تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
مدتی است که صف های طولانی بنزین در جلوی جایگاههای سوخت و کمبود سهمیه بنزین در اکثر شهرستان های سیستان مردم را با مشکلاتی روبرو کرده به طوری که شهروندان در گرمای شدید هوا ساعت ها را در انتظار هستند تا بتوانند سهمیه سوخت مصرفی خودوری شخصی خود را دریافت و ساعت ها از وقت خود را در صف های طولانی بنزین سپری می کنند.
تعطیلی جایگاه و کمبود سهمیه سوخت در استان های مرزی/ باز هم پای قاچاقچیان سوخت در میان است
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، بالا رفتن سرسام آور قیمت موادسوختی شامل بنزین، نفت و گازوئیل در بازار آزاد سیستان بسیاری از مردم را به فروش سهمیه‌های سوختشان ترغیب کرده به گونه‌ای که یک بشکه ۲۲۰ لیتری نفت سفید به قیمت سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و بنزین نیز یک گالن ۲۰ لیتری حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

پس از تعطیلی جایگاه‌های سوخت در شهرستان زابل و بقیه شهرستان های حوزه سیستان، چرایی و علت آن مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت که وقوع تخلفات گسترده در حوزه عرضه خارج از شبکه و همراهی و همکاری برخی متصدیان جایگاه‌ها با قاچاقچیان سوخت محرز شد.

تعطیلی جایگاه های سوخت در شهرستان زابل مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند و  این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان بشدت به تکاپو افتاده و برخی از مردم نیز به فروش سهمیه‌های نفت و بنزین خود رو آورده‌اند.

مهدی مقیمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: برای مدیریت و رضایتمندی شهروندان مصوبه از سوی شرکت نفت استان مبنی بر اینکه در روزهای پایانی ماه هیچ خودرویی امکان سوختگیری بیشتر از 30 را نداشته باشد ابلاغ گردیده است  که با توجه به اینکه رانندگان بنزین هایشان را پایان ماه  می گیرند  و یا این سوخت در پایان ماه به صورت قاچاق به فروش می رسد و مورد سوء استفاده قرار می گیرد و این مورد باعث شلوغی جایگاه های سوخت شده و  سهمیه بنزینی که باید به مردم ارایه شود به صورت های مختلف و غیرقانونی در اختیار سودجویان و قاچاقچیان سوخت قرار می‌گیرد و به این طریق مردم از حق واقعی خود محروم می شوند.

وی افزود: مصوبه شرکت نفت به این شکل است که در چند روز پایان ماه به جای اینکه 60 لیتردر یک روزتعلق بگیرد البته با قیمت 1500 تومان،  به 30 لیتر در روز کاهش یافته است و ضمن بررسی های به عمل آمده مشخص گردید علت صف های طولانی پایان ماه، متقاضی زیاد برای سوختگیری می باشد و هر چند کمبود سوخت نداریم.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به مکاتبات و پیگیری به استانداری و شرکت نفت استان، و دغدغه ما با توجه به سهمیه در این چند روز که باعث می شود جایگاه هایی که شبانه روز فعال بودند چند ساعتی تعطیل شوند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کنند به همین دلیل درخواست افزایش سهمیه را به استانداری اعلام کردیم تا کما فی السابق به هر طریق ممکن سهمیه کامل سوخت به شهرستان تعلق بگیرد.

معاون فرماندار ادامه داد: با توجه به کمبود سهمیه شهرستان لذا جهت مدیریت بهتر سه جایگاه عرصه سوخت مشخص شده تا شهروندان و ارگان ها بتوانند از این جایگاه های مشخص شده استفاده کنند و مشکلات کمتر شود.

مهدی مقیمی خاطرنشان کرد: البته قاچاق سوخت یک مسئله مدیریت شده و  متاسفانه برای استان ما اگر بیشتر از سهمیه مصوب خودرو استفاده شود قاچاق محسوب می شود و باعث کاهش سهمیه  جایگاه های سوخت می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjiyevxuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما