تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۴
حادثه تروریستی تاسوعای چابهار جنایتی فراموش نشدنی در تاریخ؛

جنایتی که با گذشت ۱۳ سال خون عزت و سرافرازی در آن می‌جوشد

حادثه تروریستی تاسوعای چابهار اتفاق تلخی است که نقطه عطف تحکیم نظام و نابودی گروهک منافقین محسوب می شود.
جنایتی که با گذشت ۱۳ سال خون عزت و سرافرازی در آن می‌جوشد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت استراتژیک و همسایگی با ۲کشور حساس منطقه، وجود وحدت بین اقوام و مذاهب آن، همواره در طی این سالهای انقلاب مورد هجمه گسترده دشمنان بوده و حادثه تروریستی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار مهمترین اتفاقی است که نشان می‌دهد مردم جنوب شرق ایران در عرصه‌های مختلف پای کار انقلاب هستند.

چراکه این استان با وحدت و همدلی مردم زیر سایه محرومیت در دنیا مثال زدنی است و همین امر موجب شده تا همواره برای خدشه‌دار شدنش دشمنان برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند و ایجاد اختلافات مذهبی طی دهه‌های اخیر عامل مهمی برای انجام فعالیت گروهک‌های تروریستی شد تا به بهانه مذهب دست پلیدشان با همراهی استکبارجهانی به خون بی‌گناه ده‌ها نفر در جنوب شرق آلوده شود.

هدف از این اقدامات ترویستی و جنایتکارانه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و جنگ قومیتی بین مردم همیشه در صحنه و پایکار انقلاب سیستان و بلوچستان بود که هرگز این توطئه دشمن عملی نشد و همیشه با شکست مواجه شد و برعکس باعث همدلی و تقویت روحیه مردم برای ادامه دادن راه انقلاب شد.

یکی از این حوادث دلخراش که قلب هر انسان را به درد آورد، حادثه تروریستی تاسوعا چابهار در سال ۸۹ بوده است که به واسطه گروهک‌های تروریستی منجر به شهادت ده‌ها نفر از همشهریان مظلوم و بی‌گناه جنوب استان از طفل ۶ ماهه تا بزرگسال شد و نام چابهار با نام تاسوعای حسینی عجین گشته شد، تاسوعای خونینی که شیعه وسنی در کنار هم به خون غلطیدند و جانشان را در راه سیدالشهدا فدا کردند.

در میان شهدای این حادثه ۱۰ دانش آموز شیعه و سنی به نامهای «ابوالفضل محمد قاسمی، عرفان کتری، مصطفی کوهکن، اکبر کوهکن، احمد چهاردیواری، امین کیانی، میلاد کیخا، صدرا دشتی، نسترن خسروی و مطهره نارویی» مظلومانه به شهادت رسیدند.

بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی چابهار
ظهر نهم محرم الحرام در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در تاسوعای حسینی دسته‌های سینه‌زنی پس از طی کردن مسیر کم کم خود را برای ورود به مسجد و نماز ظهر آماده می‌کردند که باری دیگر دستان پلید کفار در حالی که مسلمانان بی‌دفاع و سوگوار این شهرستان برای یادآوری و زنده نگاه داشتن ارزش‌های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند جنایتی خونین را رقم زد.

این حادثه دلخراش در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به وقوع پیوست و ۳۹ تن از پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

عوامل این جنایت ۴ نفر بودند؛ دو نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار منفجر کردند و این زمانی بود که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند.

نفر سوم قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهداء و مجروحین تجمع کرده بودند منفجر کند؛ اما با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

در طول تاریخ اهل بیت و محبان در هر دوره‌ای به نوعی قربانی این کج فهمی‌ها شدند و همانند اولیای صالح خدا مورد ظلم واقع می‌شدند و این روایت همچنان ادامه دارد.

حادثه تروریستی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار نیز ادامه مظلومیت پیروان ائمه اطهار بود و رهروان سیدالشهدا قربانی کینه، غضب و تحجر دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) شدند و در عزاداری امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار باعث وحدت شیعه و سنی شد
رضا محمدی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار باعث وحدت بیشتر مردم شد، بیان کرد: حادثه روز تاسوعا نه تنها نتوانست دشمن را دل شاد کند بلکه باعث وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی، بلوچ و فارس در استان و شهرستان شد و قاطعانه‌تر از گذشته همپای انقلاب ایستاده‌اند تا از آرمان‌های والای امام و شهدا دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم و نقض حقوق بشر توسط مدعیان آن است، افزود: پیشتازی کشورمان در کمک به ملت‌های مسلمان و در نبرد با تروریسم تکفیری و بزرگترین حامیان آنان؛ از جمله آمریکای مستکبر، بزرگ‌ترین گواه بر تلاش‌های عملی و صادقانه ایران در مبارزه با تروریسم است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه معاندان و منافقان می‌دانند در حال حاضر ایران، قوی‌تر از هر زمان دیگری است تصریح کرد: حوادث تروریستی هرچند بسیار تلخ و گزنده است اما نمی‌تواند خللی در حرکت مقتدرانه انقلاب با پشتوانه مردمی به وجود آورد و چنین حوادث ضداسلامی و ضدبشری هیچگاه فراموش نخواهند شد.

وی ادامه داد: این کینه توزی و عداوت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که انقلاب و ملت در مسیر درستی گام برمی دارند و راسخ‌تر از همیشه و با اقتدار و صلابت بیشتری از اهداف و آرمان‌های نظام دفاع می‌کنند.

حرکات تروریستی به جز رسوا کردن دشمن هیچ تأثیری ندارد
محمدی با بیان اینکه انجام حرکات تروریستی به جز رسوا کردن دشمن هیچ تأثیری ندارد، اذعان کرد: اتحاد مسلمانان خاری به چشم دشمنان اسلام شده است، و مخالفین اسلام می‌خواهند نظام اسلامی را با مشکل مواجه کنند، اما قطعاً مردم ما دشمنان دیرینه خود را می‌شناسند و با آگاهی و بصیرتی که دارند فریب دشمنان را نخواهند خورد.

وی گفت: دشمنان در طول تاریخ سعی در ضربه زدن به اسلام بودند و باید نسل امروز و آینده بدانند که چه اتفاقی در جهان اسلام رخ داد وچه افرادی حوادث تروریستی را به مسلمانان تجویز کردند، و ما باید این درس شهادت و شجاعت را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdchqvnzx23nmkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها