تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۷
پس از گذشت سال‌ها از تراژدی هولناک هواپیمای مسافربری ایران، داغ این جنایت هنوز تازه و لکه‌اى ننگین بر پیشانى آمریکایى است، که هرگز از حافظه مردم پاک نخواهد شد.
حادثه هواپیمای مسافربری ایران هرگز از حافظه مردم پاک نخواهد شد/ ۳۳ شهید سهم سیستان و بلوچستان از پرواز ۶۵۵
به گزارش عصرهامون، در دوازدهم تيرماه ۱۳۶۷ شمسي برابر با سوم ژوئيه ۱۹۸۸ ميلادي، هواپيماي مسافري ايرباس ايران که از بندرعباس عازم دُبي بود،که ناگهان بر فراز آب هاي خليج فارس و در نزديکي جزيره "هنگام" مورد هجوم يگان هاي دريايي متجاوز آمريکايي مستقر در آب هاي خليج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

اين هواپيما مورد حمله عمدي نيروهاي تجاوزگر و جنايت پيشه شيطان بزرگ قرار گرفت و جنایتی فجیع به همراه داشت که باعث به شهادت رسیدن ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامي آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال بودند.

بلافاصله بعد از سقوط هواپیمای ایر باس ایران، دولت مردان آمریکایی به دنبال سناریوسازی و بهانه تراشی برآمدند و بیان کردند که هواپیمای ایرباس در حال انجام یک مأموریت انتحاری بوده یا اینکه یک هواپیمای جنگی F۱۴ در پشت هواپیمای مسافربری ایرباس پنهان شده بود و حتی این مورد که  هواپیمای ایرباس خارج از کریدور پروازی در حال پرواز بوده است را مطرح کردند .

ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد آماج حملات دشمنان انقلاب قرار گرفته است که حمله به هواپیمای مسافربری ایران در آبهای خلیج فارس، جنایتی سبعانه است که هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد جنایتی که سبب شد که از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ ثبت شود.

سرنگون کردن پرواز ایرباس ایر ناشی از خوی وحشی گری امریکاست

مجتبی قزاق میری، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سرنگون‌‌کردن پرواز ایرباس ایران ایر ناشی از خوی وحشی گری و ستیزه جویی نیروهای آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس و نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر است و به روشنی نشان دهنده دشمنی و کینه ورزی آنها با مردم ما و همچنین خط بطلانی بر روی انسانیت به حساب می آمد.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری ایران به دست ناوگان متجاوز آمریکا افزود: این رخداد از تلخ ترین وقایع تاریخ ایران است که در آن تعدادی از هموطنانمان مظلومانه هدف تیر غضب و دشمنی آمریکا قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

این کارشناس تصریح کرد: مهمترین مطلبی که باید به آن اشاره کنیم این است که بعد ها معلوم شد انهدام هواپیمای مسافربری ایران صرفاً ناشی از ضعف فناوری و خطای انسانی نبود بلکه آخرین حربه دولت امریکا در برابر ایران به شمار می آمد که هدف از آن، ایجاد مشکلات بسیار برای ایران، در جنگ مقابل با رژیم بعثی عراق بود تا به وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به پذیرش صلح و پایان جنگ تحمیلی همرا گردد.

وی ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب ها، سناریوسازی ها و بهانه جویی دولت مردان آمریکایی، کشور ما در چهاردهم تیرماه ۱۳۶۷ در نامه ای به رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه فوری شورا برای رسیدگی به موضوع سقوط هواپیمای مسافربری ایران شد ولی این شورا تنها با صدور قطعنامه ای از سقوط هواپیمای مسافربری و غیر نظامی ایران در پرواز بین المللی ۶۵۵ به وسیله موشک ناو جنگی آمریکا ابراز تاسف کرد.

قزاق گفت: در این فاجعه که از مهمترین موارد نقض حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و حقوق سازمان بین‌المللی هوانوردی در تاریخ محسوب می‌شود، فرمانده ناو یادشده در اقدامی ناجوانمردانه از مقامات امریکایی نشان لیاقت دریافت کرد.

وی اظهار کرد: دنیای امروز که در یک تقابل جدی غرب علیه آزادی، عدالت و حقوق بشر قرار گرفته و سردمدار آن آمریکای جنایتکار است و حتی به مردم  کشور خود نیز رحم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این‌ رفتارهای غیرانسانی نشانه‌ اضمحلال نظام دموکراسی آمریکا و غرب است، تشریح کرد: حقوق بشر نظام لیبرال دموکراسی آمریکا دیگر زیر حرف و شعار دولت مردان قابل پنهان شدن نیست و ملت‌های دنیا تبعیض‌های نژادی به ویژه در آمریکا  و رفتار نیروهای آمریکایی با دیگر دولت ها را می بیند و از این تبعیض به خشم آمده اند .

کارشناس سیاسی ادامه داد: آمریکا حتی حقوق بشر را نیز دستمایه سلطه غیرقانونی خود بر سرنوشت ملت‌های دنیا قرارداده و با سواستفاده از عنوان حقوق بشر برای رسیدن به خواسته‌های غیرقانونی و فریبکارانه در حوزه  های سیاسی، نظامی و اقتصادی هرجنایتی را مرتکب می‌شود.

به گزارش عصرهامون ۳۳ شهید سهم سیستان و بلوچستان از پرواز ۶۵۵ است و آمریکای جنایتکار با حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ انسان بی گناه بار دیگر کینه دیرینه خود را به ملت ایران نشان داد و پرده از حقوق بشر آمریکایی خود برداشت.

فرزندان این شهدا و خانواده‌های آنان و سراسر ایران اسلامی هرگز این جنایت هولناک را فراموش نمی‌کنند که چگونه در اقدامی شرارت‌بار و وحشیانه این غم بزرگ را بر دوش ملت ایران نهادند.

به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchmwnzw23nkid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما