تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
شماری از شهروندان سراوانی از انباشت زباله ها در برخی از معابر ابزار گلایه و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
گلایه شهروندان سراوانی از انباشت زباله در معابر شهری/ کمبود ماشین آلات و مرخصی پرسنل در شهرداری دردسرساز شد
به گزارش عصرهامون به نقل از شستون؛ در چندر روز اخیر انباشت زباله ها در برخی از معابر شهری سراوان شهروندان را کلافه کرد، که اهالی با انتشار تصاویری در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند.
 
به گفته شهروندان سراوانی انباشت زباله در سطح معابر آن هم در هوای گرم این روزها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و موجب جمع شدن حشرات موذی و حیواناتی همچون سگ و گربه می شود.
 
برخی دیگر از شهروندان نیز با تماس با این پایگاه خبری و ارسال تصاویر و فیلم هایی از انباشت زباله ها خواستار پیگیری رسانه این موضوع شدند.
 
علت اصلی مشکل، مرخصی کارکنان سازمان پسماند و خدمات شهری 

خبرنگار ما با امین سیدی، شهردار سراوان تماس تلفنی برقرار کرد و علت این موضوع را جویا شد که وی گفت: علت انباشت زباله در روزهای اخیر تعطیلی روزهای جمعه و شنبه بوده که نیمی از کارکنان سازمان پسماند و خدمات شهری سراوان تعطیل بودند، و تنها نیمی از آنها در محل کار حاضر شده اند.
 
وی با بیان اینکه همه به عنوان شهروند وظیفه داریم با شهرداری همکاری کنیم تا شهری زیبا داشته باشیم، افزود: برای جمع آوری زباله از هر منطقه برنامه تنظیم کرده ایم که شهروندان در ساعتی مشخص زباله ها را بیرون بیاورند و این نیازمند همکاری مردم با شهرداری است.
 
جمیله بهرامی، عضو شورای شهر سراوان نیز در واکنش به این مطالبه شهروندان در شبکه های اجتماعی با انتشار یک متن واکنش نشان داد و گفت: از اینکه شهروندان نسبت به موضوعات شهری دارای دغدغه هستند قدر دانی می کنم و در خصوص انباشت زباله ها که گلایه داشتند حق با شهروندان است.
 
وی ادامه داد: زباله ها باید روزانه جمع می شد که متاسفانه در حال حاضر کمبود ماشین آلات در شهرداری مشهود است اما در پیگیر رفع این معضل بزرگ هستیم.
 
عضو شورای شهر سراوان خاطر نشان کرد: زباله های هر منطقه یک روز در میان جمع آوری می شود و در ماه مبارک به دلیل گرمی هوا و رعایت حال کارگرانی این اقدام در شب صورت می پذیرد.
 
بهرامی تصریح کرد: در هر منطقه یا معبری که باکس زباله وجود دارد انباشت زباله ها به وفور مشاهد می شود و زباله گردها که به معضل اساسی برای شهر تبدیل شده اند زباله ها را اطراف باکس ها رها می کنند.
 
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcau0n6e49nyi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما