ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> مدرسه های نیمه جان را دریابید والدین نگران سلامت دانش آموزان هستند | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۹
ترس هر آن ريزش سقف و ديوار کلاس های درسی که فرسوده و تخریبی است، نه تنها دانش آموزان که والدین آنان را هم نگران كرده است.
عکس از اینترنت
عکس از اینترنت
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون "نرجس سعادت کرم"، مدرسه و دوران تحصیل در حالی یکی از بهترین دوران زندگی فرد به شمار می رود که خاطرات و بازی های آن دوران هیچگاه فراموش شدنی نیست اما گاهی خاطرات توام با دلهره و نگرانی می شود.

نگرانی گاهی از آتش سوزی به علت وسایل گرمایشی و گاه کلاس های درسی که فرسوده و تخریبی بوده و ترک های دیوار و گچ های ریخته از سقف کلاس، جز نگرانی چیزی برای دانش آموزان به همراه ندارد.

کم نیست کلاس های درس و مدارسی که علیرغم سالها فرسودگی اما همچنان میزبان دانش آموزان است، دانش آموزانی که دلهره مشق هر روز آنها در مدارس است.

نگرانی والدین از ریزش دیوار مدرسه

جمعی از والدين دانش آموزان شهدای گمنام شهرستان هیرمند در گفت وگو با خبرنگار ما خواستار توجه مسئولان اموزش وپرورش به وضعيت تخريبی اين مدرسه شده و گفتند: هنگامی که برای ثبت نام فرزندان خود به مدرسه مربوطه مراجعه کردیم نوشته ای بر روی دیوار ما را نگران کرده است "خطر ریزش دیوار"؛  مدرسه هر لحظه امكان دارد با كوچكترين تغييرات فرو بپاشد و جان بسياری از دانش اموزان به خطر افتد.

نگرانی والدین از وجود چنین مدارسی در حالی است که تعطیلی آموزش حضوری در پی شیوع کرونا ویروس، فرصت مناسبی بود که با خالی شدن مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی از دانش‌آموزان، این مدارس بهسازی شده و از بُعد ایمنی ترمیم شوند.
 
نامه نگاری های بی نتیجه ماند!

در پی پیگیری های اولیه مدیر مدرسه بیان کرد: حدود چهار سال قبل دیوار از پایه به سمت بیرون که از قضا پارک شهر و محل تردد و بازی افراد زیادی است شروع به فرونشست کرده و هشدارها و  نامه نگاری های این واحد آموزشی با مسئولین امر هم تاکنون بی نتیجه مانده است.

مکاتبه ای با نوسازی مدارس استان صورت نگرفته است

میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان در پیگیری خبرنگار ما پیرامون این مطالبه مردمی گفت: تا کنون در این خصوص مکاتبه ای با نوسازی مدارس استان صورت نگرفته است.

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع، مقرر شد همکاران ما در شمال استان به این مدرسه مراجعه بررسی های اولیه در خصوص وضعیت این دیوار واحد اموزشی انجام شود.

لک زایی تصریح کرد: برای بازسازی این دیوار از محل اعتبارات 1401 تمهیداتی اندیشیده شده تا این مشکل رفع شود و خطری برای دانش آموزان نباشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ابراز گلایه از عدم پیگیری به موقع مسئولان شهرستان در خصوص این مورد، بیان کرد: دیواری که خطر افرین است و هر لحظه ممکن است حادثه ناگواری را به وجود بیاورد باید شهرستان مربوطه  اعلام می کرد که این کار صورت نگرفته است.

لک زایی با تاکید بر اینکه استاندار سازی فضای اموزشی اولویت این اداره کل است تاکید کرد: اگرساختمان مدرسه و محوطه فضای اموزشی برای دانش آموزان خطر افرین باشد بنده  به شخصه تخریب می کنم قبل از اینکه اعتباری اختصاص یابد.



انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfyydytw6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما