تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۸
وضعیت جاده‌های مواصلاتی، جاده‌هایی که در گذشته در سیستان و بلوچستان یا سایر استان‌های کم برخوردار ساخته شده است.
آغوش باز فرشته مرگ در جاده های جنوب شرق کشور/ فوت ۸۷ نفر طی۱۲۰ روز در زاهدان!
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، جاده‌‌های ‌سیستان و بلوچستان یکی از محورهای پرتردد در جنوب شرق کشور است که روزانه تعداد زیادی کامیون و خودرو سواری در این مسیر تردد می کنند مسیرهای کم عرض و ناهموار تاکنون خیلی‌ها در این جاده جان خود را از دست داده و یا دچار حادثه شده‌اند.

با تردد کامیون‌های سنگین و تریلرهای کشنده در این محور تکه‌های آسفالت یا از جا کنده و یا ترک ترک شده، بسیاری از نقاط حادثه خیز هم گاردریل ندارد و در حوادث جاده‌ای احتمال پرت شدن خودرو به خارج از جاده وجود دارد.

وضعیت جاده‌های مواصلاتی، جاده‌هایی که در گذشته در سیستان و بلوچستان یا سایر استان‌های کم برخوردار ساخته شده است شاید به عنوان راه‌های فرعی بوده اما امروز در حال تبدیل شدن به راه اصلی هستند و در این استان این پروسه طولانی تر از بقیه استان های کشور است.

دهمرده یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به خسارت های جبران ناپذیری که هم جسمی و عاطفی ناشی از اثرات تصادفات را در بردارد، بیان کرد: تاکنون بسیاری از خانواده ها در کنار خسارت های اقتصادی ناشی از تصادفات متزلزل شده و این باعث موجب نگرانی بیشتر جامعه شده است.

وی با بیان اینکه جاده‌های این استان دوبانده نشده است و حداقل باید برای رفاه مردم از روکش مناسب برخوردار باشد افزود: محورهای اصلی منتهی به شهرستان زاهدان که یکی از محورهای پرتردد در جنوب شرق از ضروریات دوبانده شدن است و امیدواریم سهمی از بودجه‌ها و مبالغ را جهت نوسازی و تکمیل جاده‌های روستایی و محروم این استان اختصاص دهند.

این شهروند با بیان اینکه بسیاری از روستانشینان برای پیگیری درمان خود مجبور به رفت و آمد به مرکز استان هستند، گفت: نداشتن شانه خاکی در مسیر جاده ها، وجود چاله‌های فراوان، پیچ‌های خطرناک، فرسودگی و از بین رفتن آسفالت جاده بر اثر تردد ماشین‌های سنگین و گاهاً وجود شترها در مسیر جاده سبب بروز تصادفات زیادی می شود.

فوت ۸۷ تن در تصادفات چهار ماهه نخست سال جاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

فریبرز راشدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۴ هزار و ۸۸۵ نفر از مصدومین حوادث ترافیکی شهری و جاده ای توسط اورژانس ۱۱۵ خدمات رسانی شده است.

وی افزود: ۸۷ نفر از سرنشینان این خودروها در حوادث جاده ای و شهری در سر صحنه تصادف فوت شده اند.

راشدی تصریح کرد: آمار تصادفات شهری و جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱،۸۳% درصد و مصدومین ۳۲.۲۰ % درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت:۳۲ ماموریت توسط بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این بازه زمانی صورت گرفته که طی آن ۴۲ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شده اند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdceo78zfjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما