>ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - پنجه عقاب به تیر غیب گرفتار شد/ شکست آمریکا در صحرای طبس،نماد پیروزی ملت ایران - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناتوانی سناریو‌های شیطانی کاخ سفید در برابر انقلاب اسلامی؛

پنجه عقاب به تیر غیب گرفتار شد/ شکست آمریکا در صحرای طبس،نماد پیروزی ملت ایران

5 ارديبهشت 1401 ساعت 14:16

شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، نشان از ناتوانی توطئه‌ها و سناریو‌های شیطانی کاخ سفید در برابر انقلاب اسلامی است.


به گزارش عصرهامون، در اتاق های فکرشان نقشه ها کشیدند و همه چیز را هم برای آزادی جاسوسانشان پیش بینی کرده بودند حتی وضعیت جوی را؛ اما غافل از امداد غیبی و نصرت خدا بودند.

صحرای طبس را امن ترین جا دیدند، نیروهای ویژه دلتا همراه هلی کوپترها و هواپیما در این صحرا نشستند تا اینکه طوفان شن فرا رسید و همه چیز را در هم نوردید، و این بود عملیات نیروهای دلتای ارتش آمریکا در پنجم اردیبهشت سال 1359 که در صحرای طبس ناکام ماند.
 
شن ها، مامور خداوند در صحرای طبس بودند

غلامحسین زرگر، سرهنگ بازنشسته ارتش با اشاره به این حادثه در گفت و گو با خبرنگار زاهد نیوز گفت: پس از اینکه نیروهای  پیرو خط امام (ره)لانه ی جاسوسی آمریکا را در واقع سفارت آمریکا را اشغال و تصرف کردند دولت آمریکا خیلی تلاش داشت گروگان ها را که تعدادشان 52 نفر بود، از طریق فشار اقتصادی و سیاسی آزاد کند و به آمریکا  برگرداند؛ این هدف محقق نشد و رئیس جمهور آمریکا تلاش های بسیاری را صورت داد و پس از ماه ها کار و برنامه ریزی فراوان  و مشورت با فرماندهان رده بالا نظامی به این نتیجه رسیدند که با عملیات نظامی گروگان ها را از ایران بتوانند ازاد کنند و از تهران به آمریکا منتقل کنند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف دستور عملیات آزاد سازی توسط رئیس جمهور به نیروهای نظامی خود که نیروهای آموزش دیده از تکاوران و کماندوها بودند در 5 اردیبهشت 1359 صادر شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: قرار بر این بود نیروها از طبس با هلی‌کوپتر به سوی تهران حرکت و در ورزشگاه شهید شیرودی‌ کنونی اقامت کنند و بعد از آن به سفارت آمریکا در تهران رفته و گروگان‌ها را آزاد کنند، طبق این نقشه‌ از همین راه به طبس رفته و از آنجا با هواپیما از ایران خارج می‌شدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات تعداد 6 فروند هواپیما ایرکلوس ۱۳۰ ترابری بزرگ و 8 فروند بالگرد مدرن؛ یک عملیات پیچیده را تحت عنوان پنجه عقاب در دو مرحله انجام دهند؛ مرحله اول از روی ناو هواپیما بر خود که مستقر در دریای عمان بود پرواز کنند و در  نقطه ای بنام معروف به صحرای یک به 60 کیلومتری جنوب غربی شهر طبس سوخت گیری مجدد و سازمان دهی  شوند و پس از آماده سازی مجدد همراه 132 کماندو، در مرحله دوم حوالی ده کیلومتری گرمسار در نزدیکی تهران معروف به صحرای 2 آنها را جا به جا کند و تقریبا 48 ساعت زمان درنظر گرفته شده بود ؛ و سپس طی این عملیات واکنش سریع و بلافاصله از مسیرهای تعیین شده از کشور خارج شوند.

راوی جنگ تحمیلی ادامه داد: دو بالگرد با ورود به حریم هوایی ایران دچار نقص فنی می شوند ولی باقی هواپیماها و بالگردها خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه‌ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می‌آیند.

وی تصریح کرد: در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی می شود، پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت نیروها را می‌دهد؛ ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها طوفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم خورده و هر دو آتش می‌گیرند.

زرگر اظهار کرد: در این حادثه ۸ نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و ۴ بالگرد ناتوان از پرواز روی زمین باقی می مانند، نیروهای متجاوز آمریکایی با پنج هواپیما خود را به ناو هواپیمابر ناو نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ترتیب عملیات بطور کامل شکست می‌خورد.
رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر  فرمایشات حضرت امام راحل(ره) مبنی بر پیروزی حق علیه باطل، گفت: پس از این حادثه حضرت امام (ره) این واقعه را کار غیبی و امداد الهی  دانستند و در پیامی فرمودند "آیا جز از این بود که دست غیبی در کار بود؛ یعنی چه کسی هلی کوپتر های کارتر را ساقط کرد؟ما ساقط کردیم یا شن ها،  شن ها، مامور خداوند بودند."

شکست آمریکا در صحرای طبس نماد پیروزی ملت ایران

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز هم در اینباره با بیان اینکه پنجم اردیبهشت مظهر نابودی آمریکایی ها در طبس است، گفت: آمریکایی‌ها به قصد سرنگونی جمهوری اسلامی به صحرای طبس آمدند اما با آن همه تمرینات و تجهیزات پیشرفته کاری از پیش نبردند، چرا که دست خدا پشتیبان انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس درس عبرتی بزرگ به آمریکا و استکبار و کمک غیبی خدا به ملت ایران بود، افزود: نسل های جوان باید بدانند که دولت آمریکا از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی سر دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته، وهمچنان دست از توطئه و نیرنگ بر نمی دارد.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه آمریکا روش دشمنی خود را دائما تغییر می‌دهد، اضافه کرد: ملت ایران با آگاهی، بصیرت، هوشیاری و اتحاد و همدلی خود مانع تحقق اهداف شوم دشمنان می شوند.

وی شکست آمریکا در صحرای طبس را نماد پیروزی ملت ایران دانست و ادامه داد: پنجم اردیبهشت یکی از روزهای یوم الله است، دشمنان نظام و انقلاب باید بدانند که تا خواست خداوند نباشد اتفاق نمی افتد، و از حادثه صحرای طبس درس عبرت گیرند.
 
 انتهای پیام/


کد مطلب: 147563

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/147563/پنجه-عقاب-تیر-غیب-گرفتار-شکست-آمریکا-صحرای-طبس-نماد-پیروزی-ملت-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir