تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
در حالی فصل تابستان شروع شده که گرمای هوا و تکرار قصه کم آبی، افت فشار و قطعی های مکرر آب در شهرستان ایرانشهر تاب تحمل از مردم این شهر را ستانده است.
ناله های تشنگی، داستان تکراری قطعی آب در جنوب شرق کشور/ استفاده بهینه تنها راه برون رفت از مشکلات
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره، با شروع فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا افت فشار و کم‌ آبی موجب گلایه مردم برخی مناطق شهرستان ایرانشهر شده است.

مسئله افت فشار آب برای ساکنان برخی از نقاط شهر ایرانشهر در حالی عادی شده که مسئولین و مدیران استانی کمتر به قطع شدن چندین ساعته آب در شهرها می پردازند و بیشتر به مسئله کم آبی در روستاها توجه می کنند و پیگیر حل معضل این مناطق هستند‌.

نبود آب، معضل گریبان گیری که شهروندان را رها نمی کند

علی رحمانی، یکی از شهروندان ساکن در محله چاه جمال شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه اداره آب و فاضلاب شهری و سامانه تلفن گویای این شرکت چه در شهرستان و استان پاسخگوی شهروندان نیست.

وی افزود: در طی ماه های قبل شهروندان این محله علاوه بر این که با معضل افت فشار و کمبود آب مواجه بوده، با قطعی های چند ساعته آب هم روبرو بوده و این مهم آنان را کلافه و سردرگم کرده است.

این شهروند اضافه کرد: وضعیت آب در این منطقه اکنون به حادترین شکل خود رسیده، ساعت‌هایی از شبانه‌روز، بیشتر منازل چاه جمال و برخی از محله‌های شهر با مشکل نبود آب مواجه هستند و حتی بسیاری از شهروندان ایرانشهری که در منازل شان پمپ آب ندارند، مجبور هستند آب را به نوعی ذخیره کنند.

آب شرب و بهداشتی حق همه مردم است باید از آن مراقبت کرد

محمد رضا کلکلی، مدیر امور آبفای ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: آب شرب باید عادلانه توزیع شود،چرا که آب شرب و بهداشتی حق همه مردم است.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب تعدادی از اهالی روستای چاه جمال از طریق مراجعه به فرمانداری و امور آب و فاضلاب در خصوص کمبود و افت فشار آب گلایه مند بوده که جلسه ستاد بحران امور با همکاران تشکیل و مقرر شد با عنایت به اهمیت تامین آب شرب در فصل گرما در غالب دو اکیپ پایش از انشعابات روستا در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با وجود انشعابات متعدد غیر مجاز و استفاده در باغ و ساخت ساز باعث افت شدید فشار و نرسیدن آب به میزان کافی به مشترکین بالا دست شده که در این پایش تعداد زیادی انشعابات غیرمجاز شناسایی و با تهیه لیست متخلفین با مکاتبه به مقامات قضایی درخصوص گرفتن حکم قطع اقدام خواهد شد.

کلکلی در پایان از همه کسانی که در مقابل هدر رفت و استفاده غیرمجاز از آب شرب بی تفاوت نیستند، تقدیر کرد و خواهان صرفه جویی در مصرف آب شد، تا از این طریق تابستانی بدون کمبود و یا قطعی آب را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcir3azwt1a5u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما