تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸
رضا راحت دهمرده گفت: مشکل تامین کارت خام مرتفع شده، کارت متقاضیان تا ۳ ماه آینده تحویل داده می شود.
مشکل تامین بدنه کارت ملی هوشمند به علت تحریم است/ تحویل کارت متقاضیان تا ۳ ماه آینده
به گزارش عصرهامون، تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند، دردسری است که مدت هاست گریبان خیلی‌ها را گرفته است.

مردم در انتظار کارت ملی هم اعتقاد دارند اگر برای انجام این طرح زیرساخت‌های لازم فراهم نبود، چرا اصرار بر انجام آن وجود داشت، در حالی که همه کار‌های دولتی و بانکی با این کارت انجام می‌شود.

بسیاری از متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان از طولانی شدن روند تعویض کارت‌های ملی خود گلایه دارند و معتقدند صدور کارت ملی باید روندی سریع‌تر در پیش گیرد تا از بروز هرگونه مشکل برای شهروندان جلوگیری شود.  

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه پروژه کارت هوشمند ملی یک پروژه ملی و از سطح کشور شروع شد که برخی از اقدامات آن در استان ها و شهرستان ها و مابقی به صورت متمرکز در تهران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به واسطه اعمال تحریم و موضوعات اعتباری و کارت خام با تاخیر مواجه شده است، افزود: با توجه به تحریم‌های اعمال شده در سال گذشته و عدم وجود کارت خام در سازمان ثبت احوال، تاخیری در صدور کارت ملی در سطح کشور به وجود آمد که این استان نیز از این قضیه مستثنی نشد و همین امر زمان انتظار مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی را طولانی کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم تا به زودی مشکل موجود رفع و مردم استان بتوانند از مدرک هویتی خود بهره‌مند شوند، تصریح کرد: به محض اینکه کارت‌های خام در اختیار ثبت احوال استان‌ها قرار بگیرد، برای متقاضیان باقی مانده کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد، تا آن زمان متقاضیان با استفاده از کد رهگیری‌ای که در زمان درخواست کارت ملی هوشمند در اختیار آن‌ها قرار داده شده می‌توانند اموراتی که نیاز به احراز هویت دارند را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

وی ادامه داد: در گذشته حتی برای ثبت نام باید نوبت گیری صورت می گرفت اما اکنون تمامی ایستگاه های هوشمند کارت ملی در استان بروز بوده و نیاز به نوبت دهی ندارد زیرا این ظرفیت خالی وجود دارد و متقاضیان می توانند مراجعه کنند؛ که پس از اسکن مدارک و بارگذاری آنها در پایگاه ثبت احوال کشور رسیدی به افراد داده می شود و با کدرهگیری موجود در آن مشکلی برای دریافت خدمات نخواهند داشت.

دهمرده خاطر نشان کرد: مشکل تامین کارت خام مرتفع شده و روند صدور کارت سرعت گرفته، امید است با این روند تا ۳ ماه آینده تمامی کارت های ملی صادر شده و به متقاضیان تحویل داده شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcftydycw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها