تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۰
آغاز عملیات انتقال آب و رفع تنش آبی ۲ هزار و ۲۵۱ روستای سیستان و بلوچستان با عنایت ویژه دولت در قالب طرح های محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی، ارمغان آور امید برای مردم این خطه پهناور است.
اینجا دولتمردان هم برای محرومیت زدایی به میدان آمدند/عزم جزم دولت سیزدهم برای پایان تنش آبی ۲۲۵۱ روستای سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون؛ محرومیت زدایی به عنوان یکی از برنامه های مهم و اولویت دار و از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری که سپاه و گروه های جهادی همیشه به آن اهتمام جدی داشتند و این بار مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گرفته است‌.
 
موضوعی پر اهمیت که در بخش های مختلف می تواند تحول را به ویژه در مناطق محروم کشور رقم بزند و به بسیاری از مشکلات مردم این نقاط پایان دهد. 
 
در این میان آبرسانی به نقاط محروم یکی از مباحث مهمی است که در صورت توجه می تواند کام بسیاری از مردم را شیرین کند، خوشبختانه در این حوزه نیز عزم مسئولان در دولت سیزدهم جزم و گام های مثبتی برداشته شده است.
 
طرحی بزرگ با عنوان محرومیت زدایی در حوزه آب که تنش آبی هزار و ۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان در قالب آن پایان خواهد یافت.
 
اما این تنها برنامه دولت رئیسی برای رفع مشکلات آبی نقاط محرومی چون سیستان و بلوچستان نیست، بلکه جهاد آبرسانی را نیز در این خطه پهناور برای پایان دادن به مشکلات آبی ۵۰۰ روستا شاهد هستیم که می تواند منشا تحول باشد.
 
عنایت ویژه دولت به تأمین آب شرب و بهداشتی نقاط محروم
 
در همین راستا، علیرضا قاسمی، مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: تامین آب شرب و بهداشتی نقاط محروم از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته که در همین راستا طرح‌ها و اعتبارات ویژه‌ای برای رفع محرومیت و ارتقای شاخص دسترسی مردم به آب شرب با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در برنامه است.
 
وی ادامه داد: در این راستا آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستای کشور با جمعیت سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی وزارت نیرو آغاز شده است.
 
این مقام مسئول افزود: از این تعداد در طرح محرومیت زدایی، هزار و ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که باید طی بازه زمانی ۳۰ ماهه وارد مدار آبرسانی شوند.
 
تشکیل شورای جهاد آبرسانی 
 
وی با اشاره به تشکیل شورای جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی به حدود سه هزار روستای دیگر در کشور به عنوان یکی دیگر از طرح های وزارت نیرو، گفت: در این طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستا سهم سیستان و بلوچستان بوده که برنامه‌ریزی ها برای آغاز عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
 
اتصال ۳۰۴ روستای نوار ساحلی به شبکه آب پایدار 
 
قاسمی از اتصال ۳۰۴ روستای جنوب سیستان و بلوچستان به شبکه آب پایدار خبر‌داد و بیان کرد: این طرح یکی از مصوبات اولین سفر وزیر نیرو به استان بود که تکمیل و وارد مدار بهره برداری شد.
 
وی تصریح کرد: در این پروژه بزرگ به منظور بهره‌مندی کامل روستاهای پایین‌دست سد، اتصال ۲۶۱ روستا به شبکه آب انجام و با توجه به ظرفیت‌های موجود در طرح، شبکه توزیع ۴۳ روستای جدید به خطوط انتقال متصل شد.
 
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای بهره‌مندی ۳۸ روستای بخش مرکزی چابهار از آب پایدار نیز اجرای خط انتقال از لاتیدان به پیمانکار ابلاغ شده و در مرحله تجهیز کارگاه است.
 
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستاهای متصل به مجموعه سد زیردان به ۳۵۴ روستا در سطح شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند برسد و با عزمی که در دولت شاهد هستیم، مشکلات آبی این مناطق مرتفع شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbazb80rhba5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما