تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
‏طی روزهای اخیر انتشار خبری درپیام رسان های فضای مجازی مبنی بر "اعلام وضعیت نوع زرد به مردم اطراف کوه تفتان و شهرستان خاش در پی بر تخریب و شکافی به قطر یک و نیم کیلومتر در کوه تفتان"، منجر به بروز نگرانی در بین مردم منطقه شد.
شایعه بروز احتمال فوران آتشفشان "تفتان" تکذیب شد/مردم نگران نباشند
به گزارش عصرهامون، طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی استان سیستان وبلوچستان در حال پخش است که در آن ادعا شده؛ بر حسب اعلام موسسه ژئوفیزیک تهران در ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ، طبق نقشه های ماهواره و بررسی نقشه توپوگرافی قبلی و اعزام بالگرد به منطقه در قسمت شمالی کوه تفتان تخریب و شکافی به قطر یک و نیم کیلومتر باز، و آب جوش آن همراه با بخار گوگرد از آن خارج می شود.

در ادامه این خبر آمده است که: احتمال وقوع آتشفشان یا زلزله های مهیب دور از انتظار نیست و یک تیم از دانشکده زمین شناسی دانشگاه امیرکبیر در محل مستقر شده و به پایش داده مشغول هستند.

برپایه این خبر، باید تا اطلاع ثانوی از صعود به تفتان خودداری شده و برای هرگونه اقدام اضطراری و در صورت نیاز و تشخیص کارشناسان برای تخلیه روستاهای اطراف آمادگی داشته باشید.

این متن به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شود و نگرانی‌های مردم را افزایش داده است.

به شایعات فضای مجازی توجه نکنید

علیرضا شهرکی، مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان در این خصوص در واكنش به برخی اخبار شبكه های اجتماعی مبنی بر تخریب و ایجاد شکافی به قطر یک و نیم کیلومتر در کوه تفتان، و ارتباط آن با احتمال فوران آتشفشان این كوه و یا وقوع زلزله های مهیب، ضمن تكذیب موضوع گفت: مردم نگران نباشند.

وی افزود: چنین گزارشی از منبع معتبری اعلام نشده است، مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcj8aevauqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها