تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۲
شماری از دامداران منطقه نصرت آباد از نبود دامپزشک گله کردند و گفتند دام هایمان به راحتی تلف می شود.
دامداران نصرت آباد گلایه مند از نبود پزشک هستند
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، صبح امروز شماری از شهروندان نصرت آباد در پی تماس های مکرری که با تحریریه خبر زاهدنیوز داشتند از نبود دامپزشکی در این شهر گلایه کرده و گفتند: برای انجام خدمات درمانی دام با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم چرا که برای مداوا دام خود را با توجه به هزینه های گزافی که متحمل شده به زاهدان مراجعه می کنیم.

واکسن تب برفکی به صورت رایگان انجام می شود

در پی تماسی که خبرنگار ما با حامد گنجعلی، رئیس اداره دامپزشکی زاهدان داشت بیان کرد: برابر مقررات و سازمان دامپزشکی کشور جمعیت دام هر منطقه ای در زاهدان و هر واحدی مشخص و در سیستم واحد دامی هر منطقه ثبت است.

وی افزود: برابر جمعیت این شهرستان در طول سال در هر مقطع زمانی واکسیناسیون دام تویط دامپزشکی زاهدان انجام می شود.

گنجعلی تصریح کرد: از ابتدای سال تا الان یک فاز تائون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه نصرت آباد انجام شده و از ابتدای مرداد ماه تا نیمه مهر ماه فاز تب برفکی در دام سبک و سنگین در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان اذعان کرد: واکسن تب برفکی جز واکسن های گران است که در سیستان و بلوچستان با هماهنگی صورت گرفته به صورت رایگان انجام می شود.

وی گفت: یک اکیپ از دامپزشکی زاهدان به منطقه نصرت آباد اعزام و با همکاری شهرداری به صورت خانه به خانه اقدام به واکسیناسیون رایگان سگ های صاحب دار کردند.

وی افزود: واکسن آبله در گراغه و نصرت آباد با 70 درصد جمعیت واکسیناسیون بزی و گوسفندی انجام شده است.

گنجعلی بیان کرد: کلینیک هایی در زاهدان مستقر هستند و واکسیناطورها در روستاهای مختلف پخش می شوند.

این مقام مسئول تشریح کرد: رئیس شورای روستاها با توجه به جمعیت گوسفندان طی یک نامه به صورت کتبی و شفاهی جمعیت واکسن نخورده ی دام ها را اعلام کنند و واکسن هاری برای سگ های گله، چوپان و صاحب دار تا پایان سال انجام می شود.

گنجعلی خاطر نشان کرد: شهروندان نیز جهت کمک به تشدید این نظار‌ت‌ها می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اعلام و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbf8b89rhbssp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما