تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۰
شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به جهان بشریت است، گفتند: محبت به اهل بیت (ع) در سینه اهل سنت موج می زند و شهادت امام حسین (ع) همچون داغی مشترک بر قلوب آن ها سنگینی می کند.
نپذیرفتن ذلت و ایستادگی پیام اصلی عاشورا/ امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است
به گزارش عصرهامون، شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا نپذیرفتن ذلت بود، گفتند: باید از ‏فرهنگ عاشورا درس وفاداری، ایثار، آزادگی، حق طلبی و عدالت را آموخت و برای پیشرفت و پیروزی از آن ‏الگو گرفت.‏

ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) پایان ندارد

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهل سنت در ایام محرم سوگوار هستند، گفت: امام حسین متعلق به جهان بشریت است، محبت به رسول و اولیای خدا از بنیان­های اعتقادی و عملی اهل سنت است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و شخصیت ایشان را نمی توان در میان مرزهای ایران یا مرزهای شیعه یا سُنی محدود کرد، ادامه داد: در ماه محرم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان داده، و از برگزاری مراسم بزم و شادی خودداری می کنند، به تلاوت قرآن پرداخته و در خطبه های نماز به اهمیت این ماه و تبیین نقش این امام همام می پردازند.

این عالم اهل سنت افزود: قیام امام حسین(ع) در واقعه تاریخی عاشورا منجر به بیداری و عزت دین اسلام شد.
وی تاکید کرد: در واقع اگر امام حسین(ع) به کربلا نمی رفت، آبرویی برای دین اسلام باقی نمی ماند، ایشان در مقابل ظلم سر خم نکرد و در برابر ظلم وفساد ایستادگی کرد.

رسولی زاده اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) به همگان درس عزت، آزادی، آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی آموخت؛ باید به برای الگوگیری از این سیره و منش به تبیین فرهنگ والای عاشورا بپردازیم.

این خطیب جمعه با اشاره به اینکه ارادت قلبی اهل سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) برهمگان آشکار است، گفت: هدف از قیام ایشان دفاع از دین اسلام و برپایی نماز و فریضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود، باید این مهم را سرلوحه کار خود کرده و در برابر دشمن تن به ذلت ندهیم.

امر به معروف و نهی از منکر امروز، امر به وحدت و نهی از تفرقه است

مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: مدرسه فکری و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که به همه جهانیان درس های زیادی آموخته و از این راه و منش سید الشهدا، امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

وی افزود: محرم ماه يادآوري دفاع ازكيان شريعت محمدي درميدان كربلا است، امام حسين(ع) محبوب پیامبر(ص) است به طوری که فرمودند "حسن (ع) وحسين (ع) سرداران اهل بهشت هستند حسين ازمن و من ازحسينم"، تمامي بزرگان نسبت به ايشان محبت دارند ومحبت به حسين (ع ) نشان ايمان مي دانند.

حسن زهی تصریح کرد: حسين(ع) مايه افتخار صحابه وفقهاي مدينه وبصره وجميع اصحاب پیامبر مي باشند.

امام جمعه اهل سنت اظهار کرد: تمامي مجاهدين دوران هاي متعدد بشري به حسين (ع) افتخار ورزيده و ایشان را رهبر آزادگی مي دانند كه سر داد اما دست به يزيد نداد.

وی افزود: در عصر حاضر بايد با رسانه هاي ملي وتريبون فرهنگ والامقام حسيني را به نسل بعدي بياموزيم و با پیروی از راه ومنش حسين(ع) ارادت خويش به مقام آن حضرت راعملا نشان بدهيم وفقط شعار بدون عمل به سيره آن حضرت كفايت ومدعا نمي كند.

حسن زهی بیان کرد: درعصر كنوني فرهنگ آن حضرت همچنان نو و جديد است چون روزهاي اول شهادتش واين اسطوره هرگز كهنه نخواهد شد.
 
امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است

مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: امام حسین (ع) الگوی تمام آزادگان و ظلم ستیزان جهان است؛ کسی که برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام جان خود و خانواده اش را نثار حق کرد.

وی افزود: واقعه مهمی که در ماه محرم شاهد آن هستیم و ماه محرم را مزین می دارد، رشادت و شجاعت حضرت امام حسین علیه السلام است که آن حضرت در بدو جوانی و از بدو تولدش گویا برای همه ی ما آفریده شده بود.

مولوی حسن زهی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در واقع محور و نوعی انسجام ملی در بین تمام مسلمانان از هر نوع مکتب و هر نوع گرایش های اعتقادی که ما در پیش داریم،ایجاد فرمودند.

وی تصریح کرد: حضرت حسین علیه السلام متعلق به تمام بشریت  و بالاخص تمامی مسلمانان جهان است، بی شک او منادی آزادی در آفاق و ابهت اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون گفت: حضرت حسین علیه السلام مایه افتخار برای تمامی آزادگان و تمام مظلومان جهان بوده و است و همه مردم ارادت دیرینه و ارادت خاصی نسبت به ذات آن حضرت دارند.

وی با اشاره به ارادت علمای اهل سنت به امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: هیچ عالمی اهل سنت نبوده و نیست که به امام حسین علیه السلام افتخار نکند و حتی خلفای صحابه در صدر اسلام و جمیع صحابه اعم از صحابیونی که جنگ های بدر و حنین و جنگ های احد شرکت داشتند نسبت به حضرت حسین علیه السلام محبت و الفت خاصی داشتند.
 
مولوی حسن زهی افزود: بی شک همه ی علمای اهل سنت این ائمه ی گرانقدر و حضرت حسین علیه السلام را برحق استوار می دانستند و اهل سنت هیچ نوع خدشه ای بر ذات سیدناالحسین و شهدای اهل بیت و شهدای کربلا را روا نمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه نظریه اهل سنت بر این منوال است که حضرت حسین علیه السلام بر حق بوده و نبرد ایشان در میدان کربلا از حقانیت ویژه ای برخوردار و هر کسی در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر بلند کرد و با او جنگید بی شک اهل باطل و حق با حضرت حسین علیه السلام بوده است.

امام جمعه اهل سنت هامون تصریح کرد: علمای اهل سنت، همیشه مظلومیت امام حسین علیه السلام را به طور تحریری و گفتاری در همه جا اعلام کردند و اعلام داشتند و هرگز نسبت به حضرت حسین علیه السلام کوچکترین بی احترامی را نگذاشتند که کسی گفته باشد.

وی ادامه داد: حسین(ع) یک شخصیت فرامرزی و واقعه کربلا یک واقعه فرامرزی است، نمی توان آن را در میان مرزهای ایران یا مرزهای شیعه یا سُنی محدود کرد، حضرت حسین(ع) شخصیتی متعلق به بشریت است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از نکات خیلی مهم  این است که امام حسین (ع) در دفاع از دین اسلام و دین جد بزرگوارش حرکت کردند و اهل بیت خویش را در مسیر عاشورا با خود همراه کردند و هم خودش و هم خانواده اش را در این دین فدا کردند و این بزرگترین درس برای ماست.

مولوی حسن زهی عنوان کرد: امروز این وظیفه ماست که با بیان واقعه عاشورا و فداکاری های امام حسین، بتوانیم آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم و نسل خوبی برای آینده اسلام تربیت کنیم و باید با روش های مختلف با قلم،  گفتار با بیان اخلاقیات ایشان نسل جوان را آگاهی ببخشیم و فلسفه ی حضرت حسین علیه السلام  را که یک فلسفه مشترک بین تمام مسلمانان  و بلکه مشترک بین تمام انسان ها است را بازگو کرده و مردم را بیشتر از پیش شیفته ی شخصیت و حرکت جهادی حضرت حسین علیه السلام سازیم.

وی افزود: حسین با یاران اندک و با ایمان خود، حرکت کرد و در میدان جنگ حق و باطل استوارماند و دستور پروردگارش را که فرمود: «و قاتلوهم حتی لا تکونَ فتنةٌ و یکونَ الدین کلُّه للّه، در برابر چشمانش قرار دارد.

 وی تاکید کرد: واقعا محور و اصل آزادگی در دفاع از اسلام شخصیت دیگری جز امام حسین(ع) را نمی بینم و حرمتی که حضرت حسین علیه السلام برای اسلام قائل بودند به طوری که قبل از آن پیامبر خودشان با کلمات مطهر خودشان می فرمایند که"حسین منی و انا من حسینی" و این یعنی حضرت حسین علیه السلام که فرزند رسول خداست هم متعلق به همه مذاهب است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchzvnzz23nmid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما