تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
این روزها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با افزایش تقاضای مردم برای خرید اقلام ضروری این ماه، سودجویان سعی دارند با ترفندهای مختلف، گران تر بفروشند و سود بیشتری به جیب بزنند، موضوعی که سبب افزایش نظارت ها از سوی دولت شده است.
سودجویان در کمین بازار رمضان/ عزم دولت برای پیشگیری از افزایش قیمت ها جزم شد
به گزارش عصرهامون؛ این روزها که در ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم، یکی از دغدغه های مردم تامین مایحتاج ضروری با قیمت مناسب است، چراکه بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر شرایط حاکم بر جامعه از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند.
 
با توجه به این مهم دولت برای کاهش فشار بر مردم، نسبت به تامین کالاهای اساسی و ضروری این ماه، اقدام کرده، به گونه ای که در بسیاری از فروشگاه ها می توان اقلامی را خریداری کرد که به قیمت تنظیم بازار عرضه شده است.
 
اما در این میان بسیاری از سودجویان از فرصت پر رونق بودن بازار رمضان، سوء استفاده کرده و برخی اقلام را با قیمت بالا در اختیار مردم قرار می دهند، موضوعی که به دغدغه جدی بسیاری از شهروندان تبدیل شده است و خواستار پیگیری آن و نظارت ویژه بر بازار هستند.
 
 
نظارت ویژه بازرسان بر بازار رمضان
 
محمد قاسمی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ما گفت: نظارت ها بر بازار ماه رمضان و مایحتاج عمومی مردم به صورت ویژه و به عنوان اولویت کاری بازرسان این سازمان در حال انجام است.
 
وی افزود: در همین راستا گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و دادستانی افزایش پیدا کرده است،  فاکتور های واحدهای صنفی توسط کارشناسان اتحادیه ها بررسی می شود که در صورت غیر واقعی بودن با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان این که اجازه هیچ گونه افزایش غیر منطقی قیمت را نخواهیم داد، تاکید کرد: هر گونه تغییر قیمت توسط بازرسان رصد و با متخلفان برخورد می شود.
 

لزوم درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر کالا
 
وی بیان کرد: قیمت تولید کننده و مصرف کننده باید بر کالا درج شود، واحدهای تولیدی و اصناف ملزم به رعایت این مهم هستند، بر این اساس واحدهای صنفی می توانند کالاهای سرمایه ای را ۲۰ درصد و کالاهای مصرفی را ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تولید کننده به فروش برسانند، فراتر از آن تخلف محسوب می شود.
 
قاسمی اضافه کرد: انتظار می رود مردم همچون همیشه در صورت مشاهده گران فروشی و دیگر تخلف های صنفی موضوع را به این سازمان اطلاع رسانی کنند تا جهت پیگیری اقدام شود، چراکه از بسیاری تخلف ها با همکاری مردم می توان پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchiqnzm23nkzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما