می کنند اینها همه دست در دست هم داده و با روح و روان شهروندان به ویژه رانندگان بازی می کند.

البته این مشکل تنها به خیابان های اصلی خلاصه نمی شود، بلکه کوچه پس کوچه ها و خیابان های فرعی هم دست کمی از این داستان نداشته و موج سواری در خیابان های این به اصلاح کلانشهر پایان ندارد. اصلا مگر می شود در شهری چون زاهدان پشت فرمان نشست و بتوان با خیالی آسوده رانندگی کرد؛ چاله چوله‌ها (هر چند کم عمق)، ترک های کف آسفالت، وصله های مداوم و سرعت گیرها صبر آدمی را لبریز می کند.
 

 
وقتی حقوق شهروندی در چاله‌ چوله‌های شهر گم شد

رضایی یکی از شهروندان زاهدان با بیان اینکه علیرغم پرداخت عوارض شهرداری اما کمترین خدمات را مردم دریافت می کنند، گفت: وضعیت نامناسب آسفالت نه تنها در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر بلکه در خیابان‌های اصلی وجود دارد و این امر علاوه بر زشت کردن منظر شهری به ویژه در انظار مسافران و گردشگران نوروزی، هزینه های هنگفتی بر خانواده ها تحمیل کرده که نبود مدیریت صحیح و نظارت بر امور کارها در این عرصه گلایه شهروندان را به دنبال دارد.

وی افزود: عملکرد ضعیف شهرداری در زمینه بهسازی و یا نوسازی آسفالت سطح شهر از یک سو، عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان با یکدیگر و کنده کاری های پی در پی از سوی دیگر باعث نابسامانی زیادی در زاهدان شده که تاوان آن را تنها شهروندان پرداخت کرده، و مسئولان کمترین دغدغه ای در راستای رفع این معضلات ندارند.
 

 
این شهروند با بیان اینکه خیابان های شهر زاهدان زیبنده مردم نیست، ادامه داد: شورای شهر و شهرداری باید با برنامه‌ریزی صحیح در راستای بهبود وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر که یکی از اصلی‌ترین مطالبات ما شهروندان است، گام بردارند، و تنها به خیابان های اصلی شهر بسنده نکنند.

شهرداری باید گام اساسی در راستای رفع معضل خرابی آسفالت بردارد

امیریان یکی از مسافران نوروزی که زاهدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده است، با بیان اینکه حال و روز آسفالت خیابان های این شهر مساعد نیست، گفت: ترک‌های ریز و درشت روی آسفالت خیابان ها و چاله‌هایی که به علت زیرسازی نامناسب به وجود آمده یا لکه گیری های غیر اصولی و سرعت گیرهای غیراستاندارد همه این عوامل به جلوبندی خودروها آسیب زده و اعصاب و روان مردم را برهم می زند.

وی با بیان اینکه شهرداری این شهر باید گام اساسی در راستای رفع معضل خرابی آسفالت بردارد، اضافه کرد: آنچه به وضوح مشاهده می شود عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان با یکدیگر است، حفاری هایی که هنوز جای زخم آنها خوب نشده مجدد در کنارشان آسفالت ریخته شده و یا دستگاه خدمات رسان دیگری اقدام به حفاری کرده؛ و حفاری های قبلی هم به حال خود رها شده، این پینه کاری ها چهره شهر را زشت کرده به گونه ای که ما به عنوان یک فرد ناآشنا به این شهر، این روزها در خیابان های پر از چاله و چوله با ماشین آنقدر بالا و پایین می رویم که گویا موج سواری می کنیم.
 

 
مسئولان، مردم را درک نمی کنند

راشکی یکی از راننده تاکسی هم با بیان اینکه ماهانه هزینه های هنگفتی خرج تعمیر خودرو می کند، گفت: این چاله و چوله ها اگر چه خیری برای مردم ندارد و عذاب آور است اما جیب جلوبندی سازها را پرپول کرده؛ خیابان های این شهر اصلی و فرعی فرق ندارد، تمام آنها پستی و بلندی هایی دارد که نه تنها به ماشین، بلکه به سلامت سرنشینان هم آسیب می زند.

وی ادامه داد: چاله های این شهر به قدری زیاد است که گاها شهروندان به صورت خودجوش اقدام به پرکردن آنها می کنند.

این راننده بیان کرد: انجام حرکات مارپیچ برای گذر از این چاله چوله های از یک سو منجر به بروز تصادفات از سوی دیگر تحمیل هزینه لاستیک، فنر و جلوبندی شده و این موضوع ما را کلافه کرده؛ چرا که خریداری قطعات گران خودرو از عهده ما بر نمی آید و مسئولان امر مردم را درک نمی کنند.

 پایگاه خبری عصرهامون آماده انتشار پاسخ مسئولین نهادها و ارگانهای مرتبط با این گزارش می باشد.
 
 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfmedymw6djxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما