تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
عشایر در دوران دفاع مقدس با بذل ایثار و از خودگذشتگی شرکت در جنگ را وظیفه ملی و دینی خود دانستند و نقشه شوم دشمن را خنثی کردند.
عشایر در هشت سال دفاع مقدس دشمن را زمین‌گیر کردند
به گزارش عصرهامون، اگر صفحات پر افتخار تاریخ را ورق بزنيم بی ترديد نقش عشاير در عرصه های مختلف برای همگان نمایان است.

 عشاير سلحشور و وفادار به اسلام که تا قبل از انقلاب به عنوان مدافع اسلام با هيچ حاکمی سازش نکردند، پس از پيروزی انقلاب نيز دست ياری به سوی امام امت و ملت ايران اسلامی دراز کردند و برای دفاع از کيان اسلام و ترويج مبانی آن با دولت و ملت هم پيمان شدند.

عشایر در دوران دفاع مقدس امتحان های خوبی پس دادند که وجود بیش از 11 هزار شهید در این قشر بیانگر رشادت ها و ایثارگری های آنان است.

وقتی جنگ شروع شد عشایر از تمام نقاط ایران به میادین نبرد حق علیه باطل راهی شدند، آنها اوایل به عنوان بسیج عشایر و با سازماندهی ارتش راهی این مناطق شده و با آشنایی خوبی که از مناطق صعب العبور غرب و جنوب کشور داشتند برگ برنده کشور در جلوگیری از پیشروی دشمن شدند.

عشایر در روزهای اول جنگ توانستند با تحرکات داخلی که با هدف برهم زدن آرامش کشور انجام شده بود و از سوی دیگر با دشمنان عراقی مبارزه کنند.

حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عشایر در تمامی صحنه ها از انقلاب اسلامی حمایت کردند، افزود: یکی از اقشاری که در هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در پاسداری از کشور ایفا کردند عشایر بودند، این قشر با نثار جان خویش از کیان این مرز و بوم دفاع کرده و در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند.

وی عشایر را ذخایر انقلاب دانست و به این موضوع اشاره کرد که آنان نقش بسزایی در پیشبرد اهداف کشور داشته و امروزه در دفاع از اقتصاد و دفاع از سلامت نیز با تولید محصولات دامی و عشایری خود باعث پیشرفت در حوزه اقتصادی هستند.

فروغی شهدای عشایری را پیش قراولان دفاع مردمی در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس هرگاه نیازی به عشایر بود با تمام توان و با جان و دل از خاک ایران دفاع کرده و اکنون نیز با حضور در عرصه های مختلف نقشه شوم دشمن را خنثی می کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه عشایر همواره پشتیبان امام(ره)، انقلاب و نظام بوده و در عصرحاضر نیز آماده جانفشانی در راه رهبر انقلاب هستند، گفت: بسیج عشایری از ابتدای مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی برپایه و پشتوانه و حضور مردم شکل گرفت و در سایه پشتوانه و حضورمردمی دشمن را از نیل به اهداف شوم بازداشتند.

به گفته وی؛ این قشر همواره در طول تاریخ با پیروی از مکتب اسلام حامی انقلاب، کشور و نظام بوده و در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر پاسداری از مرزها، با دشمنان جنگیده و نقشه شوم استکبار را خنثی  کردند.

مدیر سازمان بسیج عشایری استان عشایر را طلایه داران اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار کرد: شیوه زندگی عشایری یکی از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzf0fxyt0k56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما